Συνέντευξη του κ. Χαράλαμπου Φαφαλιού, Προέδρου Greek Shipping Co-operation Committee

Συνέντευξη του κ. Χαράλαμπου Φαφαλιού, Προέδρου Greek Shipping Co-operation Committee
Συνέντευξη του κ. Χαράλαμπου Φαφαλιού, Προέδρου Greek Shipping Co-operation Committee
1. Οι νομοθετικές πρωτοβουλίες που λαμβάνονται για τη ναυτιλία σε επίπεδο ΙΜΟ και Βρυξελλών συχνά αγνοούν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ναυτιλιακών αγορών. Αναγνωρίζετε λάθος χειρισμούς από την εφοπλιστική κοινότητα για την εξέλιξη αυτή;
Η εφοπλιστική κοινότητα επιχειρεί μέσω διαφόρων φορέων και οργανισμών, όπως η ΕΕΕ, το ICS, η INTERCARGO, η INTERTANKO, η BIMCO,να ασκήσει πιέσεις ενάντια σε όλες τις λιγότερο εύλογες νομοθεσίες που υιοθετούν ο IMO και η ΕΕ. Ωστόσο, δεν είναι εύκολο να αναπτυχθούν πρακτικοί κανονισμοί αφενός για όλους τους κλάδους της ναυτιλίας και αφετέρου για τα κύρια οικονομικά μοντέλα της ναυτιλίας τακτικών γραμμών όσο και της χύδην φορτηγού ναυτιλίας. Ιδιαίτερα στη χύδην φορτηγό ναυτιλία, ήταν δύσκολο για τους οργανισμούς πλοιοκτητών να εκπαιδεύσουν επαρκώς τις ρυθμιστικές αρχές σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας αυτού του ζωτικού ναυτιλιακού μοντέλου, που αποτελεί κυρίαρχο μέρος του παγκόσμιου στόλου. Ο κεντρικός ρόλος του χρονοναυλωτή δεν έχει διατυπωθεί ορθά στους νομοθέτες. Πρέπει όλοι να συνεργαστούμε για να το βελτιώσουμε αυτό.
2. Τα οικονομικά δεδομένα στην Κίνα και στις ΗΠΑ, ιδιαίτερα μετά την εκλογή Τραμπ, έχουν αλλάξει άρδην. Υπό αυτό το πρίσμα, πώς βλέπετε την πορεία των ναυλαγορών;
Οι ΗΠΑ εξακολουθούν να αποτελούν την ισχυρότερη οικονομία παγκοσμίως, αλλά για τη ναυτιλία των χύδην ξηρών φορτίων δεν είναι τόσο σημαντικός ο ρόλος τους. Οι ΗΠΑ επηρεάζουν κυρίως τη ναυτιλία τακτικών γραμμών και τη ναυτιλία των χύδην υγρών φορτίων (πετρέλαιο/φυσικό αέριο), καθώς εξακολουθούν να εισάγουν μεγάλο όγκο εμπορευμάτων μέσω εμπορευματοκιβωτίων και να εξάγουν πληθώρα ενεργειακών προϊόντων. Όσον αφορά την Κίνα, εξακολουθεί να είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας χύδην ξηρών φορτίων στον κόσμο και θα συνεχίσει να είναι. Είτε η ανάπτυξη του εμπορίου ανέλθει στο 2% είτε στο 6% ετησίως, η Κίνα εξακολουθεί να έχει τεράστια «δίψα» για εισαγωγές φορτίων, επομένως ο ρόλος της θα παραμείνει κομβικός για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Απόσπασμα από τη συνέντευξη του κ. Χαράλαμπου Φαφαλιού στο τεύχος Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025 των Ναυτικών Χρονικών. Μπορείτε να αποκτήσετε το τεύχος Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου πατώντας εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με τον Ντόναλντ Τραμπ να έχει διαμηνύσει επανειλημμένως την πρόθεσή του να αξιοποιήσει τους υδρογονάνθρακες των ΗΠΑ, ενεργειακοί κολοσσοί της Ευρώπης φαίνεται να «ποντάρουν»…
Τα LNG carriers κερδίζουν συνεχώς δημοτικότητα, με την ανάγκη μείωσης εκπομπών να διαμορφώνει τις τεχνολογικές επιλογές του μέλλοντος. Σε αυτό το πλαίσιο, η Everllence…
Αναρτήθηκε η προκήρυξη του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές, με την οποία το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προχωρά σε ένα νέο πλαίσιο για…
Ο ABS παρουσίασε στην Ελλάδα το ABS Wavesight Advantage. Πρόκειται για μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα, που φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα στη λειτουργία των…
Το δημοτικό συμβούλιο του Sauda στη Νορβηγία ενέκρινε το χωροταξικό σχέδιο για το έργο Iverson, ένα νέο εργοστάσιο παραγωγής αμμωνίας από ανανεώσιμες πηγές που…
Τα bulk carriers τύπου Kamsarmax, δεδομένης της χωρητικότητάς τους, που διαμορφώνεται στα 80.000 έως 85.000 dwt, χαρακτηρίζονται από επιχειρησιακή ευελιξία, καθώς προσεγγίζουν έναν μεγάλο…
Καθώς το LNG κερδίζει συνεχώς έδαφος ως εναλλακτικό καύσιμο για την πρόωση των πλοίων, η ανάπτυξη ολοκληρωμένων υπηρεσιών LNG bunkering τοποθετείται ψηλά στην ατζέντα…
Η αγορά των crude tankers σημείωσε ένα εντυπωσιακό ράλι τον Σεπτέμβριο, με τους ναύλους να «εκτοξεύονται» στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών. Η άνοδος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ