
Οριακά μειωμένος ήταν ο αριθμός των ληστρικών επιθέσεων εναντίον πλοίων το 2024 συγκριτικά με το 2023.
Συγκεκριμένα σημειώθηκαν 116 τέτοια περιστατικά πέρυσι έναντι 120 το 2023 και 115 το 2022. Αναλυτικότερα, δράστες επιβιβάστηκαν σε 94 πλοία, επιχειρήθηκαν 13 επιθέσεις και τρία πλοία δέχτηκαν πυρά, σύμφωνα με δεδομένα του ICC International Maritime Bureau (IMB).
Ενώ ο αριθμός των περιστατικών που αναφέρθηκαν το 2024 παραμένει παρόμοιος με εκείνα που αναφέρθηκαν το 2023 και το 2022, το IMB κρούει τον κώδωνα για την προώθηση της ναυτικής ασφάλειας, δεδομένης της αύξησης του αριθμού των ομηριών ή των απαγωγών των πληρωμάτων ‒ 126 ομηρίες το 2024 σε σύγκριση με 73 το 2023 και 41 το 2022. Την ίδια ώρα, δώδεκα ναυτικοί απήχθησαν, σε σύγκριση με δεκατέσσερα το 2023 και δύο το 2022. Επιπλέον δώδεκα ναυτικοί δέχτηκαν απειλές και ένας τραυματίστηκε το 2024.
Η καταγεγραμμένη χρήση όπλων συνεχίζει επίσης να αυξάνεται. Το 2024 αναφέρθηκαν όπλα σε 26 περιστατικά σε σύγκριση με 15 το 2023. Μαχαίρια αναφέρθηκαν σε 39 περιστατικά το 2024 σε σύγκριση με 42 περιστατικά το 2023.
Η δραστηριότητα παραμένει σχετικά χαμηλότερη στον Κόλπο της Γουινέας, με 18 περιστατικά να καταγράφονται το 2024 έναντι 22 το 2023, 19 το 2022, 35 το 2021 και 81 το 2020. Ωστόσο, τα πληρώματα εξακολουθούν να διατρέχουν κίνδυνο, καθώς στην περιοχή κατεγράφησαν και τα 12 περιστατικά απαγωγής πληρωμάτων. Πέραν αυτού, το 23% του συνολικού αριθμού των πληρωμάτων που έπεσαν θύματα ομηρίας το 2024 οφείλεται σε περιστατικά στον Κόλπο της Γουινέας.
Στην Ανατολική Αφρική, αναφέρθηκαν τουλάχιστον οκτώ περιστατικά. Το IMB ενθαρρύνει την επαγρύπνηση και την τήρηση των συστάσεων βέλτιστων πρακτικών για την αποφυγή πειρατικών και ληστρικών επιθέσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Άνοδο, συγκριτικά με το 2023, κατέγραψε ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που χάθηκαν στη θάλασσα πέρσι, σύμφωνα με δεδομένα από την ετήσια έκθεση του World…
Τις απευθείας πτήσεις της από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΔΑ) στην πόλη Τσενγκτού μέσω Κωνσταντινούπολης, τέσσερις φορές την εβδομάδα, ξεκίνησε η Sichuan Airlines. Η…
Υπέρτιτλος: Ραγδαία άνοδος των εισαγωγών ντίζελ της Ευρώπης και «χαμόγελα» για τα product tankers Καθώς η ζήτηση για ενέργεια στην Ευρώπη εντείνεται κατά τους…
Το μεγαλύτερο ταμείο της Νορβηγίας, το KLP, ανακοίνωσε ότι δεν θα συνεργάζεται πλέον με δύο εταιρείες που πωλούν εξοπλισμό στον ισραηλινό στρατό, καθώς αυτός…
Για δεκαετίες, ο άνθρακας ήταν ο ακρογωνιαίος λίθος των εξαγωγών εμπορευμάτων της Αυστραλίας, προτού χάσει την πρώτη θέση από το σιδηρομετάλλευμα. Πλέον, κινδυνεύει να…
Τα αποτελέσματα των επιθεωρήσεων για το 2024 και τις νέες λίστες επιδόσεων των Flag states και των αναγνωρισμένων διεθνών ναυτιλιακών οργανισμών δημοσίευσε το Paris…
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Τασούλας και ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας πραγματοποίησαν επιθεώρηση του στόλου εν πλω επί της φρεγάτας «Σπέτσαι». «Η…
Η κοινοπραξία LNG Canada φόρτωσε με επιτυχία το πρώτο φορτίο υγροποιημένου φυσικού αερίου που προορίζεται πλέον για τις παγκόσμιες αγορές, σηματοδοτώντας την έναρξη των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ