
Η ναυτιλία συνεχίζει να εξελίσσεται και να μεταβάλλεται με ταχύτατους ρυθμούς τα τελευταία έτη και έτσι ακριβώς αλλάζει και η προσέγγιση των Ελλήνων πλοιοκτητών στις κύριες αγορές της.
Ειδικότερα, σε πρόσφατη ανάλυσή του, ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons εξετάζει τα δεδομένα για τις αγοραπωλησίες πλοίων την περίοδο 2010-2020 έναντι εκείνων την περίοδο 2021 έως 2024. Την πρώτη περίοδο, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ήταν
αδιαμφισβήτητοι πρωταγωνιστές στη second-hand αγορά, αντιστοιχώντας σε σχεδόν 30% των αγορών πλοίων και άνω του 15% των πωλήσεων πλοίων σε όρους dwt. Την ίδια ώρα, οι Κινέζοι πλοιοκτήτες αντιστοιχούσαν σε περίπου 15% των αγορών και 8% των πωλήσεων πλοίων.
Σήμερα, τα δεδομένα έχουν αλλάξει με Έλληνες και Κινέζους πλοιοκτήτες να αντιστοιχούν σε περίπου 20% των αγορών πλοίων έκαστοι. Ακόμα, τη δεύτερη περίοδο, οι Έλληνες κατέχουν μερίδιο σχεδόν 25% στις πωλήσεις πλοίων ενώ οι Κινέζοι λίγο παραπάνω από 10%.
Συνεπώς, έπειτα από μια δεκαετία ισχυρής εστίασης στις αγορές πλοίων από τη second-hand αγορά, οι Έλληνες έχουν κατεβάσει ρυθμούς τα τελευταία έτη, δίνοντας μεγάλη έμφαση και στις πωλήσεις πλοίων. Πλέον, οι εταιρείες ελληνικής διαχείρισης στρέφονται στην ανανέωση των στόλων τους, παρότι μάλιστα ο στόλος ελληνικής διαχείρισης παραμένει αρκετά σύγχρονος.
Η επιλογή αυτή ενδέχεται να οφείλεται και στη σημαντική άνοδο που έχουν καταγράψει οι αξίες των ποντοπόρων πλοίων τα τελευταία έτη. Μάλιστα, ναυλομεσιτικές πηγές έχουν αναφέρει ότι η πτώση που καταγράφεται πλέον στις αξίες πλοίων, ελέω αποδυνάμωσης των ναυλαγορών, θα φέρει εκ νέου κινητικότητα στη second-hand αγορά. Συνεπώς, η δυναμική επάνοδος του μεριδίου των Ελλήνων στις αγορές second-hand πλοίων ίσως δεν είναι μακριά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ