
Οι πρόεδροι των μεγαλύτερων οργανισμών της ναυτιλιακής βιομηχανίας παγκοσμίως συγκεντρώθηκαν στις 6 Φεβρουαρίου στην Αθήνα για να συζητήσουν θέματα όπως η μείωση των αερίων του θερμοκηπίου (GHG) και ο αντίκτυπος των γεωπολιτικών εξελίξεων στη ναυτιλία. Μακράν το σημαντικότερο θέμα ήταν το πώς ο κλάδος και η διεθνής κοινότητα μπορούν να συμβάλουν στον περιορισμό και στον τερματισμό της αύξησης της άδικης μεταχείρισης και της ποινικοποίησης των ναυτικών.
Στη συνάντηση, υπό την προεδρία του Προέδρου της BIMCO Nikolaus H. Schües, η Στρογγυλή Τράπεζα των Διεθνών Ναυτιλιακών Ενώσεων ‒η οποία αποτελείται από την BIMCO, το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), την INTERTANKO και την INTERCARGO‒ κατέληξε ομόφωνα ότι η ευαισθητοποίηση για την ασφάλεια, τα δικαιώματα και τη μεταχείριση των ναυτικών πρέπει να αυξηθεί και εκτός του ναυτιλιακού κλάδου.
«Κατά τη διάρκεια του 2024 γίναμε μάρτυρες μιας αύξησης του αριθμού των απαγωγών και των περιπτώσεων παράνομης κράτησης και φυλάκισης των ναυτικών μας. Αυτό είναι καταστροφικό και άκρως ανησυχητικό. Ας μην ξεχνάμε ότι οι ναυτικοί διευκολύνουν τη μεταφορά άνω του 80% του παγκόσμιου εμπορίου. Παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, συνεχίζουν να εργάζονται σύμφωνα με τα υψηλότερα επαγγελματικά πρότυπα και θα εργαστούμε συλλογικά προς την κατεύθυνση της ευαισθητοποίησης σχετικά με τους ναυτικούς που στερούνται ορισμένα από τα θεμελιώδη δικαιώματα, τα οποία απολαμβάνουν κάποιοι άλλοι keyworkers», δήλωσαν οι Nikolaus H, Schües της BIMCO, Γιάννης Ξυλάς της INTERCARGO, Emanuele Grimaldi του ICS και Rolf Westfal-Larsen Jr. της INTERTANKO.
Πρόσφατη έκθεση του International Maritime Bureau κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το 2024 παρατηρήθηκε μείωση της πειρατείας, αλλά αύξηση του αριθμού των ναυτικών που πιάστηκαν όμηροι. Σύμφωνα με την έκθεση, 126 ναυτικοί απήχθησαν πέρυσι έναντι 73 το 2023 και 41 το 2022.
Εν τω μεταξύ, δεν υπάρχουν αξιόπιστα στοιχεία όσον αφορά την ποινικοποίηση και την παράνομη κράτηση και φυλάκιση των ναυτικών όταν εντοπίζονται ναρκωτικά σε ένα πλοίο. Πρόσφατα αναφερθείσες περιπτώσεις σε ορισμένα μέρη του κόσμου, ωστόσο, μαρτυρούν ότι αθώοι ναυτικοί φυλακίζονται, παρά την έλλειψη επαρκών αποδεικτικών στοιχείων.
«Οι ναυτικοί δεν πρέπει να διακινδυνεύουν ποινές φυλάκισης, απαγωγές ή επιθέσεις κατά την εκτέλεση των βασικών τους καθηκόντων. Πριν από δύο εβδομάδες ακούσαμε την είδηση ότι το 25μελές πλήρωμα του “Galaxy Leader” απελευθερώθηκε αφού απήχθη υπό την απειλή όπλων και κρατήθηκε αιχμάλωτο περισσότερες από 430 ημέρες από τους Χούθι. Η αδικαιολόγητη στέρηση της ελευθερίας και οι επιθέσεις εναντίον αθώων ναυτικών είναι επιθέσεις εναντίον ατόμων, της ναυτιλιακής βιομηχανίας, των αλυσίδων εφοδιασμού και του παγκόσμιου εμπορίου. Θα συνεχίσουμε να ενημερώνουμε το ευρύ κοινό για τα δικαιώματα και τη μεταχείριση των ναυτικών μας», δήλωσαν οι πρόεδροι.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…

Τη χρηματοδότηση της προμήθειας και εγκατάστασης του νέου συστήματος γεωεντοπισμού για όλες τις σιδηροδρομικές αμαξοστοιχίες αναλαμβάνει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Σύμφωνα με ανακοίνωση του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ