
4.221 πλοία χωρητικότητας 354,1 εκατ. dwt διαχειρίζονται οι Έλληνες πλοιοκτήτες. Όπως υπογραμμίζει στην ετήσια έκθεσή του, η οποία διοργανώνεται για 38ο συναπτό έτος, το Greek Shipping Co-operation Committee ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε κατά εννέα πλοία σε σύγκριση με πέρσι, όμως μείωθηκε κατά 1,12 εκατ. dwt σε όρους χωρητικότητας.
Ο ελληνόκτητος στόλος είναι εγγεγραμμένος συνολικά σε 29 διαφορετικά νηολόγια, σημαντικότερα εκ των οποίων είναι η Λιβερία, οι Νήσοι Μάρσαλ, η Μάλτα, η Ελλάδα, ο Παναμάς, η Κύπρος και οι Μπαχάμες. Ο ελληνικός στόλος αριθμεί 480 πλοία χωρητικότητας 48,72 εκατ. dwt.
Στην ανάλυση που ακολουθεί δεν περιλαμβάνονται 456 πλοία που βρίσκονται υπό ναυπήγηση, αθροιστικής χωρητικότητας 43,19 εκατ. dwt. Τo 7,7% των πλοίων του παγκόσμιου orderbook αντιστοιχούν σε παραγγελίες που έχουν τοποθετήσει Έλληνες πλοιοκτήτες (αντίστοιχο ποσοστό σε όρους χωρητικότητας 12,2%).
Που είναι πιο ισχυροί οι Έλληνες
Τα δεδομένα για τον στόλο των Ελλήνων ανά τύπο πλοίου αντανακλούν για ακόμα ένα έτος τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνόκτητης ναυτιλίας στη χύδην φορτηγό ναυτιλία. Ο στόλος πετρελαιοφόρων των Ελλήνων αποτελεί το 22,7% του παγκόσμιου στόλου πετρελαιοφόρων.
Τα αντίστοιχα ποσοστά για ore & bulk carriers, liquefied gas carriers, containerships και chemical & product tankers ανέρχονται σε 15,8%, 9,4%, 5,8% και 5,3%.
Σε ευρύτερο πλαίσιο, ο ελληνόκτητος στόλος συνιστά το 6,5% του παγκόσμιου σε αριθμό πλοίων και το 14,5% σε όρους χωρητικότητας.
Η ηλικία του στόλου
Η μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου διαμορφώνεται στα 14,2 έτη (12,5 έτη σε όρους χωρητικότητας). Τα επίπεδα αυτά συνιστούν μικρή άνοδο έναντι του 2024, όμως ο στόλος των Ελλήνων παραμένει κατά 4,3 έτη νεότερος έναντι του παγκόσμιου στόλου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ