
ΗΠΑ, Ευρωπαϊκή Ένωση και Ηνωμένο Βασίλειο συνεχίζουν να θέτουν στο στόχαστρό τους τον σκοτεινό στόλο πλοίων. Εντός των τελευταίων δύο εβδομάδων, σχεδόν 200 πλοία, στην πλειονότητά τους δεξαμενόπλοια, υπέστησαν αμερικανικές κυρώσεις, γεγονός που ώθησε σε άνοδο τις τιμές πετρελαίου και τους ναύλους των tankers.
Παρότι αρχικά οι κυρώσεις των τριών δυνάμεων είχαν δεχτεί κριτική, κάθε μήνα καθίστανται ολοένα αποτελεσματικότερες και περιορίζουν την ικανότητα χωρών που υπόκεινται σε διεθνείς κυρώσεις να εξασφαλίζουν πλοία για την κάλυψη των μεταφορικών τους αναγκών.
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, περίπου τα μισά VLCCs, Suezmaxes και Aframaxes/LR2s του σκοτεινού στόλου (εννοώντας πλοία που μεταφέρουν πετρέλαιο το οποίο εξάγεται από τη Ρωσία ή/και το Ιράν και τη Βενεζουέλα) υπόκεινται σε κυρώσεις είτε από τις ΗΠΑ είτε από την ΕΕ είτε από το Ηνωμένο Βασίλειο. Τα αντίστοιχα ποσοστά για τα Panamaxes/LR1s και τα Handies/MRs είναι χαμηλότερα (κάτω από 30%).
Σαφώς, οποιοδήποτε πλήγμα στον σκοτεινό στόλο και στην ικανότητα χωρών που υπόκεινται σε κυρώσεις να εξάγουν τα φορτία τους συνεπάγεται περιορισμό της προσφοράς και άνοδο των ναύλων για τα πλοία που δραστηριοποιούνται στις διεθνείς αγορές. Η εξέλιξη αυτή έχει ήδη φανεί στα μεγαλύτερα μεγέθη που μεταφέρουν αργό πετρέλαιο, όμως είναι λιγότερο εμφανής στα product tankers. Όπως υπογραμμίζει η Gibson, παρότι ο αντίκτυπος στα product δεν θα είναι εξίσου άμεσος, θα είναι εμφανής στη μείωση των περιστατικών «κανιβαλισμού» φορτίων, όπως ενδεικτικά είναι η πρόσφατη τάση μεταφοράς πετρελαϊκών παραγώγων με Suezmaxes.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με τον Ντόναλντ Τραμπ να έχει διαμηνύσει επανειλημμένως την πρόθεσή του να αξιοποιήσει τους υδρογονάνθρακες των ΗΠΑ, ενεργειακοί κολοσσοί της Ευρώπης φαίνεται να «ποντάρουν»…
Τα LNG carriers κερδίζουν συνεχώς δημοτικότητα, με την ανάγκη μείωσης εκπομπών να διαμορφώνει τις τεχνολογικές επιλογές του μέλλοντος. Σε αυτό το πλαίσιο, η Everllence…
Αναρτήθηκε η προκήρυξη του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές, με την οποία το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προχωρά σε ένα νέο πλαίσιο για…
Ο ABS παρουσίασε στην Ελλάδα το ABS Wavesight Advantage. Πρόκειται για μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα, που φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα στη λειτουργία των…
Το δημοτικό συμβούλιο του Sauda στη Νορβηγία ενέκρινε το χωροταξικό σχέδιο για το έργο Iverson, ένα νέο εργοστάσιο παραγωγής αμμωνίας από ανανεώσιμες πηγές που…
Τα bulk carriers τύπου Kamsarmax, δεδομένης της χωρητικότητάς τους, που διαμορφώνεται στα 80.000 έως 85.000 dwt, χαρακτηρίζονται από επιχειρησιακή ευελιξία, καθώς προσεγγίζουν έναν μεγάλο…
Καθώς το LNG κερδίζει συνεχώς έδαφος ως εναλλακτικό καύσιμο για την πρόωση των πλοίων, η ανάπτυξη ολοκληρωμένων υπηρεσιών LNG bunkering τοποθετείται ψηλά στην ατζέντα…
Η αγορά των crude tankers σημείωσε ένα εντυπωσιακό ράλι τον Σεπτέμβριο, με τους ναύλους να «εκτοξεύονται» στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών. Η άνοδος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ