
Ένα ακόμα άλμα στην ψηφιακή μετάβαση πραγματοποιεί η ναυτιλιακή βιομηχανία, αυτή τη φορά με τα πιστοποιητικά των ναυτικών στο επίκεντρο.
Συγκεκριμένα, στις 12 Φεβρουαρίου, το ICS, το Lloyd’s Register OneOcean (LROO) και η Maritime Industry Authority (MARINA) του Υπουργείου Μεταφορών των Φιλιππίνων υπέγραψαν ένα μνημόνιο συνεργασίας-ορόσημο, που περιγράφει τη συνεργασία σε ένα πιλοτικό έργο για τη διερεύνηση της ενσωμάτωσης των συστημάτων πιστοποίησης ναυτικών και την ανάπτυξη μιας νέας εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα.
Η συμφωνία υπογράφηκε στην έδρα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) στο Λονδίνο και αποσκοπεί στη μείωση του διοικητικού φόρτου που σχετίζεται με την πιστοποίηση των ναυτικών, ενώ παράλληλα διασφαλίζει την αποτελεσματικότητα για τους stakeholders του κλάδου, συμπεριλαμβανομένων των διοικήσεων των σημαιών, του Port State Control, των ναυτικών και των εταιρειών διαχείρισης πλοίων.
Καθώς ο κλάδος κινείται προς ψηφιακές λύσεις για τη μεγιστοποίηση της ασφάλειας και της αποτελεσματικότητας, η πιλοτική αυτή εφαρμογή θα αξιολογήσει τις πιθανές οδούς για την ψηφιοποίηση των διαδικασιών πιστοποίησης με έμφαση στην ασφάλεια και στον εξορθολογισμό της συνεργασίας. Τα πιστοποιητικά σε χαρτί εξακολουθούν να κυριαρχούν στον κλάδο, παρά το γεγονός ότι τα έγγραφα των ναυτικών απαιτούν τακτική ανανέωση, με διαφορετικές απαιτήσεις και διαδικασίες μεταξύ των χωρών. Οι εν λόγω διαδικασίες εγείρουν προκλήσεις όπως αυξημένο κίνδυνο σφαλμάτων και μεγαλύτερες καθυστερήσεις.
Ο σκοπός αυτού του πιλοτικού προγράμματος είναι να δοκιμαστεί η σκοπιμότητα ενός συστήματος όπου όλα τα πιστοποιητικά ναυτικών θα μπορούν να αποθηκεύονται με ασφάλεια και να ενοποιούνται, επιτρέποντας την πρόσβαση σε πραγματικό χρόνο σε όλους τους stakeholders. Με αυτόν τον τρόπο θα επιτραπεί στους ναυτικούς να αναλάβουν την κυριότητα των δεδομένων τους και να ελέγχουν τον τρόπο χρήσης τους, με το σύστημα να διευκολύνει τα ταξίδια και τις μετακινήσεις προς όφελος ολόκληρου του κλάδου.
Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι οι στόχοι αυτής της συνεργασίας ευθυγραμμίζονται με τις πρόσφατες τροποποιήσεις του κώδικα STCW που τέθηκαν σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2025, υποστηρίζοντας τη μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας στην ψηφιακή πιστοποίηση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αριθμός των πλοίων κατανάλωσης μεθανόλης στον παγκόσμιο στόλο συνεχίζει να αυξάνεται με δυναμικούς ρυθμούς. Ειδικότερα, ο ιαπωνικός ναυπηγικός κολοσσός Tsuneishi παρέδωσε πρόσφατα το…
Στην επέκταση του στόλου του εστιάζει εκ νέου ο κολοσσός ενέργειας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ADNOC. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied,…
Η spot ναυλαγορά των LNG carriers παραμένει υπό έντονη πίεση, με τους ναύλους να σημειώνουν περιορισμένες μεταβολές. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Οι συνομιλίες μεταξύ Ρώσων και Ουκρανών διαπραγματευτών στην Κωνσταντινούπολη ολοκληρώθηκαν μετά από περίπου δύο ώρες, δήλωσε πηγή του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών. Στις συνομιλίες παρευρέθηκαν…
Η Αιθιοπία, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες της Αφρικής, συνεχίζει να προσελκύει το ενδιαφέρον διεθνών επενδυτών, με στόχο την ενίσχυση της οικονομικής της…
Με 623 βραβευμένες ακτές, η Ελλάδα διατηρεί την 2η θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 52 χώρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη χώρα μας παρατηρείται σταθερή ανοδική τάση…
Άνοδο 5% κατέγραψε η χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας το 2024, με τον όγκο των τραπεζικών δανείων να ανέρχονται σε $53,51 δισ., σύμφωνα με δεδομένα…
Στην περαιτέρω ενδυνάμωση της πολύπλευρης συνεργασίας τους στοχεύουν Μπραζίλια και Πεκίνο, καθώς η βραζιλιάνικη κυβέρνηση ανακοίνωσε δύο σημαντικές συνεργασίες με κινεζικές εταιρείες. Η πρώτη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ