
Tα πάνω κάτω στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία αναμένεται να φέρει η πρόταση του U.S. Trade Representative (USTR) για την επιβολή λιμενικών τελών σε πλοία κινεζικής ναυπήγησης.
Σύμφωνα με αναλυτές και κύκλους της αγοράς, εφόσον η πρόταση εγκριθεί από τον Αμερικανό Πρόεδρο, θα επιφέρει αύξηση του κόστους μεταφοράς και αναταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Ποιος όμως θα είναι ο αντίκτυπος για την ελληνική ναυτιλία από τις αμερικανικές προθέσεις; Η ανάλυση του ελληνόκτητου στόλου και του orderbook αποκαλύπτει μια αυξανόμενη έκθεση στην κινεζική ναυπηγική βιομηχανία. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 43% του υπάρχοντος στόλου των bulk carriers και general cargo έχει κατασκευαστεί στην Κίνα. Την ίδια ώρα, από τα 168 υπό παραγγελία bulk carriers, τα 135 χτίζονται σε κινεζικά ναυπηγεία.
Παρόμοια είναι η τάση και στα δεξαμενόπλοια, αν και τα ποσοστά «εξάρτησης» από την Κίνα είναι μικρότερα. Συγκεκριμένα, το 26% του ελληνόκτητου στόλου δεξαμενόπλοιων ναυπηγείται σε κινεζικά ναυπηγεία. Το orberbook υπογραμμίζει περαιτέρω την επιρροή της Κίνας, καθώς 216 από τα 288 δεξαμενόπλοια που έχουν παραγγελθεί ναυπηγούνται στην Κίνα. Ο στόλος των containerships επιδεικνύει την πιο έντονη εξάρτηση από την κινεζική ναυπηγική βιομηχανία, καθώς τα 46 containerships που βρίσκονται υπό παραγγελία κατασκευάζονται ή θα κατασκευαστούν στην Κίνα.
Tέλος, από τα 100 υγραεριοφόρα που ναυπηγούν οι Έλληνες, μόλις επτά θα κατασκευαστούν στην Κίνα, δείγμα ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες δεν προτιμούν τα κινεζικά ναυπηγεία γι’ αυτόν τον εξειδικευμένο τομέα, ενδεχομένως λόγω τεχνολογικών απαιτήσεων.
Πηγή: [xclusiv] S&P Report 10th March 2025
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Airbus ανακοίνωσε σήμερα ότι αντιμετώπισε «προβλήματα ποιότητας» με μεταλλικά πάνελ που κατασκεύασε ένας από τους υπεργολάβους της για το αεροσκάφος AirbusA320, με την…

Ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών της Ελλάδας, Κυριάκος Πιερρακάκης, είναι υποψήφιος για την προεδρία του Eurogroup, μαζί με το Βέλγο ομόλογό του, ανακοίνωσε σήμερα…

Τα αλλεπάλληλα χτυπήματα κυρώσεων από ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο και Ευρωπαϊκή Ένωση ενδέχεται να επιφέρουν σημαντική μείωση στον εξαγόμενο όγκο ρωσικού πετρελαίου, υπογραμμίζει η BIMCO.…

Την παραλαβή του νεότευκτου «Woodside Barrumbara» στις 28 Νοεμβρίου ανακοίνωσε η GasLog Ltd. To πλοίο μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ. έχει ναυπηγηθεί με τις πλέον…

Η νέα γενιά άκαμπτων πτερύγων για αιολική υποβοήθηση πρόωσης κάνει ένα σημαντικό βήμα προς την εμπορική της εφαρμογή, καθώς ο Lloyd’s Register (LR) χορήγησε…

Ο Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας (Ο.Λ.ΚΕ. Α.Ε.) συνεχίζει την εντυπωσιακά ανοδική του πορεία ως ένας από τους πιο δυναμικούς θαλάσσιους κόμβους της Ανατολικής Μεσογείου. Τα…

Η Δημοκρατία του Παναμά επανεκλέχθηκε σήμερα με 148 ψήφους στην Κατηγορία Α του Συμβουλίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) κατά τη διάρκεια της 34ης…

Στα «τάρταρα» βρίσκεται η αξιοπιστία των liner εταιρειών αναφορικά με την τήρηση των προγραμμάτων τους. Σύμφωνα με δεδομένα της eeSea, η αξιοπιστία αναφορικά με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ