
Παρά τις εμπορικές εντάσεις μεταξύ των ΗΠΑ και αρκετών χωρών ‒συμπεριλαμβανομένων ευρωπαϊκών–, οι Δανοί εφοπλιστές, μέσω της Danish Shipping, του συλλογικού οργάνου εκπροσώπησής τους, δεν προβλέπουν επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης στο εγγύς μέλλον.
«Βρισκόμαστε ακόμη στην αρχική φάση ενός ολοκληρωμένου εμπορικού πολέμου, και ενώ αυτό είναι ανησυχητικό από μόνο του, απέχουμε ακόμη αρκετά από το να δούμε σημαντικό αντίκτυπο στην παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Jacob K. Clasen, αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Danish Shipping.
Ένας λόγος γι’ αυτό είναι ότι τα υφιστάμενα ναυλοσύμφωνα συνεχίζουν να διατηρούν αδιάκοπες τις εμπορικές ροές. Αυτή είναι η πρώτη φάση ενός εμπορικού πολέμου. Η δεύτερη φάση αρχίζει όταν οι εν λόγω συμβάσεις λήξουν.
«Σε αυτό το σημείο, αναμένουμε να δούμε την εμφάνιση νέων εμπορικών ροών και, κατά συνέπεια, νέων ναυτιλιακών διαδρομών. Αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες ναυτιλιακές εταιρείες, καθώς οι εμπορικές διαδρομές αλλάζουν. Από την άλλη πλευρά, ενδέχεται επίσης να προκύψουν ευκαιρίες εάν οι νέες εμπορικές διαδρομές συνεπάγονται μεγαλύτερες αποστάσεις», ανέφερε ο Jacob K. Clasen.
Στην τελική ‒και πιο σοβαρή‒ φάση ενός εμπορικού πολέμου, οικονομικές απώλειες θα καταγραφούν ως απόρροια της αναποτελεσματικότητας, τονίζει η ανακοίνωση της Danish Shipping. Η ζήτηση για αγαθά θα μειωθεί, οδηγώντας σε μείωση του όγκου του εμπορίου, με σημαντικές οικονομικές συνέπειες τόσο για τη ναυτιλιακή βιομηχανία όσο και για την παγκόσμια οικονομία στο σύνολό της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ