
Ένα υποθαλάσσιο καλώδιο οπτικών ινών που συνέδεε τη Λετονία με τη Σουηδία υπέστη βλάβη σήμερα, πιθανότατα ως αποτέλεσμα κάποιας «εξωτερικής επιρροής» ανακοίνωσε η Ρίγα, σημειώνοντας ότι έχει σταλεί ένα περιπολικό σκάφος στην περιοχή για να επιθεωρήσει ένα ύποπτο πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου, το Michalis San, με σημαία Μάλτας.
Άλλα δύο πλοία θα αποτελέσουν επίσης αντικείμενο έρευνας για πιθανή εμπλοκή τους στο συμβάν, σύμφωνα με το Πολεμικό Ναυτικό της Λετονίας.
«Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι πιθανότατα υπάρχει εξωτερική, σημαντική ζημιά», είπε η πρωθυπουργός Εβίκα Σιλίνα μετά την έκτακτη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου.
Η Λετονία συντονίζει τις ενέργειές της με το ΝΑΤΟ και άλλες χώρες της Βαλτικής για να εξακριβώσει τις συνθήκες κάτω από τις οποίες καταστράφηκε το καλώδιο, ανέφερε νωρίτερα, σε ανάρτησή της στην πλατφόρμα Χ.
Ο πρωθυπουργός της Σουηδίας Ουλφ Κρίστερσον είπε επίσης ότι η χώρα του συνεργάζεται στενά με τη Λετονία και το ΝΑΤΟ.
Την περασμένη εβδομάδα το ΝΑΤΟ ανακοίνωσε ότι θα αναπτύξει φρεγάτες, αεροσκάφη και μη επανδρωμένους, θαλάσσιους δφρόνους στη Βαλτική για να βοηθήσει στην προστασία κρίσιμων υποδομών. Επιφυλάχθηκε επίσης του δικαιώματός του να αναλάβει δράση εναντίον ύποπτων πλοίων που συνιστούν κίνδυνο για την ασφάλεια.
Το τελευταίο διάστημα έχουν υποστεί ζημιές υποθαλάσσια καλώδια τηλεπικοινωνιών ή μεταφοράς ενέργειας. Τον περασμένο μήνα η Φινλανδία κατέσχεσε ένα δεξαμενόπλοιο που μετέφερε ρωσικό πετρέλαιο, καθώς πιστεύει ότι έσυρε την άγκυρά του στον βυθό καταστρέφοντας τη γραμμή μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας Estlink 2 και τέσσερα καλώδια τηλεπικοινωνιών που συνέδεαν τη Φινλανδία με την Εσθονία.
Το καλώδιο που κόπηκε νωρίς σήμερα την Κυριακή συνέδεε την πόλη Βέντσπιλς της Λετονίας με το νησί Γκότλαντ της Σουηδίας. Η ζημιά εντοπίστηκε στην αποκλειστική οικονομική ζώνη της Σουηδίας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…

H AD Ports Group εξήγγειλε την υπογραφή συμφωνίας με τον κολοσσό της ναυτιλίας τακτικών γραμμών CMA CGM, προκειμένου να επεκτείνουν τον κοινό τερματικό σταθμό…

Ένα τεχνολογικά εξελιγμένο πλοίο ιχθυοκαλλιέργειας παραδόθηκε την Τετάρτη 19 Νοεμβρίου, στην πόλη Τζαντσιάνγκ της επαρχίας Γκουανγκντόνγκ, που είναι ένα δυναμικό οικονομικό κέντρο στη νότια…

Η VANOS Defense, τμήμα της VANOS S.A., συμμετείχε στην άσκηση “ΤΑΜΣ – Αίσιος Οιωνός 2025”, συμβάλλοντας ενεργά στη διασφάλιση επιχειρησιακής ετοιμότητας, παρουσιάζοντας νέες τεχνολογίες…

Η κινεζική αγορά σόγιας παρουσίασε αξιοσημείωτη μετατόπιση ροών τον Οκτώβριο, καθώς για δεύτερο συνεχόμενο μήνα δεν καταγράφηκε καμία εισαγωγή από τις ΗΠΑ, την ώρα…

Μια απόπειρα να υπάρξει συμφωνία για τον τρόπο με τον οποίο οι χώρες θα αποδεσμευθούν από τα ορυκτά καύσιμα αφαιρέθηκε από το πιο πρόσφατο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ