
Στο 104% θα ανέλθουν οι αμερικανικοί δασμοί σε όλες τις κινεζικές εισαγωγές από την Τετάρτη 9 Απριλίου σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε νωρίτερα ο Λευκός Οίκος, αφού το Πεκίνο δεν ήρε τους αμοιβαίους δασμούς σε αμερικανικά προϊόντα έως και το μεσημέρι της Τρίτη, που είχε ορίσει ως προθεσμία ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ.
Η Κίνα επρόκειτο ήδη να δει τους δασμούς να αυξάνονται κατά 34% την Τετάρτη, στο πλαίσιο του πακέτου «αμοιβαίων» δασμών του Τραμπ. Ωστόσο, ο Αμερικανός πρόεδρος πρόσθεσε άλλο ένα 50% αφού το Πεκίνο δεν υπαναχώρησε από την υπόσχεσή του να επιβάλει ανταποδοτικούς δασμούς 34% στα αμερικανικά προϊόντα μέχρι το μεσημέρι της Τρίτης, προσθέτοντας επιπλέον 84% σε δασμούς.
Νωρίτερα την Τρίτη 8 Απριλίου, το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας ανακοίνωσε ότι «αντιτίθεται σθεναρά» στους πρόσθετους δασμούς 50% στις κινεζικές εισαγωγές, κάνοντας λόγο για «λάθος επί λάθους». Το υπουργείο υποσχέθηκε να κλιμακώσει τα αντίποινά του στις αμερικανικές εξαγωγές.
Ο Τραμπ επέβαλε αρχικά τον Φεβρουάριο δασμoύς 10% σε όλα τα κινεζικά προϊόντα, χωρίς εξαιρέσεις, συνδέοντάς τους με τον υποτιθέμενο ρόλο της χώρας στην υποβοήθηση της παράνομης μετανάστευσης και τη διοχέτευση φαιντανύλης στις ΗΠΑ. Τον Μάρτιο προέβη σε διπλασιασμό των εν λόγω δασμών.
Η Κίνα ήταν ο δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγέας στις ΗΠΑ πέρυσι, στέλνοντας συνολικά αγαθά αξίας 439 δισεκατομμυρίων δολαρίων στις ΗΠΑ, ενώ οι ΗΠΑ εξήγαγαν αγαθά αξίας 144 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην Κίνα. Οι αμοιβαίοι δασμοί απειλούν να πλήξουν τις εγχώριες βιομηχανίες και είναι έτοιμοι να οδηγήσουν σε απολύσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αριθμός των πλοίων κατανάλωσης μεθανόλης στον παγκόσμιο στόλο συνεχίζει να αυξάνεται με δυναμικούς ρυθμούς. Ειδικότερα, ο ιαπωνικός ναυπηγικός κολοσσός Tsuneishi παρέδωσε πρόσφατα το…
Στην επέκταση του στόλου του εστιάζει εκ νέου ο κολοσσός ενέργειας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ADNOC. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied,…
Η spot ναυλαγορά των LNG carriers παραμένει υπό έντονη πίεση, με τους ναύλους να σημειώνουν περιορισμένες μεταβολές. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Οι συνομιλίες μεταξύ Ρώσων και Ουκρανών διαπραγματευτών στην Κωνσταντινούπολη ολοκληρώθηκαν μετά από περίπου δύο ώρες, δήλωσε πηγή του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών. Στις συνομιλίες παρευρέθηκαν…
Με 623 βραβευμένες ακτές, η Ελλάδα διατηρεί την 2η θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 52 χώρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη χώρα μας παρατηρείται σταθερή ανοδική τάση…
Άνοδο 5% κατέγραψε η χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας το 2024, με τον όγκο των τραπεζικών δανείων να ανέρχονται σε $53,51 δισ., σύμφωνα με δεδομένα…
Η συμπερίληψη αποτελεί καίρια πρόκληση για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, με τα ευρήματα της έρευνας των IMO και WISTA «Women in Maritime» να αναδεικνύουν ότι…
Παρότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες είθισται να διατηρούν τα ηνία στις παραγγελίες δεξαμενόπλοιων, η δραστηριότητα των τελευταίων μηνών έχει οδηγήσει σε μια αμφίρροπη «μάχη». Ειδικότερα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ