
															Οριακά μειωμένος ήταν ο αριθμός των ληστρικών επιθέσεων εναντίον πλοίων το 2024 συγκριτικά με το 2023.
Συγκεκριμένα σημειώθηκαν 116 τέτοια περιστατικά πέρυσι έναντι 120 το 2023 και 115 το 2022. Αναλυτικότερα, δράστες επιβιβάστηκαν σε 94 πλοία, επιχειρήθηκαν 13 επιθέσεις και τρία πλοία δέχτηκαν πυρά, σύμφωνα με δεδομένα του ICC International Maritime Bureau (IMB).
Ενώ ο αριθμός των περιστατικών που αναφέρθηκαν το 2024 παραμένει παρόμοιος με εκείνα που αναφέρθηκαν το 2023 και το 2022, το IMB κρούει τον κώδωνα για την προώθηση της ναυτικής ασφάλειας, δεδομένης της αύξησης του αριθμού των ομηριών ή των απαγωγών των πληρωμάτων ‒ 126 ομηρίες το 2024 σε σύγκριση με 73 το 2023 και 41 το 2022. Την ίδια ώρα, δώδεκα ναυτικοί απήχθησαν, σε σύγκριση με δεκατέσσερα το 2023 και δύο το 2022. Επιπλέον δώδεκα ναυτικοί δέχτηκαν απειλές και ένας τραυματίστηκε το 2024.
Η καταγεγραμμένη χρήση όπλων συνεχίζει επίσης να αυξάνεται. Το 2024 αναφέρθηκαν όπλα σε 26 περιστατικά σε σύγκριση με 15 το 2023. Μαχαίρια αναφέρθηκαν σε 39 περιστατικά το 2024 σε σύγκριση με 42 περιστατικά το 2023.
Η δραστηριότητα παραμένει σχετικά χαμηλότερη στον Κόλπο της Γουινέας, με 18 περιστατικά να καταγράφονται το 2024 έναντι 22 το 2023, 19 το 2022, 35 το 2021 και 81 το 2020. Ωστόσο, τα πληρώματα εξακολουθούν να διατρέχουν κίνδυνο, καθώς στην περιοχή κατεγράφησαν και τα 12 περιστατικά απαγωγής πληρωμάτων. Πέραν αυτού, το 23% του συνολικού αριθμού των πληρωμάτων που έπεσαν θύματα ομηρίας το 2024 οφείλεται σε περιστατικά στον Κόλπο της Γουινέας.
Στην Ανατολική Αφρική, αναφέρθηκαν τουλάχιστον οκτώ περιστατικά. Το IMB ενθαρρύνει την επαγρύπνηση και την τήρηση των συστάσεων βέλτιστων πρακτικών για την αποφυγή πειρατικών και ληστρικών επιθέσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ