
Μετά από 14 έτη αναμονής, τον Ιούνιο του 2023 ικανοποιήθηκαν τα απαραίτητα κριτήρια επικύρωσης της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ. Συνεπώς, από τον Ιούνιο του 2025 τίθεται σε ισχύ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Η Σύμβαση αφορά πλοία χωρητικότητας τουλάχιστον 500 gt, εφόσον φέρουν σημαία ενός εκ των κρατών που την έχουν επικυρώσει, καθώς και γιάρδες διάλυσης που βρίσκονται στις χώρες αυτές, υπογραμμίζει η Intermodal σε πρόσφατη έκθεσή της.
Κάθε κράτος που έχει επικυρώσει τη Σύμβαση πρέπει να θέσει κάποια πρότυπα, βάσει των οποίων θα λειτουργούν τα διαλυτήρια που είναι εγκατεστημένα σε αυτό και τα οποία με τη σειρά τους θα είναι σύμμορφα με τις κατευθυντήριες γραμμές της Σύμβασης σε επίπεδο διαχείρισης υλικών και ασφάλειας.
Επιπλέον, τα ναυπηγεία θα εκδίδουν ένα Ship Recycling Plan για κάθε πλοίο που θα ανακυκλώνεται σε αυτά, εξηγώντας πώς ακριβώς θα πραγματοποιηθεί η διαδικασία, με τρόπο που αφενός πληροί τα απαραίτητα κριτήρια που έχουν τεθεί και αφετέρου έχει ως κύριο γνώμονα την ασφάλεια των εργαζομένων.
Όπως υπογραμμίζει η Intermodal, η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ φέρνει νέες προκλήσεις για τη ναυπηγική βιομηχανία, ειδικά στην ινδική υποήπειρο και σε χώρες όπως το Πακιστάν και το Μπανγκλαντές. Χώρες όπως οι προαναφερθείσες θα χρειαστεί να επενδύσουν σημαντικά στην αναβάθμιση των υπαρχουσών υποδομών. Από την άλλη, τα διαλυτήρια της Ινδίας είναι πιο κοντά στο να πετύχουν συμμόρφωση με τη Σύμβαση, γεγονός που δύναται να αποτελέσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πρόσφατη ανακοίνωση της Hanwha Engine για την παραγωγή της πρώτης παγκοσμίως μηχανής διπλού καυσίμου X-DF με τεχνολογία μεταβλητού λόγου συμπίεσης (Variable Compression Ratio…
Ένα σημαντικό βήμα για την τεχνολογία αυτόνομων ρομπότ βαθέων υδάτων που ανοίγει τον δρόμο για αποστολές σε εξαιρετικά απαιτητικά περιβάλλοντα ανακοινώθηκε πρόσφατα από την…
Το τρέχον έτος, η αμερικανική παραγωγή καλαμποκιού έχει ανέλθει σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα και διαμορφώθηκε σε 425 εκατ. τόνους. Ωστόσο, παρά την αύξηση κατά…
Η χρήση της αμμωνίας για την πρόωση των πλοίων έχει πλέον ξεπεράσει το στάδιο της θεωρίας και έχει σταδιακά αναδυθεί ως μια ενδεχόμενη ενναλακτική…
Σε 1,7% ανήλθε ο ρυθμός ανάπτυξης του 2ου τριμήνου, σε ετήσια βάση στη χώρα μας όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Αυξημένες…
Με γνώμονα την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων του, ο κολοσσός POSCO Group φαίνεται να εξετάζει την είσοδό του στο ναυτιλιακό επιχειρείν. Συγκεκριμένα, η POSCO εξετάζει…
Οι χώρες της ΕΕ εξετάζουν το ενδεχόμενο μιας δεκαετούς καθυστέρησης στην καθιέρωση φόρων αναφορικά με τα καύσιμα των αερομεταφορών και της ναυτιλίας, αναφέρει δημοσίευμα…
Οι διελεύσεις πλοίων από τα Στενά του Μπαμπ ελ Μάντεμπ τον περασμένο μήνα έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδό τους από τον Ιανουάριο του 2024, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ