Συνέντευξη του Γιάννη Ιγγλέση, Director της Samos Steamship

Συνέντευξη του Γιάννη Ιγγλέση, Director της Samos Steamship
Συνέντευξη του Γιάννη Ιγγλέση, Director της Samos Steamship
Ποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αναγνωρίζετε ως προς τις επενδύσεις σε bulk carriers έναντι αυτών σε δεξαμενόπλοια;
Η Samos Steamship Co. είναι διαχειρίστρια εταιρεία πλοίων και διαχρονικά εφαρμόζει, με μικρές αποκλίσεις, ένα σταθερό ratio μεταξύ του αριθμού των δεξαμενόπλοιων και των φορτηγών πλοίων των στόλων της.
Η αντίστοιχη αναλογία έχει αποδειχθεί λειτουργική, ενδιαφέρουσα από την άποψη της επαφής με τις νέες τεχνολογίες και των δύο segments, αλλά κυρίως οικονομικά ωφέλιμη και ασφαλής σε περιόδους δύσκολα προβλέψιμες, περιόδους οικονομικής αστάθειας, περιόδους ύφεσης, εντάσεων, ενδεχόμενων πανδημιών και διεθνών αλλαγών στη νομοθεσία και στις χρηματοπιστωτικές συνθήκες. Οι τελευταίες επηρεάζουν άμεσα την αύξηση του κόστους χρηματοδότησης, με τα φορτηγά πλοία να είναι επενδυτικά πιο βατές και διαχειρίσιμες επενδύσεις, από ό,τι οι επενδύσεις σε δεξαμενόπλοια.
Οι πολύ μεγάλες αξίες, η αύξηση του κόστους χρήματος που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια, η δυσκολία μόχλευσης μεγάλου ποσοστού της επένδυσης με τραπεζικό δανεισμό και οι πολύ ακριβές έως ασύμφορες μορφές χρηματοδότησης ship leasing χαρακτηρίζουν τα projects των δεξαμενόπλοιων ως υψηλού ρίσκου και λειτουργούν ανατρεπτικά στην πρόθεση για επένδυση. Τέλος, οι επενδύσεις σε δεξαμενόπλοια είναι για μερίδα επενδυτών αδύνατες, καθώς απαιτείται ανεξάρτητη οργανωτική δομή, εξειδικευμένο προσωπικό, αυστηρές και ανά τακτά χρονικά διαστήματα επαναλαμβανόμενες πιστοποιήσεις. Ανεξάρτητα από το ύψος των απαραίτητων επενδύσεων, οι δύο αυτές αγορές λειτουργούν αυτόνομα και ανεξάρτητα, επηρεαζόμενες από διαφορετικούς παράγοντες, δημιουργώντας ισότιμα έσοδα από ναύλα εξαιρετικά σπάνια. Η ταυτόχρονη άνοδος ή πτώση των ναύλων και των δύο αγορών δεν είναι συνήθης. Είθισται να λειτουργούν αντιστρόφως ανάλογα ή με μεγάλη διακύμανση στα έσοδά τους, και αυτός είναι ο λόγος που οι μεικτοί στόλοι bulk carriers και δεξαμενόπλοιων προσδίδουν μια σχετική αλλά κρίσιμη ισορροπία στις ταμειακές ροές της επιχείρησης.
Η επένδυση σε δεξαμενόπλοια ή φορτηγά πλοία είναι μια απόφαση οικονομική, γεωπολιτική, αλλά και στρατηγική. Έτσι, δεν είναι η μόνη ικανή συνθήκη, η οικονομική συγκυρία και η τιμή του πλοίου, για την όποια απόφαση. Σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η γενικότερη στρατηγική που ακολουθείται στη διάρθρωση του στόλου, προς επίτευξη των μακροχρόνιων στόχων της εταιρείας. Υπάρχουν περίοδοι που αγοράζονται πλοία σε χαμηλές τιμές με στόχο τη δημιουργία υπεραξίας, αλλά και περίοδοι που αγοράζονται σε υψηλές τιμές, υπηρετώντας τον στόχο της ανανέωσης και της τεχνολογικής υπεροχής έναντι του ανταγωνισμού.
Επιλέγοντας να επενδύσουμε στον εκάστοτε τύπο πλοίου, όχι με γνώμονα τη σωστή ανάγνωση της οικονομικής συγκυρίας και τους μακροχρόνιους στόχους της επιχείρησης, αλλά με κριτήριο τη χαμηλότερη τιμή για τη μικρότερη επένδυση, προς ανάληψη μικρότερου ρίσκου, οδηγούμαστε συχνά σε λάθος επιλογές, αλλά και σε ξεπερασμένες τεχνολογικά και ακριβές οικονομικά διαχειριστικές λύσεις.
Η αδιάλειπτη επαφή με τη διεθνή πραγματικότητα, συνδυαστικά με καλή γνώση του ναυτιλιακού παγκόσμιου περιβάλλοντος, τις διεθνείς οικονομικο-πολιτικές συγκυρίες, τους κατά τόπους περιορισμούς-sanctions των μεταφορών, αλλά και η λελογισμένη στατιστική ανάλυση των ναυλωτικών οικονομικών κύκλων είναι καίριες και ενισχύουν σημαντικά την ορθότητα μιας απόφασης για επένδυση σε bulk carriers. Οι παραπάνω παράγοντες, σε συνδυασμό με την εκάστοτε ενεργειακή πολιτική και την τιμή του πετρελαίου, ενισχύουν την ορθή απόφαση επένδυσης σε δεξαμενόπλοια.
Οποιαδήποτε πρόβλεψη για το μέλλον των επενδύσεων σε περιόδους αστάθειας, έντονων διακυμάνσεων, με υψηλό κόστος ενέργειας, απαιτήσεις για χαμηλότερους ρύπους και πλοία νέας τεχνολογίας, αυξανόμενο κόστος πρώτων υλών, υψηλές τιμές σε πετρελαϊκά προϊόντα, σιδηρομεταλλεύματα, σιτηρά και άλλα commodities είναι δύσκολη. Ο βαθμός εμπειρίας των owners και η αυτόματη από αυτούς αναγνώριση της οικονομικής ευκαιρίας θα δρομολογήσει με σχετική ασφάλεια τον οργανισμό προς τη βέλτιστη επενδυτική επιλογή.
Σε έναν κόσμο συνεχών αλλαγών, η αγάπη για τη ναυτιλία αποδεικνύεται ως η μόνη αδιαμφισβήτητη κινητήριος δύναμη κάθε επένδυσης σε οποιονδήποτε τύπο πλοίου.
Στις αρχές του 2024, η εταιρεία μας προβλήθηκε στον ναυτιλιακό και οικονομικό Τύπο για παραγγελίες νεότευκτων bulk carriers σε ιαπωνικά ναυπηγεία σε σχετικά υψηλές τιμές, επιδιώκοντας την τεχνολογική υπεροχή των φορτηγών των στόλων της, αλλά και θεωρώντας ότι η ναυλαγορά στα συγκεκριμένα φορτία θα ενισχυθεί σημαντικά τα προσεχή χρόνια.
Η παρούσα συνέντευξη φιλοξενήθηκε στην Ειδική Έκδοση Δεκεμβρίου των Ναυτικών Χρονικών με τίτλο: «Τα bulk carriers των Ελλήνων».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα διαστημικό μη επανδρωμένο εναέριο όχημα του αμερικανικού στρατού, κατασκευασμένο για να παραμένει σε τροχιά εκατοντάδες ημέρες συνεχώς, εκτοξεύθηκε την Πέμπτη 21 Αυγούστου, το…
Σταθερές είναι οι πρόσφατες τάσεις στη ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς η περασμένη εβδομάδα ολοκληρώθηκε δίχως μεταβολές στους ναύλους. Ειδικότερα, σύμφωνα με έκθεση της…
Δύο ακόμα σημαντικά ορόσημα στον δρόμο προς την οικοδόμηση του μεγαλύτερου στόλου πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂ carriers) σημείωσε η Northern Lights…
Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025, στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών στο κέντρο της Αθήνας, έλαβε χώρα η 17η τελετή απονομής των Βραβείων Ευκράντη. Σημειώνεται…
Το σαμποτάζ στους αγωγούς αερίου Nord Stream στα τέλη Σεπτεμβρίου 2022, κινητοποίησε τις ευρωπαϊκές αρχές προς την αναζήτηση των υπαίτιων. Με βάση τις τελευταίες…
Σε κατηφόρα δίχως τέλος έχει περιέλθει η ναυλαγορά των containerships, με τους ναύλους να καταγράφουν απώλειες για δέκατη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Οι διμερείς σχέσεις Ινδίας-Κίνας φαίνεται ότι βρίσκονται σε «καλό φεγγάρι», με το Πεκίνο να δείχνει έτοιμο να ανταποκριθεί στις ανάγκες του Νέου Δελχί για…
Οι επιδράσεις της δασμολογικής πολιτικής που χαράσσει η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ διαχέονται και επηρεάζουν διάφορες οικονομίες, πέρα από την Κίνα. Ανάμεσά τους και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ