
Εν μέσω ενός κύματος συσσωρευμένων παραγγελιών τα τελευταία χρόνια, τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας εξετάζουν τις ξένες αγορές για υπεργολαβία.
Με τις προβλέψεις να δείχνουν ότι η έκρηξη παραγγελιών θα συνεχιστεί για αρκετά ακόμα χρόνια, οι εγχώριες ναυπηγικές εταιρείες της Νότιας Κορέας εξετάζουν το ενδεχόμενο να κατασκευάζουν αποκλειστικά πλοία που αποφέρουν υψηλά έσοδα στο κράτος, ενώ μεταβιβάζουν αυτά με τυποποιημένες τεχνολογίες κατασκευής σε ξένους εταίρους.
Πρόσφατα, μάλιστα, υψηλόβαθμα στελέχη της Hanwha Ocean περιηγήθηκαν σε ναυπηγεία της Ινδίας, για περίπου δέκα ημέρες, κατόπιν πρόσκλησης της ινδικής κυβέρνησης. Νωρίτερα, στα τέλη του περασμένου έτους, η ινδική κυβέρνηση είχε σχηματίσει αντιπροσωπεία από αξιωματούχους των ναυπηγείων, οι οποίοι επισκέφθηκαν νοτιοκορεατικά ναυπηγεία προκειμένου να εξετάσουν τις προοπτικές συνεργασίας στη ναυπήγηση και στην επισκευή πλοίων. Η ινδική αντιπροσωπεία περιηγήθηκε σε ναυπηγεία των Hanwha Ocean, HD Hyundai Heavy Industries και Samsung Heavy Industries.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Hanwha Οcean, με το ναυπηγείο στο Geoje να είναι fully-booked. Ως εκ τούτου, το νοτιοκορεατικό ναυπηγείο εξετάζει το ενδεχόμενο ορισμένες παραγγελίες να μεταφερθούν σε ινδικά ναυπηγεία. Μια μεταβλητή που θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη είναι η ναυπηγική τεχνολογία της Ινδίας. Επί του παρόντος, τα ινδικά ναυπηγεία κατασκευάζουν κυρίως πλοία μεσαίου και μικρού μεγέθους και δεν είναι σε θέση να κατασκευάσουν μεγάλα πλοία άμεσα. Κατά συνέπεια, το άμεσο αίτημα της ινδικής αντιπροσωπείας για συνεργασία στη ναυπηγική βιομηχανία προβλέπει επίσης σε μεγάλο βαθμό τη μεταφορά τεχνολογίας από τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 7 Σεπτεμβρίου 2025, πολλά υποβρύχια καλώδια τηλεπικοινωνιών, συμπεριλαμβανομένων των SMW4, IMEWE και FALCON GCX, κόπηκαν κοντά στην Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας, προκαλώντας εκτεταμένες…
Οι ΗΠΑ διεξάγουν μια «εμπορική επίθεση» κατά πάντων, με δασμούς και άλλες κυρώσεις, ακόμα και εναντίον συμμάχων τους, όπως η Ινδία, που είναι μέλος…
Η αμμωνία αποκτά ακόμα πιο ισχυρή θέση ως καύσιμο-λύση για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας, με την παρουσίαση μιας νέας ναυτικής μηχανής από την Japan…
Η Αιθιοπία πρόκειται να εγκαινιάσει επισήμως σήμερα το Μεγάλο Φράγμα της Αναγέννησης (Grand Ethiopian Renaissance Dam − GERD) στον Νείλο, πηγή εντάσεων με την…
Μια πλατφόρμα αξιοποίησης της ηλιακής ενέργειας από τη Noria Energy πρόκειται να καλύψει τις τοπικές υδάτινες εγκαταστάσεις στο Κολοράντο. Η εταιρεία ξεκίνησε την κατασκευή…
Ένα σαφές μήνυμα με αποδέκτες τις Βρυξέλλες και το Λονδίνο επιχείρησε να στείλει η CCSA, η κορυφαία ευρωπαϊκή ένωση που επιταχύνει την εμπορική ανάπτυξη…
Chalkis Shipyards SA has successfully achieved full certification to ISO/IEC 27001:2022, the internationally recognized standard for Information Security Management Systems (ISMS). This milestone complements…
Η σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ Τουρκίας και Ιράκ λαμβάνει νέες διαστάσεις, με κινητήριο μοχλό την ενέργεια, σύμφωνα με το Anadolu. Έναυσμα προς αυτή την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ