Συνέντευξη του Αθανάσιου Μαρτίνου, Διευθύνων Συμβούλου της Eastern Mediterranean

Συνέντευξη του Αθανάσιου Μαρτίνου, Διευθύνων Συμβούλου της Eastern Mediterranean
Συνέντευξη του Αθανάσιου Μαρτίνου, Διευθύνων Συμβούλου της Eastern Mediterranean
Ποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αναγνωρίζετε ως προς τις επενδύσεις σε bulk carriers έναντι αυτών σε δεξαμενόπλοια; Ποιες συνιστώσες θα διαμορφώσουν τη ναυλαγορά των bulk carriers βραχυπρόθεσμα;
Η εταιρεία μας, Eastern Mediterranean Maritime Limited, διαχειρίζεται bulk carriers, δεξαμενόπλοια και container feeders.
Tα bulk carriers έχουν σταθερές αποδόσεις, πλην όμως χαμηλότερες από τα δεξαμενόπλοια, σύμφωνα με τη δική μας εμπειρία.
Τα δεξαμενόπλοια, λόγω της φύσεως των φορτίων (εύφλεκτα, με κίνδυνο ρύπανσης της θάλασσας σε περίπτωση ατυχήματος), είναι πιο δύσκολα στη διαχείριση από τα φορτηγά. Άρα δικαιούνται υψηλότερων ναύλων.
Σχετικά με τα φορτηγά: Το τελευταίο τρίμηνο του 2024 είχαμε μια δραστική μείωση των ναύλων των bulk carriers όλων των μεγεθών.
Τα μεσαία και μικρότερα μεγέθη (πλοία τύπου Supramax και Kamsarmax) ναυλώνονται πλέον σε επίπεδα γύρω στα λειτουργικά τους έξοδα.
Δεν αποκλείω, το πρώτο εξάμηνο του 2025, τα επίπεδα των ναύλων να είναι ζημιογόνα ή στην καλύτερη περίπτωση να καλύπτουν το λειτουργικό κόστος.
Λόγω του μεγάλου αριθμού των υπό ναυπήγηση bulk carriers μεσαίου και μικρότερου μεγέθους (60-80.000 τόνων), η προοπτική της ναυλαγοράς είναι δυσοίωνη για τα επόμενα δύο με τρία χρόνια.
Τα Capesize πλοία εξαρτώνται από τη ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος και κάρβουνου από την Κίνα. Και εδώ η πρόβλεψη είναι για μικρότερη παραγωγή χάλυβα στην Κίνα το 2025.
Τελευταία, η κινεζική κυβέρνηση λαμβάνει μέτρα τόνωσης της οικονομίας, που ίσως αναστρέψουν την εικόνα.
Προσωπικά δεν είμαι αισιόδοξος.
Τυχόν πτώση των ναύλων των bulk carriers τα επόμενα δύο χρόνια, 2025/2026, θα έχει ως συνέπεια τη μείωση των τιμών των μεταχειρισμένων bulk carriers.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες θα έχουν την ευκαιρία περαιτέρω ανάπτυξης και ανανέωσης του στόλου τους.
Ίδωμεν.
Η παρούσα συνέντευξη φιλοξενήθηκε στην Ειδική Έκδοση Δεκεμβρίου των Ναυτικών Χρονικών με τίτλο: «Τα bulk carriers των Ελλήνων».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ