
Η πετρελαιοκηλίδα που προκλήθηκε μετά τη βύθιση δύο ρωσικών δεξαμενόπλοιων στα μέσα Δεκεμβρίου στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στη Ρωσία και την προσαρτημένη Κριμαία, συνεχίζει να εξαπλώνεται με τη ρύπανση να εντοπίζεται σε περισσότερες ακτές, ανακοίνωσαν σήμερα οι αρχές.
Στις 15 Δεκεμβρίου, δύο ρωσικά τάνκερ, τα Volgoneft-212 και Volgoneft-239, βυθίστηκαν κατά τη διάρκεια καταιγίδας στο Στενό του Κερτς. Τα πλοία μετέφεραν 9.200 τόνους μαζούτ. Το 40% διέρρευσε στη θάλασσα, σύμφωνα με τις ρωσικές αρχές.
Οι ρωσικές αρχές κήρυξαν στις 26 Δεκεμβρίου κατάσταση έκτακτης ανάγκης σε ομοσπονδιακό επίπεδο, με αφορμή την πετρελαιοκηλίδα.
Χιλιάδες εθελοντές κινητοποιήθηκαν για να αντιμετωπίσουν τη ρύπανση των τουριστικών ακτών της νοτιοδυτικής Ρωσίας με μαζούτ, αλλά, σύμφωνα με τους επιστήμονες, ο εξοπλισμός τους είναι ανεπαρκής.
«Δύο τοποθεσίες μολυσμένες από πετρελαιοειδή εντοπίστηκαν στην Κριμαία», την ουκρανική χερσόνησο που προσαρτήθηκε από τη Ρωσία το 2014, ανακοίνωσε σήμερα το ρωσικό υπουργείο αντιμετώπισης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης.
Αυτές οι τοποθεσίες βρίσκονται κοντά στην παραλία στην πόλη Κερτς και, νοτιότερα, κοντά στη λίμνη Τομπετσίσκογιε, σύμφωνα με το υπουργείο.
Μετά την αρχή διαρροής μαζούτ στη θάλασσα από τη βύθιση των τάνκερ σχεδόν 73.000 τόνοι μολυσμένης άμμου έχουν αφαιρεθεί από δεκάδες χιλιόμετρα παραλιών στις ρωσικές ακτές, αλλά συνολικά, περίπου 200.000 τόνοι χώματος μπορεί να έχουν μολυνθεί, σύμφωνα με τις αρχές.
Σοβαρά προβλήματα καταγράφονται και στη θαλάσσια πανίδα, όπως σε θαλασσοπούλια, δελφίνια και άλλα κήτη.
Η περιφερειακή οργάνωση καθαρισμού έδωσε στη δημοσιότητα εικόνες εθελοντών με λευκές φόρμες να αφαιρούν μολυσμένη άμμο χρησιμοποιώντας φτυάρια, μεταξύ άλλων στον δημοφιλή τουριστικό προορισμό Ανάπα.
Τον Δεκέμβριο, επιστήμονες της Ρωσικής Ακαδημίας Επιστημών επέκριναν την απάντηση των αρχών στην περιβαλλοντική καταστροφή, λέγοντας ότι οι εθελοντές δεν έχουν τον κατάλληλο εξοπλισμό για να αντιμετωπίσουν μια τέτοια καταστροφή.
Ο πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν αναγνώρισε τον περασμένο μήνα ότι η πετρελαιοκηλίδα έχει προκαλέσει «οικολογική καταστροφή» και ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου, Ντμίτρι Πεσκόφ, τόνισε ότι η έκταση της περιβαλλοντικής ζημίας είναι «προς το παρόν αδύνατο να υπολογιστεί».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η γερμανική εταιρεία logistics HHLA ανακοίνωσε πρόσφατα την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών στον τερματικό σταθμό Eurobridge, που βρίσκεται στο Batiovo της δυτικής Ουκρανίας. Η…
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΚΤ αποφάσισε νωρίτερα να μειώσει τα τρία βασικά επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσης. Ειδικότερα, η απόφασή του να μειώσει το…
Αμετάβλητες σχεδόν παρέμειναν οι εξαγωγές πετρελαίου της Βενεζουέλας τον Μάιο, παρά την κατακόρυφη πτώση των αποστολών προς τις Ηνωμένες Πολιτείες. Σύμφωνα με στοιχεία της…
Σε συμφωνία-ορόσημο για το μέλλον της βιομηχανίας ανακύκλωσης πλοίων προχώρησε η Höegh Autoliners. Η συμφωνία με τη Nordic Circles, αξίας $128 εκατ., περιλαμβάνει την…
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του νορβηγικού νηογνώμονα (DNV), ο αριθμός των θαλάσσιων ατυχημάτων κατέγραψε αύξηση 42% την περίοδο 2018-2024, την ίδια στιγμή που…
Ένα σημαντικό ορόσημο αποανθρακοποίησης κατέγραψε πρόσφατα ο λιμένας του Άμστερνταμ, εγκαινιάζοντας τις νέες υποδομές ηλεκτροδότησης ελλιμενισμένων πλοίων. Συγκεκριμένα, την τρέχουσα εβδομάδα εκκίνησε η παροχή…
Πραγματοποιήθηκε την, Τετάρτη 4 Ιουνίου, η τελετή καθέλκυσης της Φρεγάτας «ΦΟΡΜΙΩΝ» στις εγκαταστάσεις της Naval Group, στη Λοριάν (Lorient) της Γαλλίας. Στην τελετή παρέστη…
Νέα εποχή «ξημέρωσε» για την γερμανική κατασκευαστική εταιρεία MAN Energy Solutions, καθώς μετονομάστηκε σε «Everllence». Ο CEO της εταιρείας Uwe Lauber , αποκάλυψε τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ