
Άκαρπες παραμένουν οι προσπάθειες της ΕΕ να απεξαρτηθεί από το φυσικό αέριο της Ρωσίας, καθώς οι ευρωπαϊκές εισαγωγές ρωσικού LNG κατέγραψαν νέο ιστορικό υψηλό το 2024.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, που επικαλείται στοιχεία της Kpler, η ΕΕ είχε εισαγάγει μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου 16,5 εκατ. τόνους ρωσικού LNG. Πρόκειται για επίπεδα υψηλότερα από το ρεκόρ των 15,21 εκατ. τόνων που εισήχθησαν από τη Ρωσία το 2022.
Το γεγονός αυτό καταδεικνύει την αδυναμία της ευρωπαϊκής αγοράς να «απογαλακτιστεί» από το φθηνό LNG της Μόσχας. Υπενθυμίζεται ότι, μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, η ΕΕ έθεσε ως στόχο την καθολική διακοπή των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων έως το 2027. Ωστόσο, οι αποστολές LNG από τη Ρωσία στα ευρωπαϊκά λιμάνια εξακολουθούν να αυξάνονται. Ενδεικτικό άλλωστε είναι το γεγονός ότι το ρωσικό LNG αντιπροσωπεύει περίπου το 20% των συνολικών εισαγωγών καυσίμων της ΕΕ του τρέχοντος έτους, έναντι 15% το 2023.
Σε κάθε περίπτωση, «τροχοπέδη» στις προσπάθειες της ΕΕ αποτελούν οι σημαντικά χαμηλότερες τιμές των φορτίων LNG που αποστέλλονται από τον τερματικό σταθμό Yamal της Ρωσίας στα ευρωπαϊκά λιμάνια, σε σχέση με τις τιμές του αμερικανικού LNG. Επίσης, ανασταλτικός παράγοντας παραμένουν οι μεταφορτώσεις ρωσικού LNG σε χώρες εκτός ΕΕ, οι οποίες πρόκειται να απαγορευτούν με τα νέα μέτρα που θα τεθούν σε ισχύ τον Μάρτιο του 2025.
Τέλος, υπενθυμίζεται ότι η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, άφησε να εννοηθεί τον Οκτώβριο ότι η ΕΕ θα μπορούσε να αυξήσει τις εισαγωγές αμερικανικού LNG. Με αυτόν τον τρόπο, η ΕΕ θα αποσχιστεί ενεργειακά από τη Μόσχα και ταυτόχρονα θα κατευνάσει τον νεοεκλεγέντα Πρόεδρο των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος πρόσφατα προανήγγειλε την επιβολή δασμών (και) στην ΕΕ εφόσον οι χώρες της Γηραιάς Ηπείρου δεν δεσμευτούν να αυξήσουν τις εισαγωγές αμερικανικού LNG και πετρελαίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Ινδονησία σχεδιάζει επενδύσεις ύψους $22 δισ. στη μεταποίηση αγροτικών προϊόντων, με στόχο τη δημιουργία 8 εκατ. νέων θέσεων εργασίας, ανακοίνωσε ο Υπουργός Γεωργίας…

Οι Μικρές Μονάδες Πυρηνικών Αντιδραστήρων, γνωστές διεθνώς ως Small Modular Reactors (SMRs), αποτελούν την αιχμή μιας τεχνολογικής εξέλιξης, με την εφαρμογή τους να συνδυάζει ασφάλεια, απόδοση…

Η αγορά των δευτερευόντων χύδην ξηρών φορτίων (τσιμέντο, χάλυβας, βωξίτης κ.ά.) συνεχίζει την ανοδική της πορεία και το 2025, διατηρώντας τη θετική δυναμική των…

Πιθανούς πόρους ύψους 7 tcf (200 δισεκ. κυβικά μέτρα) φυσικού αερίου «κρύβει» το «οικόπεδο 2» στο Ιόνιο στο οποίο συμμετέχει από σήμερα η μεγαλύτερη…

Η διέλευση του μεγαλύτερου containership εδώ και δύο χρόνια έλαβε χώρα πρόσφατα από τη Διώρυγα του Σουέζ. Το «CMA CGM BENJAMIN FRANKLIN», μεταφορικής ικανότητας…

Η μετεωρολογική υπηρεσία της Ιαπωνίας εξέδωσε σήμερα προειδοποίηση για τσουνάμι έπειτα από σεισμό 6,7 βαθμών που σημειώθηκε ανοιχτά του βορειοανατολικού τμήματος της χώρας. Ο…

Τα τελευταία 24ωρα, η απειλή της πειρατείας στους κύκλους της ναυτιλιακής βιομηχανίας έχει έρθει εκ νέου στο προσκήνιο, μετά τα περιστατικά που έλαβαν χώρα…

Συνέντευξη του Γιάννη Προκοπίου, CEO της Centrofin Management
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ