Συνέντευξη του κ. Χαράλαμπου Φαφαλιού, Προέδρου Greek Shipping Co-operation Committee

Συνέντευξη του κ. Χαράλαμπου Φαφαλιού, Προέδρου Greek Shipping Co-operation Committee
Συνέντευξη του κ. Χαράλαμπου Φαφαλιού, Προέδρου Greek Shipping Co-operation Committee
1. Οι νομοθετικές πρωτοβουλίες που λαμβάνονται για τη ναυτιλία σε επίπεδο ΙΜΟ και Βρυξελλών συχνά αγνοούν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ναυτιλιακών αγορών. Αναγνωρίζετε λάθος χειρισμούς από την εφοπλιστική κοινότητα για την εξέλιξη αυτή;
Η εφοπλιστική κοινότητα επιχειρεί μέσω διαφόρων φορέων και οργανισμών, όπως η ΕΕΕ, το ICS, η INTERCARGO, η INTERTANKO, η BIMCO,να ασκήσει πιέσεις ενάντια σε όλες τις λιγότερο εύλογες νομοθεσίες που υιοθετούν ο IMO και η ΕΕ. Ωστόσο, δεν είναι εύκολο να αναπτυχθούν πρακτικοί κανονισμοί αφενός για όλους τους κλάδους της ναυτιλίας και αφετέρου για τα κύρια οικονομικά μοντέλα της ναυτιλίας τακτικών γραμμών όσο και της χύδην φορτηγού ναυτιλίας. Ιδιαίτερα στη χύδην φορτηγό ναυτιλία, ήταν δύσκολο για τους οργανισμούς πλοιοκτητών να εκπαιδεύσουν επαρκώς τις ρυθμιστικές αρχές σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας αυτού του ζωτικού ναυτιλιακού μοντέλου, που αποτελεί κυρίαρχο μέρος του παγκόσμιου στόλου. Ο κεντρικός ρόλος του χρονοναυλωτή δεν έχει διατυπωθεί ορθά στους νομοθέτες. Πρέπει όλοι να συνεργαστούμε για να το βελτιώσουμε αυτό.
2. Τα οικονομικά δεδομένα στην Κίνα και στις ΗΠΑ, ιδιαίτερα μετά την εκλογή Τραμπ, έχουν αλλάξει άρδην. Υπό αυτό το πρίσμα, πώς βλέπετε την πορεία των ναυλαγορών;
Οι ΗΠΑ εξακολουθούν να αποτελούν την ισχυρότερη οικονομία παγκοσμίως, αλλά για τη ναυτιλία των χύδην ξηρών φορτίων δεν είναι τόσο σημαντικός ο ρόλος τους. Οι ΗΠΑ επηρεάζουν κυρίως τη ναυτιλία τακτικών γραμμών και τη ναυτιλία των χύδην υγρών φορτίων (πετρέλαιο/φυσικό αέριο), καθώς εξακολουθούν να εισάγουν μεγάλο όγκο εμπορευμάτων μέσω εμπορευματοκιβωτίων και να εξάγουν πληθώρα ενεργειακών προϊόντων. Όσον αφορά την Κίνα, εξακολουθεί να είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας χύδην ξηρών φορτίων στον κόσμο και θα συνεχίσει να είναι. Είτε η ανάπτυξη του εμπορίου ανέλθει στο 2% είτε στο 6% ετησίως, η Κίνα εξακολουθεί να έχει τεράστια «δίψα» για εισαγωγές φορτίων, επομένως ο ρόλος της θα παραμείνει κομβικός για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Απόσπασμα από τη συνέντευξη του κ. Χαράλαμπου Φαφαλιού στο τεύχος Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025 των Ναυτικών Χρονικών. Μπορείτε να αποκτήσετε το τεύχος Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου πατώντας εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με τι ρυθμούς κινούνται φέτος οι ταξιδιώτες στα ελληνικά νησιά; Η Ferryscanner, η ελληνική πλατφόρμα αναζήτησης και κράτησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, ανέλυσε τις φετινές κρατήσεις…
Ορόσημο για τις υπηρεσίες bunkering στους κινεζικούς λιμένες αποτέλεσε ο πρόσφατος ανεφοδιασμός πλοίου με καύσιμα εξαιρετικά χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (ULSFO) στον λιμένα Yangshan.…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα για τη ναυλαγορά των LPG carriers την προηγούμενη εβδομάδα, με τις τάσεις να διαφοροποιούνται ανάλογα με το μέγεθος των πλοίων.…
Στις 27 Ιουλίου, ο Ντόναλντ Τραμπ και η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, κατέληξαν σε μια δασμολογική συμφωνία, στη συνάντηση-εξπρές που…
Σε εξέλιξη βρίσκεται από χθες η μεγάλη έξοδος του Αυγούστου με χιλιάδες εκδρομείς να αναχωρούν από τα λιμάνια της Αττικής προς τους προορισμούς της…
Ο γενικός ελεγκτής του Παναμά Anel Flores ζήτησε από το Ανώτατο Δικαστήριο της χώρας να επανεξετάσει την παράταση της σύμβασης της κυβέρνησης με την…
Σε τροχιά ολοκλήρωσης βρίσκεται η εγκατάσταση των νέων φωτοβολταϊκών συστημάτων στον Λιμένα Βόλου, σηματοδοτώντας ένα ακόμη καθοριστικό βήμα προς την ενεργειακή αυτονομία και τη…
Οριακές μεταβολές σημειώθηκαν την περασμένη εβδομάδα στη spot ναυλαγορά των LNG carriers, με τους ναύλους να εξακολουθούν να κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα. Συγκεκριμένα, βάσει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ