
Οριακά μειωμένος ήταν ο αριθμός των ληστρικών επιθέσεων εναντίον πλοίων το 2024 συγκριτικά με το 2023.
Συγκεκριμένα σημειώθηκαν 116 τέτοια περιστατικά πέρυσι έναντι 120 το 2023 και 115 το 2022. Αναλυτικότερα, δράστες επιβιβάστηκαν σε 94 πλοία, επιχειρήθηκαν 13 επιθέσεις και τρία πλοία δέχτηκαν πυρά, σύμφωνα με δεδομένα του ICC International Maritime Bureau (IMB).
Ενώ ο αριθμός των περιστατικών που αναφέρθηκαν το 2024 παραμένει παρόμοιος με εκείνα που αναφέρθηκαν το 2023 και το 2022, το IMB κρούει τον κώδωνα για την προώθηση της ναυτικής ασφάλειας, δεδομένης της αύξησης του αριθμού των ομηριών ή των απαγωγών των πληρωμάτων ‒ 126 ομηρίες το 2024 σε σύγκριση με 73 το 2023 και 41 το 2022. Την ίδια ώρα, δώδεκα ναυτικοί απήχθησαν, σε σύγκριση με δεκατέσσερα το 2023 και δύο το 2022. Επιπλέον δώδεκα ναυτικοί δέχτηκαν απειλές και ένας τραυματίστηκε το 2024.
Η καταγεγραμμένη χρήση όπλων συνεχίζει επίσης να αυξάνεται. Το 2024 αναφέρθηκαν όπλα σε 26 περιστατικά σε σύγκριση με 15 το 2023. Μαχαίρια αναφέρθηκαν σε 39 περιστατικά το 2024 σε σύγκριση με 42 περιστατικά το 2023.
Η δραστηριότητα παραμένει σχετικά χαμηλότερη στον Κόλπο της Γουινέας, με 18 περιστατικά να καταγράφονται το 2024 έναντι 22 το 2023, 19 το 2022, 35 το 2021 και 81 το 2020. Ωστόσο, τα πληρώματα εξακολουθούν να διατρέχουν κίνδυνο, καθώς στην περιοχή κατεγράφησαν και τα 12 περιστατικά απαγωγής πληρωμάτων. Πέραν αυτού, το 23% του συνολικού αριθμού των πληρωμάτων που έπεσαν θύματα ομηρίας το 2024 οφείλεται σε περιστατικά στον Κόλπο της Γουινέας.
Στην Ανατολική Αφρική, αναφέρθηκαν τουλάχιστον οκτώ περιστατικά. Το IMB ενθαρρύνει την επαγρύπνηση και την τήρηση των συστάσεων βέλτιστων πρακτικών για την αποφυγή πειρατικών και ληστρικών επιθέσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ