
Οριακά μειωμένος ήταν ο αριθμός των ληστρικών επιθέσεων εναντίον πλοίων το 2024 συγκριτικά με το 2023.
Συγκεκριμένα σημειώθηκαν 116 τέτοια περιστατικά πέρυσι έναντι 120 το 2023 και 115 το 2022. Αναλυτικότερα, δράστες επιβιβάστηκαν σε 94 πλοία, επιχειρήθηκαν 13 επιθέσεις και τρία πλοία δέχτηκαν πυρά, σύμφωνα με δεδομένα του ICC International Maritime Bureau (IMB).
Ενώ ο αριθμός των περιστατικών που αναφέρθηκαν το 2024 παραμένει παρόμοιος με εκείνα που αναφέρθηκαν το 2023 και το 2022, το IMB κρούει τον κώδωνα για την προώθηση της ναυτικής ασφάλειας, δεδομένης της αύξησης του αριθμού των ομηριών ή των απαγωγών των πληρωμάτων ‒ 126 ομηρίες το 2024 σε σύγκριση με 73 το 2023 και 41 το 2022. Την ίδια ώρα, δώδεκα ναυτικοί απήχθησαν, σε σύγκριση με δεκατέσσερα το 2023 και δύο το 2022. Επιπλέον δώδεκα ναυτικοί δέχτηκαν απειλές και ένας τραυματίστηκε το 2024.
Η καταγεγραμμένη χρήση όπλων συνεχίζει επίσης να αυξάνεται. Το 2024 αναφέρθηκαν όπλα σε 26 περιστατικά σε σύγκριση με 15 το 2023. Μαχαίρια αναφέρθηκαν σε 39 περιστατικά το 2024 σε σύγκριση με 42 περιστατικά το 2023.
Η δραστηριότητα παραμένει σχετικά χαμηλότερη στον Κόλπο της Γουινέας, με 18 περιστατικά να καταγράφονται το 2024 έναντι 22 το 2023, 19 το 2022, 35 το 2021 και 81 το 2020. Ωστόσο, τα πληρώματα εξακολουθούν να διατρέχουν κίνδυνο, καθώς στην περιοχή κατεγράφησαν και τα 12 περιστατικά απαγωγής πληρωμάτων. Πέραν αυτού, το 23% του συνολικού αριθμού των πληρωμάτων που έπεσαν θύματα ομηρίας το 2024 οφείλεται σε περιστατικά στον Κόλπο της Γουινέας.
Στην Ανατολική Αφρική, αναφέρθηκαν τουλάχιστον οκτώ περιστατικά. Το IMB ενθαρρύνει την επαγρύπνηση και την τήρηση των συστάσεων βέλτιστων πρακτικών για την αποφυγή πειρατικών και ληστρικών επιθέσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ