
Εγκρίθηκε το αναπτυξιακό πρόγραμμα (Master Plan) του λιμένα της Θεσσαλονίκης με τη δημοσίευση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος (ΦΕΚ 18/Α/10.02.2025). Μέσω αυτού εγκρίνεται τόσο το επικαιροποιημένο σχέδιο Master Plan όσο και η απαραίτητη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Με τον τρόπο αυτό, δίδεται η δυνατότητα στην ΟΛΘ Α.Ε να ικανοποιήσει τις υποχρεώσεις της, χωρίς καθυστερήσεις, όπως αυτές προκύπτουν από την σύμβαση παραχώρησης.
Βάσει των όρων της εν λόγω σύμβασης, η ΟΛΘ Α.Ε υποχρεούται να υλοποιήσει επενδύσεις αξίας 180 εκατ. ευρώ, με πρωταγωνιστή το εμβληματικό έργο επέκτασης του 6ου Προβλήτα, μία παρέμβαση που θα πολλαπλασιάσει την δυναμικότητα του λιμένα. Μεταξύ άλλων, το τεχνικό πρόγραμμα της ΟΛΘ Α.Ε περιλαμβάνει το έργο «Αποκατάστασης και Αξιοποίησης των Εγκαταστάσεων του Παλαιού Τελωνειακού Σταθμού», καθώς επίσης έργα βελτίωσης, επισκευής, συντήρησης, αναβάθμισης και ανακατασκευής των υφιστάμενων υποδομών του λιμένα.
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστος Στυλιανίδης δήλωσε σχετικά: «Η έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος με το οποίο εγκρίνεται το αναπτυξιακό πρόγραμμα (Master Plan) του λιμένα της Θεσσαλονίκης, αποτελεί ορόσημο για την ιστορία αλλά και το μέλλον του λιμένα της Θεσσαλονίκης. Είναι η εκκίνηση μίας νέας εποχής που προβλέπει επενδύσεις εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες – τα επόμενα χρόνια – αναμένεται να εξασφαλίσουν μία ευοίωνη πορεία για την οικονομία και την απασχόληση των εργαζομένων, τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο. Η Θεσσαλονίκη κατέχει σημαίνοντα ρόλο στην “Θαλάσσια Εγνατία” αλλά και στη χάραξη της Εθνικής Λιμενικής Πολιτικής, όπως αυτή υλοποιείται από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και τη Γενική Γραμματεία Ναυτιλίας και Λιμένων. Φιλοδοξούμε η Θεσσαλονίκη να πρωταγωνιστήσει ως κύριος λιμένας των Βαλκανίων.».
Σημειώνεται ότι για την υλοποίηση της σύνθεσης επιστημονικής και διοικητικής διαδικασίας σύνταξης και έκδοσης του εν λόγω Προεδρικού Διατάγματος, συνεργάστηκαν στελέχη από τον λιμένα της Θεσσαλονίκης και το Υπερταμείο (πρώην ΤΑΙΠΕΔ), το οποίο λειτούργησε ως «Αρχή Σχεδιασμού». Η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), εξέδωσε τον Φεβρουάριο του 2023 την αρχική έγκριση του σχεδίου Master Plan, ενώ το σχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος κατατέθηκε στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) για προέλεγχο τον Αύγουστο του 2024. Ο συντονισμός, η επεξεργασία και η προώθηση όλης της διαδικασίας έγινε από τα στελέχη της Γενικής Γραμματείας Ναυτιλίας και Λιμένων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ