
Εν μέσω μιας περιόδου συθέμελων αλλαγών και γεωπολιτικής αστάθειας, η ασφάλεια των θαλάσσιων μεταφορών παραμένει κυρίαρχη προτεραιότητα για τη ναυτιλία.
Στο πλαίσιο αυτό, BIMCO, ICS, IMCA, INTERCARGO, INTERTANKO και OCIMF, με την υποστήριξη πάνω από 40 επιπλέον stakeholders της ναυτιλιακής βιομηχανίας κυκλοφορούν μια ενοποιημένη και βελτιωμένη έκδοση βέλτιστων πρακτικών με άξονα την ασφάλεια εν πλω με τίτλο: «Best Management Practices for Maritime Security».
Όντας μια διαδραστική διαδικτυακή έκδοση, η BMP Maritime Security ενοποιεί τα αποτελέσματα πρότερων δημοσιεύσεων σε μια ενιαία ολοκληρωμένη έκδοση. Επικεντρώνεται στην παροχή μιας διαδικασίας διαχείρισης απειλών και κινδύνων και, αναγνωρίζοντας τη δυναμική φύση των περιφερειακών καταστάσεων ασφαλείας, παρέχει σήματα που κατευθύνουν τους χρήστες στις πιο ενημερωμένες πληροφορίες για την ασφάλεια και την αξιολόγηση κινδύνων.
Ο γενικός γραμματέας και CEO της BIMCO κ. David Loosley, σημείωσε μεταξύ άλλων: «Το 2024 σημειώθηκε πρωτοφανής έξαρση των επιθέσεων κατά εμπορικών πλοίων. Πλοία δέχθηκαν επιθέσεις στη Μαύρη Θάλασσα και στη νότια Ερυθρά Θάλασσα περισσότερες από εκατό φορές και τέσσερις αθώοι ναυτικοί έχασαν τη ζωή τους. Σε παγκόσμιο επίπεδο, 126 ναυτικοί κρατήθηκαν όμηροι κατά τη διάρκεια πειρατικών επιθέσεων και ένοπλων ληστειών και 12 ναυτικοί απήχθησαν. Το BMP MS θα μειώσει τους κινδύνους και θα σώσει ζωές».
«Οι σοβαρές απειλές που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν οι ναυτικοί και η βιομηχανία έχουν καταστεί εμφανείς τα τελευταία έτη» υπογράμμισε ο γενικός γραμματέας του ICS κ. Guy Platten. «Από τη σύγκρουση στην Ουκρανία έως την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, οι κίνδυνοι που αντιμετωπίζει η ναυτιλία έχουν αυξηθεί σε βαθμό σοβαρότητας που δεν έχει παρατηρηθεί εδώ και δύο γενιές. Το BMP for Maritime Security επιβεβαιώνει τη δέσμευση της ναυτιλιακής βιομηχανίας για την προστασία των ναυτικών και τον μετριασμό των απειλών για το εμπόριο από το οποίο εξαρτόμαστε όλοι».
Επιπλέον, ο CEO της IMCA κ. Iain Graigner ανέφερε μεταξύ άλλων: ««Η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετωπίζει ένα διαρκώς εξελισσόμενο τοπίο απειλών για την ασφάλεια, γεγονός που καθιστά απαραίτητο για τους ναυτικούς να έχουν πρόσβαση στις πιο ενημερωμένες και πρακτικές οδηγίες. Το BMP Maritime Security παρέχει έναν ενοποιημένο πόρο που βοηθά τα πλοία να διαχειρίζονται προληπτικά τους κινδύνους, να διασφαλίζουν την ευημερία των πληρωμάτων και να ενισχύουν την ανθεκτικότητα της ναυτικής ασφάλειας παγκοσμίως».
Ο γενικός Γραμματέας της INTERCARGO κ. Κώστας Γκόνης υπογράμμισε: «Η νέα ενοποιημένη καθοδήγηση BMP, η οποία αναπτύχθηκε από τη ναυτιλιακή βιομηχανία σε συντονισμό με ναυτικές δυνάμεις, εστιάζει στις κλιμακούμενες παγκόσμιες απειλές για την ασφάλεια και την ευημερία των ναυτικών. Η INTERCARGO υποστηρίζει με υπερηφάνεια αυτή τη ζωτικής σημασίας συνεργασία, η οποία ξεπερνά τα παραδοσιακά κλαδικά όρια με στόχο την παροχή σαφών, εφαρμόσιμων πρωτοκόλλων ασφαλείας για την προστασία όσων εργάζονται στη θάλασσα».
Ακόμα, ο Managing Director της INTERTANKO κ. Tim Wilkins σημείωσε μεταξύ άλλων: «Το αναθεωρημένο BMP και οι σχετικές επισκοπήσεις απειλών αντικατοπτρίζουν τις συλλογικές προσπάθειες πολλών μελών μας, αξιοποιώντας τη συλλογική εμπειρία της ναυτιλιακής βιομηχανίας».
Με τη σειρά της, η κ. Karen Davis, Managing Director του OCIMF δήλωσε: «Στο σημερινό περιβάλλον αυξημένων απειλών, όπου οι ναυτικοί αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς προκλήσεις ασφαλείας, η ναυτιλιακή κοινότητα χρειάζεται σαφείς συμβουλές σχετικά με τον τρόπο διαχείρισης των απειλών, τους κινδύνους και τα καλύτερα μέτρα μετριασμού που πρέπει να εφαρμοστούν».
Το «Best Management Practices for Maritime Security» είναι διαθέσιμο εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ