
Η τεχνολογία των κινητήρων διπλού καυσίμου με μεθανόλη κερδίζει έδαφος στη ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς αποτελεί μια καινοτόμο λύση για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) και τη μετάβαση προς μια πιο βιώσιμη ναυτιλία. Η μεθανόλη είναι ένα καύσιμο που μπορεί να διατηρείται σε υγρή μορφή σε θερμοκρασία δωματίου, με αποτέλεσμα η διαχείρισή της να καθίσταται ευκολότερη σε σύγκριση με άλλα εναλλακτικά καύσιμα. Παράλληλα, η πράσινη μεθανόλη, που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές, μπορεί να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές άνθρακα, προσφέροντας μια πιο φιλική προς το περιβάλλον επιλογή για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Mitsui E&S Co., Ltd. (με έδρα το Τόκιο) ανακοίνωσε την παράδοση ενός νέου κινητήρα διπλού καυσίμου μεθανόλης, του MITSUI-MAN B&W 6G50ME-C9.6-LGIM-EGRBP, στην Tsuneishi Shipbuilding Co., Ltd., με έδρα τη Fukuyama της Hiroshima. Ο κινητήρας αυτός κατασκευάστηκε στο εργοστάσιο Mitsui E&S Tamano και αποτελεί ένα ακόμα βήμα προς την αποανθρακοποίηση της διεθνούς ναυτιλίας. Μάλιστα, έχει προγραμματιστεί η παράδοση ενός δεύτερου κινητήρα στην Tsuneishi Shipbuilding εντός της τρέχουσας οικονομικής χρονιάς.
Ο νέος κινητήρας της Mitsui E&S διαθέτει τεχνολογία EGRBP (Exhaust Gas Recirculation ‒ Bypass), η οποία μειώνει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOₓ) και βελτιώνει την καύση, συμβάλλοντας στη συμμόρφωση με τις περιβαλλοντικές προδιαγραφές του IMO Tier III. Η διπλή δυνατότητα καύσης προσφέρει στους πλοιοκτήτες την επιλογή χρήσης τόσο συμβατικών καυσίμων όσο και μεθανόλης, επιτρέποντας ευελιξία στη λειτουργία και μείωση του λειτουργικού κόστους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Το παγκόσμιο ενεργειακό τοπίο διαμορφώνεται σήμερα από μια μείξη γεωπολιτικών και οικονομικών παραγόντων, με την πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Inermodal να επιχειρεί να ρίξει…
Τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων, με ορίζοντα την ενεργειακή μετάβαση, ανέδειξαν, τόσο o Πρόεδρος της Ένωσης Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων…
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ισχυρό πλήγμα υπέστη η αυστραλιανή εταιρεία φυσικού αερίου Santos, μετά το «ναυάγιο» της εξαγοράς της από κοινοπραξία με επικεφαλής τον κολοσσό ADNOC. Συγκεκριμένα, την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ