Συνέντευξη του κ. Χαράλαμπου Φαφαλιού, Προέδρου Greek Shipping Co-operation Committee

Συνέντευξη του κ. Χαράλαμπου Φαφαλιού, Προέδρου Greek Shipping Co-operation Committee
Συνέντευξη του κ. Χαράλαμπου Φαφαλιού, Προέδρου Greek Shipping Co-operation Committee
1. Οι νομοθετικές πρωτοβουλίες που λαμβάνονται για τη ναυτιλία σε επίπεδο ΙΜΟ και Βρυξελλών συχνά αγνοούν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ναυτιλιακών αγορών. Αναγνωρίζετε λάθος χειρισμούς από την εφοπλιστική κοινότητα για την εξέλιξη αυτή;
Η εφοπλιστική κοινότητα επιχειρεί μέσω διαφόρων φορέων και οργανισμών, όπως η ΕΕΕ, το ICS, η INTERCARGO, η INTERTANKO, η BIMCO,να ασκήσει πιέσεις ενάντια σε όλες τις λιγότερο εύλογες νομοθεσίες που υιοθετούν ο IMO και η ΕΕ. Ωστόσο, δεν είναι εύκολο να αναπτυχθούν πρακτικοί κανονισμοί αφενός για όλους τους κλάδους της ναυτιλίας και αφετέρου για τα κύρια οικονομικά μοντέλα της ναυτιλίας τακτικών γραμμών όσο και της χύδην φορτηγού ναυτιλίας. Ιδιαίτερα στη χύδην φορτηγό ναυτιλία, ήταν δύσκολο για τους οργανισμούς πλοιοκτητών να εκπαιδεύσουν επαρκώς τις ρυθμιστικές αρχές σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας αυτού του ζωτικού ναυτιλιακού μοντέλου, που αποτελεί κυρίαρχο μέρος του παγκόσμιου στόλου. Ο κεντρικός ρόλος του χρονοναυλωτή δεν έχει διατυπωθεί ορθά στους νομοθέτες. Πρέπει όλοι να συνεργαστούμε για να το βελτιώσουμε αυτό.
2. Τα οικονομικά δεδομένα στην Κίνα και στις ΗΠΑ, ιδιαίτερα μετά την εκλογή Τραμπ, έχουν αλλάξει άρδην. Υπό αυτό το πρίσμα, πώς βλέπετε την πορεία των ναυλαγορών;
Οι ΗΠΑ εξακολουθούν να αποτελούν την ισχυρότερη οικονομία παγκοσμίως, αλλά για τη ναυτιλία των χύδην ξηρών φορτίων δεν είναι τόσο σημαντικός ο ρόλος τους. Οι ΗΠΑ επηρεάζουν κυρίως τη ναυτιλία τακτικών γραμμών και τη ναυτιλία των χύδην υγρών φορτίων (πετρέλαιο/φυσικό αέριο), καθώς εξακολουθούν να εισάγουν μεγάλο όγκο εμπορευμάτων μέσω εμπορευματοκιβωτίων και να εξάγουν πληθώρα ενεργειακών προϊόντων. Όσον αφορά την Κίνα, εξακολουθεί να είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας χύδην ξηρών φορτίων στον κόσμο και θα συνεχίσει να είναι. Είτε η ανάπτυξη του εμπορίου ανέλθει στο 2% είτε στο 6% ετησίως, η Κίνα εξακολουθεί να έχει τεράστια «δίψα» για εισαγωγές φορτίων, επομένως ο ρόλος της θα παραμείνει κομβικός για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Απόσπασμα από τη συνέντευξη του κ. Χαράλαμπου Φαφαλιού στο τεύχος Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025 των Ναυτικών Χρονικών. Μπορείτε να αποκτήσετε το τεύχος Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου πατώντας εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Μετά την άρση των κυρώσεων της αμερικανικής κυβέρνησης στο αργό της Βενεζουέλας, οι οποίες διήρκεσαν τέσσερις μήνες, οι πετρελαϊκές εξαγωγές της λατινοαμερικανικής χώρας έχουν…
Στον απόηχο της διμερούς εμπορικής συμφωνίας ΗΠΑ-Ιαπωνίας, η Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου προετοιμάζεται για μια σημαντική αύξηση των εισαγωγών αμερικανικών προϊόντων ενέργειας. Συγκεκριμένα, την…
Η «διελκυστίνδα» στην αγορά πετρελαίου συνεχίζεται, καθώς επιμένουν οι αντίρροπες δυνάμεις που «τραβούν» προς διαφορετικές κατευθύνσεις το ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης στην παγκόσμια αγορά. Στο πλαίσιο…
Η Stena Line έχει ισχυρή παρουσία στις ακτοπλοϊκές μεταφορές της Βόρειας Ευρώπης, και ιδιαίτερα στη Βαλτική Θάλασσα. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία ανακοίνωσε την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ