
Σε πτώση βρίσκονται τις πρώτες εβδομάδες του 2025 οι παγκόσμιες αποστολές σιδηρομεταλλεύματος, εν μέσω διαταραχών της προσφοράς και ασθενούς κινεζικής ζήτησης.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της BIMCO, οι αποστολές σιδηρομεταλλεύματος μειώθηκαν κατά 7% σε ετήσια βάση, τις πρώτες επτά εβδομάδες του τρέχοντος έτους. Ειδικότερα, τα αυστραλιανά φορτία σημείωσαν τη μεγαλύτερη καθίζηση, καθώς μειώθηκαν κατά 10% σε ετήσια βάση, ενώ τα φορτία από τη Βραζιλία αποδυναμώθηκαν επίσης κατά 5% σε ετήσια βάση.
Οι συγκριτικά ισχυρότερες εξαγωγές της Βραζιλίας ενίσχυσαν τις μέσες αποστάσεις πλεύσης των bulk carriers, ωστόσο η ζήτηση τονομιλίων εκτιμάται ότι έχει μειωθεί κατά 6% σε ετήσια βάση. Σε κάθε περίπτωση, η αποδυνάμωση των ροών σιδηρομεταλλεύματος συνέβαλε καθοριστικά στην πτώση των ναύλων.
Ενδεικτικά, μέχρι στιγμής φέτος, ο δείκτης BDI έχει μειωθεί κατά μέσο όρο 44% σε ετήσια βάση. Η αγορά των Capesizes, η οποία αντιπροσωπεύει το 71% της συνολικής ζήτησης τονομιλίων για σιδηρομετάλλευμα, υπέστη ισχυρότερο πλήγμα, με τους ναύλους να κατρακυλούν κατά 55% σε ετήσια βάση.
Στο μέτωπο της Κίνας, οι εξαγωγές χάλυβα με bulk carriers αυξήθηκαν κατά 44% σε ετήσια βάση, ωστόσο αυτό δεν ήταν αρκετό για να αντισταθμίσει την εξασθενημένη εγχώρια ζήτηση. Ακόμη, οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από τις Ιαπωνία και Νότια Κορέα έχουν επίσης μειωθεί κατά 8% μέχρι στιγμής το 2025.
Τέλος, η BIMCO αναμένει ότι η αυξανόμενη ζήτηση χάλυβα εκτός Κίνας θα αποτελέσει «σωσίβιο» για τις αποστολές σιδηρομεταλλεύματος. Ωστόσο, οι προοπτικές παραμένουν αβέβαιες ελέω των αυξημένων δασμών στα προϊόντα χάλυβα και της αβεβαιότητας σχετικά με την ισχύ της κινεζικής οικονομίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Η τεχνολογία μεταφοράς υγρού υδρογόνου βρίσκεται στο επίκεντρο νέας διεθνούς συνεργασίας μεταξύ του Lloyd’s Register (LR) και του Εθνικού Πανεπιστημίου του Πουσάν (PNU) στη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ