
Ο Παναμάς δεσμεύτηκε για ελεύθερη διέλευση των αμερικανικών πολεμικών πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά, ανακοινώνοντας παράλληλα ότι θα αποσυρθεί από την κινεζική πρωτοβουλία «Βelt and Road Initiative», μετά την καταγγελία του Αμερικανού Υπουργού Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο κατά της κυβέρνησης στη διάρκεια πρόσφατης επίσκεψής του.
Ο Ρούμπιο, επαναλαμβάνοντας τα παράπονα του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την κινεζική επιρροή στην πλωτή οδό, προειδοποίησε ότι οι ΗΠΑ θα «λάβουν τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία των δικαιωμάτων τους», εκτός εάν ο Παναμάς προβεί σε άμεσες αλλαγές, ανακοίνωσε το Στέιτ Ντιπάρτμεντ μετά τη συνάντηση του Μάρκο Ρούμπιο με τον πρόεδρο Χοσέ Ραούλ Μουλίνο.
Η Αρχή της Διώρυγας ανακοίνωσε ότι θα «βελτιστοποιήσει την προτεραιότητα διέλευσης» των πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ μέσω της υδάτινης οδού. Στο ίδιο μήκος κύματος, ο Μουλίνο διαβεβαίωσε τον Ρούμπιο ότι τα πλοία του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού θα απολαμβάνουν ελεύθερη διέλευση, σύμφωνα με όσα δήλωσε στο Bloomberg Αμερικανός αξιωματούχος.
Ο Μουλίνο επίσης επιβεβαίωσε ότι η χώρα του δεν θα ανανεώσει τη συμμετοχή της στο «Βelt and Road Initiative», καθιστώντας τον Παναμά την πρώτη χώρα της Λατινικής Αμερικής που θα πράξει κάτι τέτοιο. Παραμένει ακόμη ασαφές κατά πόσο θα αποχωρήσει από την κινεζική πρωτοβουλία πριν από τη λήξη της τρέχουσας συμφωνίας, το 2026.
Ο Σύμβουλος Εθνικής Ασφάλειας των ΗΠΑ, Μάικ Γουόλτς, χαρακτήρισε αυτή την κίνηση «βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση» σε ανάρτησή του στο X. Αμερικανός αξιωματούχος δήλωσε ότι, αν και θετική, η συγκεκριμένη κίνηση δεν επιλύει πλήρως τις ανησυχίες σχετικά με τη διώρυγα.
Μπορεί ο Παναμάς να απορρίπτει τις κατηγορίες Τραμπ, ωστόσο είναι αλήθεια ότι η κινεζική επιρροή στη διώρυγα έχει αυξηθεί. Το 2017, μια προηγούμενη κυβέρνηση του Παναμά διέκοψε τους διπλωματικούς δεσμούς με την Ταϊβάν και δήλωσε ότι υπάρχει «μόνο μία Κίνα».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ