
Η ναυτιλία συνεχίζει να εξελίσσεται και να μεταβάλλεται με ταχύτατους ρυθμούς τα τελευταία έτη και έτσι ακριβώς αλλάζει και η προσέγγιση των Ελλήνων πλοιοκτητών στις κύριες αγορές της.
Ειδικότερα, σε πρόσφατη ανάλυσή του, ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons εξετάζει τα δεδομένα για τις αγοραπωλησίες πλοίων την περίοδο 2010-2020 έναντι εκείνων την περίοδο 2021 έως 2024. Την πρώτη περίοδο, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ήταν
αδιαμφισβήτητοι πρωταγωνιστές στη second-hand αγορά, αντιστοιχώντας σε σχεδόν 30% των αγορών πλοίων και άνω του 15% των πωλήσεων πλοίων σε όρους dwt. Την ίδια ώρα, οι Κινέζοι πλοιοκτήτες αντιστοιχούσαν σε περίπου 15% των αγορών και 8% των πωλήσεων πλοίων.
Σήμερα, τα δεδομένα έχουν αλλάξει με Έλληνες και Κινέζους πλοιοκτήτες να αντιστοιχούν σε περίπου 20% των αγορών πλοίων έκαστοι. Ακόμα, τη δεύτερη περίοδο, οι Έλληνες κατέχουν μερίδιο σχεδόν 25% στις πωλήσεις πλοίων ενώ οι Κινέζοι λίγο παραπάνω από 10%.
Συνεπώς, έπειτα από μια δεκαετία ισχυρής εστίασης στις αγορές πλοίων από τη second-hand αγορά, οι Έλληνες έχουν κατεβάσει ρυθμούς τα τελευταία έτη, δίνοντας μεγάλη έμφαση και στις πωλήσεις πλοίων. Πλέον, οι εταιρείες ελληνικής διαχείρισης στρέφονται στην ανανέωση των στόλων τους, παρότι μάλιστα ο στόλος ελληνικής διαχείρισης παραμένει αρκετά σύγχρονος.
Η επιλογή αυτή ενδέχεται να οφείλεται και στη σημαντική άνοδο που έχουν καταγράψει οι αξίες των ποντοπόρων πλοίων τα τελευταία έτη. Μάλιστα, ναυλομεσιτικές πηγές έχουν αναφέρει ότι η πτώση που καταγράφεται πλέον στις αξίες πλοίων, ελέω αποδυνάμωσης των ναυλαγορών, θα φέρει εκ νέου κινητικότητα στη second-hand αγορά. Συνεπώς, η δυναμική επάνοδος του μεριδίου των Ελλήνων στις αγορές second-hand πλοίων ίσως δεν είναι μακριά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ