
Η ναυτιλία συνεχίζει να εξελίσσεται και να μεταβάλλεται με ταχύτατους ρυθμούς τα τελευταία έτη και έτσι ακριβώς αλλάζει και η προσέγγιση των Ελλήνων πλοιοκτητών στις κύριες αγορές της.
Ειδικότερα, σε πρόσφατη ανάλυσή του, ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons εξετάζει τα δεδομένα για τις αγοραπωλησίες πλοίων την περίοδο 2010-2020 έναντι εκείνων την περίοδο 2021 έως 2024. Την πρώτη περίοδο, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ήταν
αδιαμφισβήτητοι πρωταγωνιστές στη second-hand αγορά, αντιστοιχώντας σε σχεδόν 30% των αγορών πλοίων και άνω του 15% των πωλήσεων πλοίων σε όρους dwt. Την ίδια ώρα, οι Κινέζοι πλοιοκτήτες αντιστοιχούσαν σε περίπου 15% των αγορών και 8% των πωλήσεων πλοίων.
Σήμερα, τα δεδομένα έχουν αλλάξει με Έλληνες και Κινέζους πλοιοκτήτες να αντιστοιχούν σε περίπου 20% των αγορών πλοίων έκαστοι. Ακόμα, τη δεύτερη περίοδο, οι Έλληνες κατέχουν μερίδιο σχεδόν 25% στις πωλήσεις πλοίων ενώ οι Κινέζοι λίγο παραπάνω από 10%.
Συνεπώς, έπειτα από μια δεκαετία ισχυρής εστίασης στις αγορές πλοίων από τη second-hand αγορά, οι Έλληνες έχουν κατεβάσει ρυθμούς τα τελευταία έτη, δίνοντας μεγάλη έμφαση και στις πωλήσεις πλοίων. Πλέον, οι εταιρείες ελληνικής διαχείρισης στρέφονται στην ανανέωση των στόλων τους, παρότι μάλιστα ο στόλος ελληνικής διαχείρισης παραμένει αρκετά σύγχρονος.
Η επιλογή αυτή ενδέχεται να οφείλεται και στη σημαντική άνοδο που έχουν καταγράψει οι αξίες των ποντοπόρων πλοίων τα τελευταία έτη. Μάλιστα, ναυλομεσιτικές πηγές έχουν αναφέρει ότι η πτώση που καταγράφεται πλέον στις αξίες πλοίων, ελέω αποδυνάμωσης των ναυλαγορών, θα φέρει εκ νέου κινητικότητα στη second-hand αγορά. Συνεπώς, η δυναμική επάνοδος του μεριδίου των Ελλήνων στις αγορές second-hand πλοίων ίσως δεν είναι μακριά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Γαλλία, στο πλαίσιο της σταδιακής μετάβασης της χώρας στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, χρίζει την Total Energies επικεφαλής του μεγαλύτερου έργου ΑΠΕ στα χρονικά…
Στο επίκεντρο του διαλόγου για το μέλλον της κρουαζιέρας στην Ελλάδα βρέθηκε το νέο τέλος αποβίβασης επιβατών, που εφαρμόστηκε από τον Ιούλιο του 2025,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς η τελευταία εβδομάδα ολοκληρώθηκε με αντίρροπες μεταβολές ανάμεσα στα μεγάλα και τα μικρά μεγέθη…
Συμφωνία ύψους $25 δισ. υπέγραψε το Ιράν με την κρατική εταιρεία της Ρωσίας Rosatom για την κατασκευή τεσσάρων πυρηνικών εργοστασίων στο Ιράν, μετέδωσε το…
Η ναυτιλιακή κοινότητα της Ανατολικής Μεσογείου αναγνωρίζει όλο και περισσότερο την ανάγκη μείωσης των εκπομπών και κάνει βήματα προς την απανθρακοποίηση. Αν και η…
Στις 26 Σεπτεμβρίου 2025, η MSC Cruises, φιλοξένησε επί του κρουαζιερόπλοιου «EXPLORA I» την εκδήλωση «Διαμορφώνοντας το Μέλλον της Κρουαζιέρας στην Ελλάδα», όπου συζητήθηκαν…
Στρατηγικής σημασίας συνεργασία ανακοινώθηκε από τις REGENT Craft και Fairlead με σκοπό να επιταχύνουν την ωρίμανση, τη βιομηχανική παραγωγή και την επιχειρησιακή ένταξη των…
Η εγκατάσταση του πρώτου φυγοκεντρικού συστήματος δέσμευσης άνθρακα επί πλοίου (Onboard Carbon Capture System – OCCS) από τη Headway Technology Group στην Κίνα σηματοδοτεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ