
Μετά από 14 έτη αναμονής, τον Ιούνιο του 2023 ικανοποιήθηκαν τα απαραίτητα κριτήρια επικύρωσης της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ. Συνεπώς, από τον Ιούνιο του 2025 τίθεται σε ισχύ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Η Σύμβαση αφορά πλοία χωρητικότητας τουλάχιστον 500 gt, εφόσον φέρουν σημαία ενός εκ των κρατών που την έχουν επικυρώσει, καθώς και γιάρδες διάλυσης που βρίσκονται στις χώρες αυτές, υπογραμμίζει η Intermodal σε πρόσφατη έκθεσή της.
Κάθε κράτος που έχει επικυρώσει τη Σύμβαση πρέπει να θέσει κάποια πρότυπα, βάσει των οποίων θα λειτουργούν τα διαλυτήρια που είναι εγκατεστημένα σε αυτό και τα οποία με τη σειρά τους θα είναι σύμμορφα με τις κατευθυντήριες γραμμές της Σύμβασης σε επίπεδο διαχείρισης υλικών και ασφάλειας.
Επιπλέον, τα ναυπηγεία θα εκδίδουν ένα Ship Recycling Plan για κάθε πλοίο που θα ανακυκλώνεται σε αυτά, εξηγώντας πώς ακριβώς θα πραγματοποιηθεί η διαδικασία, με τρόπο που αφενός πληροί τα απαραίτητα κριτήρια που έχουν τεθεί και αφετέρου έχει ως κύριο γνώμονα την ασφάλεια των εργαζομένων.
Όπως υπογραμμίζει η Intermodal, η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ φέρνει νέες προκλήσεις για τη ναυπηγική βιομηχανία, ειδικά στην ινδική υποήπειρο και σε χώρες όπως το Πακιστάν και το Μπανγκλαντές. Χώρες όπως οι προαναφερθείσες θα χρειαστεί να επενδύσουν σημαντικά στην αναβάθμιση των υπαρχουσών υποδομών. Από την άλλη, τα διαλυτήρια της Ινδίας είναι πιο κοντά στο να πετύχουν συμμόρφωση με τη Σύμβαση, γεγονός που δύναται να αποτελέσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής γνωστοποίησε, ότι με επιστολή του αρμόδιου γραφείου της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανανέωσης…
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Η Νότια Κορέα ζήτησε επίσημα από τις ΗΠΑ την εξαίρεσή της από την εφαρμογή των λιμενικών τελών που έχουν επιβάλει οι τελευταίες σε όλα…
Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας από την Ινδονησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (Memorandum of Understanding ‒ MoU) δεκάδων δισεκατομμυρίων…
Η Βραζιλία, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς ζάχαρης διεθνώς (23,6% παγκόσμιας παραγωγής), σημείωσε πτώση στις διά θαλάσσης εξαγωγές του εν λόγω…
Τα ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα νερού στον ποταμό Δούναβη στην Ουγγαρία επηρεάζουν την ενδοποτάμια ναυτιλία, τη γεωργία και τα τοπικά οικοσυστήματα, αναφέρει δημοσίευμα του ειδησεογραφικού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ