
Στη σημασία και στην ανάγκη ενίσχυσης της συνεργασίας των ρυθμιστικών φορέων και των ηγετών της ναυτιλιακής βιομηχανίας για μια ασφαλή και βιώσιμη ναυτιλιακή δραστηριότητα εστίασε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, στην ομιλία που απηύθυνε στο ναυτιλιακό συνέδριο της Isalos.net, το οποίο πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου, στο Ίδρυμα Ευγενίδου, με τη συνεργασία της Βρετανικής Πρεσβείας στην Αθήνα.
Ο κ. Στυλιανίδης επισήμανε πως η διατήρηση της ακεραιότητας του ναυτιλιακού τομέα, με παράλληλη εξασφάλιση της ελεύθερης διακίνησης των βασικών αγαθών, αποτελεί δέσμευση όλων. «Η συλλογική μας ευθύνη, ως ρυθμιστικών φορέων και ηγετών της βιομηχανίας, είναι να παρέχουμε σαφή και ισορροπημένη κατεύθυνση, που στηρίζει την επιχειρησιακή ευελιξία, χωρίς όμως να διακινδυνεύεται η ασφάλεια ή η προστασία. Οφείλουμε να συνεχίσουμε να θωρακίζουμε τον κλάδο μέσω ενισχυμένης διεθνούς συνεργασίας», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Υπουργός τόνισε πως η Ελλάδα συνεργάζεται με όλα τα κράτη-μέλη του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) και υποστηρίζει τις σχετικές πρωτοβουλίες, με στόχο ένα ασφαλές και βιώσιμο θαλάσσιο μέλλον. Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά: «Είναι ζωτικής σημασίας να βρούμε μια ρεαλιστική ισορροπία μεταξύ των περιβαλλοντικών μας ευθυνών, των λειτουργικών αναγκών και της συνολικής ανταγωνιστικότητας της ναυτιλιακής βιομηχανίας». Ο κ. Στυλιανίδης υπογράμμισε επίσης, για ακόμα μία φορά, πως το ανθρώπινο δυναμικό αποτελεί κεντρικό πυλώνα της στρατηγικής του υπουργείου και «γι’ αυτόν τον λόγο», όπως είπε, «οφείλουμε να επενδύσουμε στην εκπαίδευση και στην επανεκπαίδευση των ναυτικών. Και, παράλληλα, να προσφέρουμε κίνητρα για να προσελκύσουμε τη νέα γενιά στη θάλασσα και στη ναυτιλιακή βιομηχανία». Και πρόσθεσε: «Χρειαζόμαστε ναυτικούς ικανούς να αντεπεξέλθουν στις σύγχρονες προκλήσεις και στις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη».
Κλείνοντας, ο κ. Στυλιανίδης επανέλαβε ότι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο ναυτιλιακός κλάδος μπορούν και πρέπει να μετατραπούν σε ευκαιρίες, τονίζοντας πως «μόνο συνεργαζόμενοι θα διασφαλίσουμε ότι ο κλάδος μας θα συνεχίσει να ευημερεί».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ιράν άνοιξε σήμερα, Σάββατο 28 Ιουνίου, όλον τον εναέριο χώρο του για τις ξένες αεροπορικές εταιρείες που διέρχονται από αυτόν. Παρόλα αυτά, οι…
Το πρωί του Σαββάτου 28 Ιουνίου, το ταχύπλοο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Champions Jet 3» της Seajets προσέκρουσε στην προβλήτα του λιμένα της Πάρου. Βάσει ανακοίνωσης…
Η Bernhard Schulte Offshore ανακοίνωσε στις 26 Ιουνίου την παραλαβή ενός ακόμα πλοίου CSOV (Commissioning Service Operation Vessel) από τα ναυπηγεία Ulstein Verft της…
Έργα που αλλάζουν «εντελώς ριζικά» τη φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης θα παραδίδονται ή θα είναι στο τέλος τους μέχρι το τέλος του 2028 ή του…
Η στρατιωτική κινητικότητα, όπως και οι εμπορευματικές μεταφορές, εξαρτάται από διεθνείς διαδρόμους υψηλών επιδόσεων, που διευκολύνουν τα μεγαλύτερα και βαρύτερα τρένα. Όπως και στις…
Τα ναυπηγεία Imabari Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι εξαγόρασαν τον δεύτερο μεγαλύτερο ναυπηγικό όμιλο της χώρας, Japan Marine United Corp. (JMU). Σύμφωνα…
Θετικά σημάδια συνεχίζει να παρουσιάζει η spot ναυλαγορά των LNG carriers, παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι εξακολουθούν να βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.…
Σε φάση αναδιάταξης εισέρχεται η παγκόσμια αγορά θερμικού άνθρακα, καθώς οι νέες τάσεις κορυφαίων εισαγωγών αναδεικνύουν νέους πρωταγωνιστές αλλά και μεγάλους χαμένους στον παγκόσμιο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ