
Παρά τις εμπορικές εντάσεις μεταξύ των ΗΠΑ και αρκετών χωρών ‒συμπεριλαμβανομένων ευρωπαϊκών–, οι Δανοί εφοπλιστές, μέσω της Danish Shipping, του συλλογικού οργάνου εκπροσώπησής τους, δεν προβλέπουν επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης στο εγγύς μέλλον.
«Βρισκόμαστε ακόμη στην αρχική φάση ενός ολοκληρωμένου εμπορικού πολέμου, και ενώ αυτό είναι ανησυχητικό από μόνο του, απέχουμε ακόμη αρκετά από το να δούμε σημαντικό αντίκτυπο στην παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Jacob K. Clasen, αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Danish Shipping.
Ένας λόγος γι’ αυτό είναι ότι τα υφιστάμενα ναυλοσύμφωνα συνεχίζουν να διατηρούν αδιάκοπες τις εμπορικές ροές. Αυτή είναι η πρώτη φάση ενός εμπορικού πολέμου. Η δεύτερη φάση αρχίζει όταν οι εν λόγω συμβάσεις λήξουν.
«Σε αυτό το σημείο, αναμένουμε να δούμε την εμφάνιση νέων εμπορικών ροών και, κατά συνέπεια, νέων ναυτιλιακών διαδρομών. Αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες ναυτιλιακές εταιρείες, καθώς οι εμπορικές διαδρομές αλλάζουν. Από την άλλη πλευρά, ενδέχεται επίσης να προκύψουν ευκαιρίες εάν οι νέες εμπορικές διαδρομές συνεπάγονται μεγαλύτερες αποστάσεις», ανέφερε ο Jacob K. Clasen.
Στην τελική ‒και πιο σοβαρή‒ φάση ενός εμπορικού πολέμου, οικονομικές απώλειες θα καταγραφούν ως απόρροια της αναποτελεσματικότητας, τονίζει η ανακοίνωση της Danish Shipping. Η ζήτηση για αγαθά θα μειωθεί, οδηγώντας σε μείωση του όγκου του εμπορίου, με σημαντικές οικονομικές συνέπειες τόσο για τη ναυτιλιακή βιομηχανία όσο και για την παγκόσμια οικονομία στο σύνολό της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο πλαίσιο της επιταχυνόμενης προσπάθειας για απαλλαγή από τον άνθρακα, η Anemoi Marine Technologies Ltd ανακοινώνει νέα στρατηγική συνεργασία με τη Hafnia Limited, τα…
Με στόχο την ενίσχυση της περιφερειακής συνδεσιμότητας, η Folk Maritime επεκτείνει τον στόλο της επενδύοντας σε τρία επιπλέον πλοία. Η σαουδαραβική εταιρεία παροχής υπηρεσιών…
Οι συνεχείς βροχοπτώσεις καθυστέρησαν τη συγκομιδή σόγιας στην Αργεντινή, με μόνο το 28,7% της σοδειάς να έχει πωληθεί μέχρι τις 7 Μαΐου ‒ πολύ…
Σταθερά πάνω από τον μέσο όρο της ευρωζώνης και της ΕΕ, η ελληνική οικονομία προβλέπεται να διατηρήσει την ισχυρή της δυναμική και να αναπτυχθεί…
Παρότι η κυβέρνηση Τραμπ έχει δώσει «σήμα» για αντίο στη Βενεζουέλα και στο πετρέλαιό της, οι κολοσσοί ενέργειας που συμμετέχουν σε projects στη Βενεζουέλα…
Η υπεράκτια μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα εισέρχεται σε νέα εποχή, με την καθέλκυση του «Carbon Destroyer 1», του πρώτου εξειδικευμένου πλοίου CO₂ που…
Ιδιαίτερα καρποφόρο διαφαίνεται το ταξίδι του Αμερικανικού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στη Μέση Ανατολή. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα δεσμεύτηκαν…
Οι παραλαβές σύγχρονων και τεχνολογικά προηγμένων containerships συνεχίζονται, με τον κολοσσό της liner ναυτιλίας CMA CGM να ανακοινώνει την παραλαβή του νεότευκτου «CMA CGM…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ