
Ένα ακόμα άλμα στην ψηφιακή μετάβαση πραγματοποιεί η ναυτιλιακή βιομηχανία, αυτή τη φορά με τα πιστοποιητικά των ναυτικών στο επίκεντρο.
Συγκεκριμένα, στις 12 Φεβρουαρίου, το ICS, το Lloyd’s Register OneOcean (LROO) και η Maritime Industry Authority (MARINA) του Υπουργείου Μεταφορών των Φιλιππίνων υπέγραψαν ένα μνημόνιο συνεργασίας-ορόσημο, που περιγράφει τη συνεργασία σε ένα πιλοτικό έργο για τη διερεύνηση της ενσωμάτωσης των συστημάτων πιστοποίησης ναυτικών και την ανάπτυξη μιας νέας εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα.
Η συμφωνία υπογράφηκε στην έδρα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) στο Λονδίνο και αποσκοπεί στη μείωση του διοικητικού φόρτου που σχετίζεται με την πιστοποίηση των ναυτικών, ενώ παράλληλα διασφαλίζει την αποτελεσματικότητα για τους stakeholders του κλάδου, συμπεριλαμβανομένων των διοικήσεων των σημαιών, του Port State Control, των ναυτικών και των εταιρειών διαχείρισης πλοίων.
Καθώς ο κλάδος κινείται προς ψηφιακές λύσεις για τη μεγιστοποίηση της ασφάλειας και της αποτελεσματικότητας, η πιλοτική αυτή εφαρμογή θα αξιολογήσει τις πιθανές οδούς για την ψηφιοποίηση των διαδικασιών πιστοποίησης με έμφαση στην ασφάλεια και στον εξορθολογισμό της συνεργασίας. Τα πιστοποιητικά σε χαρτί εξακολουθούν να κυριαρχούν στον κλάδο, παρά το γεγονός ότι τα έγγραφα των ναυτικών απαιτούν τακτική ανανέωση, με διαφορετικές απαιτήσεις και διαδικασίες μεταξύ των χωρών. Οι εν λόγω διαδικασίες εγείρουν προκλήσεις όπως αυξημένο κίνδυνο σφαλμάτων και μεγαλύτερες καθυστερήσεις.
Ο σκοπός αυτού του πιλοτικού προγράμματος είναι να δοκιμαστεί η σκοπιμότητα ενός συστήματος όπου όλα τα πιστοποιητικά ναυτικών θα μπορούν να αποθηκεύονται με ασφάλεια και να ενοποιούνται, επιτρέποντας την πρόσβαση σε πραγματικό χρόνο σε όλους τους stakeholders. Με αυτόν τον τρόπο θα επιτραπεί στους ναυτικούς να αναλάβουν την κυριότητα των δεδομένων τους και να ελέγχουν τον τρόπο χρήσης τους, με το σύστημα να διευκολύνει τα ταξίδια και τις μετακινήσεις προς όφελος ολόκληρου του κλάδου.
Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι οι στόχοι αυτής της συνεργασίας ευθυγραμμίζονται με τις πρόσφατες τροποποιήσεις του κώδικα STCW που τέθηκαν σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2025, υποστηρίζοντας τη μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας στην ψηφιακή πιστοποίηση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ