
Εν μέσω μιας περιόδου συθέμελων αλλαγών και γεωπολιτικής αστάθειας, η ασφάλεια των θαλάσσιων μεταφορών παραμένει κυρίαρχη προτεραιότητα για τη ναυτιλία.
Στο πλαίσιο αυτό, BIMCO, ICS, IMCA, INTERCARGO, INTERTANKO και OCIMF, με την υποστήριξη πάνω από 40 επιπλέον stakeholders της ναυτιλιακής βιομηχανίας κυκλοφορούν μια ενοποιημένη και βελτιωμένη έκδοση βέλτιστων πρακτικών με άξονα την ασφάλεια εν πλω με τίτλο: «Best Management Practices for Maritime Security».
Όντας μια διαδραστική διαδικτυακή έκδοση, η BMP Maritime Security ενοποιεί τα αποτελέσματα πρότερων δημοσιεύσεων σε μια ενιαία ολοκληρωμένη έκδοση. Επικεντρώνεται στην παροχή μιας διαδικασίας διαχείρισης απειλών και κινδύνων και, αναγνωρίζοντας τη δυναμική φύση των περιφερειακών καταστάσεων ασφαλείας, παρέχει σήματα που κατευθύνουν τους χρήστες στις πιο ενημερωμένες πληροφορίες για την ασφάλεια και την αξιολόγηση κινδύνων.
Ο γενικός γραμματέας και CEO της BIMCO κ. David Loosley, σημείωσε μεταξύ άλλων: «Το 2024 σημειώθηκε πρωτοφανής έξαρση των επιθέσεων κατά εμπορικών πλοίων. Πλοία δέχθηκαν επιθέσεις στη Μαύρη Θάλασσα και στη νότια Ερυθρά Θάλασσα περισσότερες από εκατό φορές και τέσσερις αθώοι ναυτικοί έχασαν τη ζωή τους. Σε παγκόσμιο επίπεδο, 126 ναυτικοί κρατήθηκαν όμηροι κατά τη διάρκεια πειρατικών επιθέσεων και ένοπλων ληστειών και 12 ναυτικοί απήχθησαν. Το BMP MS θα μειώσει τους κινδύνους και θα σώσει ζωές».
«Οι σοβαρές απειλές που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν οι ναυτικοί και η βιομηχανία έχουν καταστεί εμφανείς τα τελευταία έτη» υπογράμμισε ο γενικός γραμματέας του ICS κ. Guy Platten. «Από τη σύγκρουση στην Ουκρανία έως την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, οι κίνδυνοι που αντιμετωπίζει η ναυτιλία έχουν αυξηθεί σε βαθμό σοβαρότητας που δεν έχει παρατηρηθεί εδώ και δύο γενιές. Το BMP for Maritime Security επιβεβαιώνει τη δέσμευση της ναυτιλιακής βιομηχανίας για την προστασία των ναυτικών και τον μετριασμό των απειλών για το εμπόριο από το οποίο εξαρτόμαστε όλοι».
Επιπλέον, ο CEO της IMCA κ. Iain Graigner ανέφερε μεταξύ άλλων: ««Η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετωπίζει ένα διαρκώς εξελισσόμενο τοπίο απειλών για την ασφάλεια, γεγονός που καθιστά απαραίτητο για τους ναυτικούς να έχουν πρόσβαση στις πιο ενημερωμένες και πρακτικές οδηγίες. Το BMP Maritime Security παρέχει έναν ενοποιημένο πόρο που βοηθά τα πλοία να διαχειρίζονται προληπτικά τους κινδύνους, να διασφαλίζουν την ευημερία των πληρωμάτων και να ενισχύουν την ανθεκτικότητα της ναυτικής ασφάλειας παγκοσμίως».
Ο γενικός Γραμματέας της INTERCARGO κ. Κώστας Γκόνης υπογράμμισε: «Η νέα ενοποιημένη καθοδήγηση BMP, η οποία αναπτύχθηκε από τη ναυτιλιακή βιομηχανία σε συντονισμό με ναυτικές δυνάμεις, εστιάζει στις κλιμακούμενες παγκόσμιες απειλές για την ασφάλεια και την ευημερία των ναυτικών. Η INTERCARGO υποστηρίζει με υπερηφάνεια αυτή τη ζωτικής σημασίας συνεργασία, η οποία ξεπερνά τα παραδοσιακά κλαδικά όρια με στόχο την παροχή σαφών, εφαρμόσιμων πρωτοκόλλων ασφαλείας για την προστασία όσων εργάζονται στη θάλασσα».
Ακόμα, ο Managing Director της INTERTANKO κ. Tim Wilkins σημείωσε μεταξύ άλλων: «Το αναθεωρημένο BMP και οι σχετικές επισκοπήσεις απειλών αντικατοπτρίζουν τις συλλογικές προσπάθειες πολλών μελών μας, αξιοποιώντας τη συλλογική εμπειρία της ναυτιλιακής βιομηχανίας».
Με τη σειρά της, η κ. Karen Davis, Managing Director του OCIMF δήλωσε: «Στο σημερινό περιβάλλον αυξημένων απειλών, όπου οι ναυτικοί αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς προκλήσεις ασφαλείας, η ναυτιλιακή κοινότητα χρειάζεται σαφείς συμβουλές σχετικά με τον τρόπο διαχείρισης των απειλών, τους κινδύνους και τα καλύτερα μέτρα μετριασμού που πρέπει να εφαρμοστούν».
Το «Best Management Practices for Maritime Security» είναι διαθέσιμο εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το νέο υπερσύγχρονο σύστημα φωτισμού CoeLux, το οποίο δημιουργεί την αίσθηση του φυσικού φωτισμού με στόχο τη βελτίωση της εύθραυστης ψυχολογίας των παιδιών με…

Λίγο πριν από τη διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα COP30 στη Βραζιλία, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σήμερα σε συμβιβασμό όσον αφορά τους στόχους…

Το 24ο NAVIGATOR – The Shipping Decision Makers Forum 2025 επιστρέφει πιο δυναμικό από ποτέ, την Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025, 09.00 -16.30 στον Φάρο…

Oι ΗΠΑ αποτελούν πλέον την πρώτη χώρα που έσπασε το φράγμα των 10 εκατ. μετρικών τόνων LNG σε εξαγωγές σε μηνιαίο επίπεδο. Αναλυτικότερα, οι…

Σε σημαντική επέκταση προχώρησε πρόσφατα η Stena Line. Συγκεκριμένα, η σουηδική εταιρεία εξαγόρασε τη Wasaline, ναυτιλιακή εταιρεία με έδρα τη Φινλανδία, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Η Ινδία εντάσσεται δυναμικά στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, με τη σύσταση μιας νέας εταιρείας στη χώρα. Πρόκειται για την Bharat Container Shipping Line (BCSL),…

Με γνώμονα τη στρατηγική διαφοροποίηση των πηγών εσόδων της Διώρυγας του Σουέζ, η Αρχή της διώρυγας εισέρχεται δυναμικά στον κλάδο των πετροχημικών, εγκαινιάζοντας ένα…

Η επιτυχής θαλάσσια δοκιμή του πλοίου «COSCO SHIPPING LIBRA» επιβεβαιώνει ότι η μεθανόλη αποτελεί πλέον ώριμη και ρεαλιστική λύση για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας βαθέων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ