
Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες Nissan και Honda επισημοποίησαν σήμερα ότι εγκαταλείπουν τις συνομιλίες τους για μια συγχώνευση, τις οποίες είχαν αρχίσει το Δεκέμβριο με προοπτική να ενώσουν τις δυνάμεις τους στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
Η Honda, ο ιαπωνικός γίγαντας του αυτοκινήτου, και η Nissan, η αντίπαλός του που αντιμετωπίζει σοβαρές χρηματοοικονομικές δυσχέρειες, είχαν αρχίσει στα τέλη του 2024 διαπραγματεύσεις για μια συγχώνευση, από την οποία θα μπορούσε να δημιουργηθεί η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.
Ωστόσο, έπειτα από συνομιλίες, «οι δύο όμιλοι κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι, για να ευνοήσουν την ταχύτητα στη λήψη αποφάσεων και στην εκτέλεσή τους σε ένα όλο και πιο ασταθές περιβάλλον αγοράς (…), θα ήταν προσφορότερο να σταματήσουν τις συνομιλίες και να ακυρώσουν το πρωτόκολο συμφωνίας» που συνήψαν στα τέλη του 2024, αναφέρουν σε κοινή ανακοίνωσή τους.
Ο στόχος ήταν να ενωθούν οι δυνάμεις της Honda και της Nissan, που είναι αντιστοίχως η δεύτερη και η τρίτη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία πίσω από την πρώτη παγκοσμίως Toyota, ακόμα και να ενταχθεί στο σχέδιό τους αυτό μια τρίτη αυτοκινητοβιομηχανία, η Mitsubishi, ώστε να μπορούν να διαπραγματευθούν καλύτερα τη δαπανηρή και στρατηγική στροφή προς την ηλεκτροκίνηση.
Πρόκειται για ένα τομέα στον οποίο κυριαρχούν η αμερικανική Tesla και οι κινέζοι κατασκευαστές και όπου οι ιάπωνες κατασκευαστές, οι οποίοι είχαν επικεντρώσει μέχρι τώρα στα υβριδικά οχήματα (αυτά που συνδυάζουν θερμικούς και ηλεκτρικούς κινητήρες), έχουν καταγράψει σημαντική καθυστέρηση.
Ένας γάμος των Nissan και Honda θα επέτρεπε να υπάρξουν οικονομίες κλίμακας για να χρηματοδοτηθούν τόσο η έρευνα όσο και η εξέλιξη των βιομηχανικών εργαλείων. Η αρχική προοπτική ήταν να ενταχθούν οι δύο όμιλοι στους κόλπους μιας ενιαίας εταιρείας συμμετοχών.
Όμως η Honda, σε θέση ισχύος και της οποίας η χρηματιστηριακή κεφαλαιοποίηση είναι πέντε φορές ανώτερη, ζήτησε τελικά να μετατραπεί η Nissan σε απλή θυγατρική – ένα σενάριο απαράδεκτο για τη Nissan, που ήθελε να διαφυλάξει την αυτονομία της.
«Στο μέλλον, οι Nissan και Honda θα συνεργασθούν στο πλαίσιο μιας στρατηγικής σύμπραξης για να αντιμετωπίσουν την εποχή των εξηλεκτρισμένων και ευφυών οχημάτων προσπαθώντας (…) να μεγιστοποιήσουν την αξία» και τα ισχυρά σημεία των δύο ομίλων, διαβεβαίωσαν σήμερα στην κοινή ανακοίνωσή τους.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η γερμανική εταιρεία logistics HHLA ανακοίνωσε πρόσφατα την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών στον τερματικό σταθμό Eurobridge, που βρίσκεται στο Batiovo της δυτικής Ουκρανίας. Η…
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΚΤ αποφάσισε νωρίτερα να μειώσει τα τρία βασικά επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσης. Ειδικότερα, η απόφασή του να μειώσει το…
Αμετάβλητες σχεδόν παρέμειναν οι εξαγωγές πετρελαίου της Βενεζουέλας τον Μάιο, παρά την κατακόρυφη πτώση των αποστολών προς τις Ηνωμένες Πολιτείες. Σύμφωνα με στοιχεία της…
Σε συμφωνία-ορόσημο για το μέλλον της βιομηχανίας ανακύκλωσης πλοίων προχώρησε η Höegh Autoliners. Η συμφωνία με τη Nordic Circles, αξίας $128 εκατ., περιλαμβάνει την…
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του νορβηγικού νηογνώμονα (DNV), ο αριθμός των θαλάσσιων ατυχημάτων κατέγραψε αύξηση 42% την περίοδο 2018-2024, την ίδια στιγμή που…
Ένα σημαντικό ορόσημο αποανθρακοποίησης κατέγραψε πρόσφατα ο λιμένας του Άμστερνταμ, εγκαινιάζοντας τις νέες υποδομές ηλεκτροδότησης ελλιμενισμένων πλοίων. Συγκεκριμένα, την τρέχουσα εβδομάδα εκκίνησε η παροχή…
Πραγματοποιήθηκε την, Τετάρτη 4 Ιουνίου, η τελετή καθέλκυσης της Φρεγάτας «ΦΟΡΜΙΩΝ» στις εγκαταστάσεις της Naval Group, στη Λοριάν (Lorient) της Γαλλίας. Στην τελετή παρέστη…
Νέα εποχή «ξημέρωσε» για την γερμανική κατασκευαστική εταιρεία MAN Energy Solutions, καθώς μετονομάστηκε σε «Everllence». Ο CEO της εταιρείας Uwe Lauber , αποκάλυψε τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ