
Εν μέσω ενός κύματος συσσωρευμένων παραγγελιών τα τελευταία χρόνια, τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας εξετάζουν τις ξένες αγορές για υπεργολαβία.
Με τις προβλέψεις να δείχνουν ότι η έκρηξη παραγγελιών θα συνεχιστεί για αρκετά ακόμα χρόνια, οι εγχώριες ναυπηγικές εταιρείες της Νότιας Κορέας εξετάζουν το ενδεχόμενο να κατασκευάζουν αποκλειστικά πλοία που αποφέρουν υψηλά έσοδα στο κράτος, ενώ μεταβιβάζουν αυτά με τυποποιημένες τεχνολογίες κατασκευής σε ξένους εταίρους.
Πρόσφατα, μάλιστα, υψηλόβαθμα στελέχη της Hanwha Ocean περιηγήθηκαν σε ναυπηγεία της Ινδίας, για περίπου δέκα ημέρες, κατόπιν πρόσκλησης της ινδικής κυβέρνησης. Νωρίτερα, στα τέλη του περασμένου έτους, η ινδική κυβέρνηση είχε σχηματίσει αντιπροσωπεία από αξιωματούχους των ναυπηγείων, οι οποίοι επισκέφθηκαν νοτιοκορεατικά ναυπηγεία προκειμένου να εξετάσουν τις προοπτικές συνεργασίας στη ναυπήγηση και στην επισκευή πλοίων. Η ινδική αντιπροσωπεία περιηγήθηκε σε ναυπηγεία των Hanwha Ocean, HD Hyundai Heavy Industries και Samsung Heavy Industries.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Hanwha Οcean, με το ναυπηγείο στο Geoje να είναι fully-booked. Ως εκ τούτου, το νοτιοκορεατικό ναυπηγείο εξετάζει το ενδεχόμενο ορισμένες παραγγελίες να μεταφερθούν σε ινδικά ναυπηγεία. Μια μεταβλητή που θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη είναι η ναυπηγική τεχνολογία της Ινδίας. Επί του παρόντος, τα ινδικά ναυπηγεία κατασκευάζουν κυρίως πλοία μεσαίου και μικρού μεγέθους και δεν είναι σε θέση να κατασκευάσουν μεγάλα πλοία άμεσα. Κατά συνέπεια, το άμεσο αίτημα της ινδικής αντιπροσωπείας για συνεργασία στη ναυπηγική βιομηχανία προβλέπει επίσης σε μεγάλο βαθμό τη μεταφορά τεχνολογίας από τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ