
Μπορεί το έτος να άλλαξε, ωστόσο η τύχη της παγκόσμιας οικονομίας και φέτος θα κινηθεί στον ρυθμό της Κίνας.
Ως εκ τούτου, η προσοχή των οικονομικών κύκλων είναι έντονα στραμμένη στις πολιτικές απαντήσεις του Πεκίνου στις συνεχιζόμενες προκλήσεις, ιδίως στον τομέα των ακινήτων και στις επιπτώσεις τους στη ζήτηση βασικών εμπορευμάτων.
Για να μπορέσει να υποστηρίξει καλύτερα την οικονομία της χώρας, η Λαϊκή Τράπεζα της Κίνας προετοιμάζεται για μια μετασχηματιστική αλλαγή στο πλαίσιο της νομισματικής της πολιτικής το 2025, απομακρυνόμενη από τους παραδοσιακούς ποσοτικούς στόχους δανεισμού και στρεφόμενη προς μια πιο συμβατική προσέγγιση με βάση τα επιτόκια, παρόμοια με τις δυτικές κεντρικές τράπεζες. Πρόκειται για τη σημαντικότερη μεταρρύθμιση της νομισματικής πολιτικής της Κίνας τα τελευταία χρόνια, η οποία καθοδηγείται από διάφορους βασικούς παράγοντες της εγχώριας οικονομίας. Η αλλαγή έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή, καθώς η Κίνα παλεύει με την ύφεση της αγοράς ακινήτων.
Το υφιστάμενο πλαίσιο, το οποίο βασίζεται σε πολλαπλά επιτόκια και άτυπες οδηγίες τραπεζικού δανεισμού, έχει επικριθεί για την προώθηση της αναποτελεσματικής κατανομής των πόρων και των αδιάκριτων πρακτικών δανεισμού, που μπορεί να οδηγήσουν σε επισφαλή χρέη. Η μετάβαση αποσκοπεί στον εκσυγχρονισμό της νομισματικής πολιτικής της Κίνας, ευθυγραμμίζοντάς την περισσότερο με τα διεθνή πρότυπα που χρησιμοποιούνται από τη Fed και την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Ωστόσο, ο μετασχηματισμός αντιμετωπίζει αρκετές προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένης της ανάγκης εξισορρόπησης των προτεραιοτήτων δανεισμού που κατευθύνονται από την κυβέρνηση με τις αρχές της αγοράς και της βοήθειας προς τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα να προσαρμοστούν σε ένα νέο περιβάλλον λειτουργίας.
Πηγή: [xclusiv] S&P Report 07th January 2025
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα καταστροφικά αποτελέσματα που επιφυλάσσουν οι αμείωτες εκπομπές λόγω της καύσης συμβατικών καυσίμων βρίσκονται πιο κοντά από ποτέ. Σε πρόσφατη δημοσίευσή της, η Guardian…
Ο ελληνικός τουρισμός συνεχίζει να καταγράφει μικτές επιδόσεις το καλοκαίρι του 2025, με τα έσοδα και τις διεθνείς αφίξεις να κινούνται ανοδικά, την ώρα…
Στα 50 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (bcm) έφθασε η ποσότητα φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν που μετέφερε ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου (TAP) στην Ευρώπη…
Στην απόλυση έως και του 25% του εργατικού δυναμικού του αναμένεται να προχωρήσει ο πετρελαϊκός κολοσσός ConocoPhillips, σε μια προσπάθεια να περιορίσει τις δαπάνες…
Οι ΗΠΑ προτρέπουν τις υπόλοιπες χώρες να απορρίψουν το Net-Zero Framework, διαφορετικά θα υποστούν νέους δασμούς, περιορισμούς στις κάρτες visa και λιμενικές εισφορές, σύμφωνα…
Η Νορβηγία κάνει ακόμα ένα βήμα προς την αποανθρακοποίηση στις θαλάσσιες μεταφορές, με τη συμφωνία της Brunvoll Mar-El και της Rødne Fjord Cruise για…
Τάσεις σταθερότητας εμφανίζει η ναυλαγορά των containerships, έπειτα από έντεκα διαδοχικές εβδομάδες πτώσης των spot ναύλων. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container Index (WCI) της…
Η ανάπτυξη πλήρως ηλεκτρικών υποθαλάσσιων συστημάτων παραγωγής είναι καίριας σημασίας, καθώς μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τις ανάγκες σε εξοπλισμό στην επιφάνεια. Παράλληλα ανοίγει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ