
Παρά τις εμπορικές εντάσεις μεταξύ των ΗΠΑ και αρκετών χωρών ‒συμπεριλαμβανομένων ευρωπαϊκών–, οι Δανοί εφοπλιστές, μέσω της Danish Shipping, του συλλογικού οργάνου εκπροσώπησής τους, δεν προβλέπουν επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης στο εγγύς μέλλον.
«Βρισκόμαστε ακόμη στην αρχική φάση ενός ολοκληρωμένου εμπορικού πολέμου, και ενώ αυτό είναι ανησυχητικό από μόνο του, απέχουμε ακόμη αρκετά από το να δούμε σημαντικό αντίκτυπο στην παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Jacob K. Clasen, αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Danish Shipping.
Ένας λόγος γι’ αυτό είναι ότι τα υφιστάμενα ναυλοσύμφωνα συνεχίζουν να διατηρούν αδιάκοπες τις εμπορικές ροές. Αυτή είναι η πρώτη φάση ενός εμπορικού πολέμου. Η δεύτερη φάση αρχίζει όταν οι εν λόγω συμβάσεις λήξουν.
«Σε αυτό το σημείο, αναμένουμε να δούμε την εμφάνιση νέων εμπορικών ροών και, κατά συνέπεια, νέων ναυτιλιακών διαδρομών. Αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες ναυτιλιακές εταιρείες, καθώς οι εμπορικές διαδρομές αλλάζουν. Από την άλλη πλευρά, ενδέχεται επίσης να προκύψουν ευκαιρίες εάν οι νέες εμπορικές διαδρομές συνεπάγονται μεγαλύτερες αποστάσεις», ανέφερε ο Jacob K. Clasen.
Στην τελική ‒και πιο σοβαρή‒ φάση ενός εμπορικού πολέμου, οικονομικές απώλειες θα καταγραφούν ως απόρροια της αναποτελεσματικότητας, τονίζει η ανακοίνωση της Danish Shipping. Η ζήτηση για αγαθά θα μειωθεί, οδηγώντας σε μείωση του όγκου του εμπορίου, με σημαντικές οικονομικές συνέπειες τόσο για τη ναυτιλιακή βιομηχανία όσο και για την παγκόσμια οικονομία στο σύνολό της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα χέρια της Δικαιοσύνης είναι η άμεση διερεύνηση ύποπτων υποθέσεων διασύνδεσης μελών ΜΚΟ με διακινητές προσφύγων- μεταναστών στο βόρειο Αιγαίο, επισήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας…
Καθώς η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας παραμένει ύψιστη προτεραιότητα με ορίζοντα το 2050, οι πρωτοβουλίες με στόχο την αποανθρακοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού εντείνονται. Ειδικότερα,…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ αξίωσε το Σάββατο 26 Απριλίου να επιτρέπεται στα αμερικανικά πλοία – στρατιωτικά και εμπορικά – η δωρεάν διέλευση…
Πρωτοπόροι παραμένουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, με τον τομέα νέων τεχνολογιών και προηγμένων πλοίων να μην αποτελεί εξαίρεση. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το λιμάνι του Πειραιά ενισχύει περαιτέρω τη στρατηγική θέση του ως κέντρου διαμετακόμισης αυτοκινήτων στην Ανατολική Μεσόγειο, με την πρώτη προσέγγιση του MV COSCO…
Τελευταία Ενημέρωση: Δευτέρα 28 Απριλίου – 18.20 Οι πυροσβέστες συνεχίζουν σήμερα τις προσπάθειες πλήρους κατάσβεσης της τεράστιας πυρκαγιάς που μαίνεται από το Σάββατο στο…
Βασικός πυλώνας της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης παραμένουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις, με τις 500 μεγαλύτερες να παράγουν έσοδα 8,8 τρισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 10% σε…
Το Hinnøy, το νέο ferry μηδενικών εκπομπών που ναυπηγήθηκε από την Cemre Shipyard για λογαριασμό της Torghatten Nord, αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ