
Η τεχνολογία των κινητήρων διπλού καυσίμου με μεθανόλη κερδίζει έδαφος στη ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς αποτελεί μια καινοτόμο λύση για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) και τη μετάβαση προς μια πιο βιώσιμη ναυτιλία. Η μεθανόλη είναι ένα καύσιμο που μπορεί να διατηρείται σε υγρή μορφή σε θερμοκρασία δωματίου, με αποτέλεσμα η διαχείρισή της να καθίσταται ευκολότερη σε σύγκριση με άλλα εναλλακτικά καύσιμα. Παράλληλα, η πράσινη μεθανόλη, που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές, μπορεί να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές άνθρακα, προσφέροντας μια πιο φιλική προς το περιβάλλον επιλογή για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Mitsui E&S Co., Ltd. (με έδρα το Τόκιο) ανακοίνωσε την παράδοση ενός νέου κινητήρα διπλού καυσίμου μεθανόλης, του MITSUI-MAN B&W 6G50ME-C9.6-LGIM-EGRBP, στην Tsuneishi Shipbuilding Co., Ltd., με έδρα τη Fukuyama της Hiroshima. Ο κινητήρας αυτός κατασκευάστηκε στο εργοστάσιο Mitsui E&S Tamano και αποτελεί ένα ακόμα βήμα προς την αποανθρακοποίηση της διεθνούς ναυτιλίας. Μάλιστα, έχει προγραμματιστεί η παράδοση ενός δεύτερου κινητήρα στην Tsuneishi Shipbuilding εντός της τρέχουσας οικονομικής χρονιάς.
Ο νέος κινητήρας της Mitsui E&S διαθέτει τεχνολογία EGRBP (Exhaust Gas Recirculation ‒ Bypass), η οποία μειώνει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOₓ) και βελτιώνει την καύση, συμβάλλοντας στη συμμόρφωση με τις περιβαλλοντικές προδιαγραφές του IMO Tier III. Η διπλή δυνατότητα καύσης προσφέρει στους πλοιοκτήτες την επιλογή χρήσης τόσο συμβατικών καυσίμων όσο και μεθανόλης, επιτρέποντας ευελιξία στη λειτουργία και μείωση του λειτουργικού κόστους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Tο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας και βρίσκεται σε ετοιμότητα να συνδράμει, εφόσον απαιτηθεί,…
Η τουρκική κρατική πετρελαϊκή εταιρεία, TPAO, φέρεται να αγόρασε δύο πλωτά γεωτρύπανα από τη Νορβηγία για έρευνες φυσικού αερίου βαθέων υδάτων. Σύμφωνα με τουρκικό…
Μετά την πρώτη προσθαλάσσωση στην Πάτμο, η Hellenic Seaplanes ανοίγει τα φτερά της και για τη Σκύρο, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή συνδεσιμότητας στο Αιγαίο.…
Η Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής γνωστοποίησε, ότι με επιστολή του αρμόδιου γραφείου της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανανέωσης…
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Η Νότια Κορέα ζήτησε επίσημα από τις ΗΠΑ την εξαίρεσή της από την εφαρμογή των λιμενικών τελών που έχουν επιβάλει οι τελευταίες σε όλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ