
Άκαρπες παραμένουν οι προσπάθειες της ΕΕ να απεξαρτηθεί από το φυσικό αέριο της Ρωσίας, καθώς οι ευρωπαϊκές εισαγωγές ρωσικού LNG κατέγραψαν νέο ιστορικό υψηλό το 2024.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, που επικαλείται στοιχεία της Kpler, η ΕΕ είχε εισαγάγει μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου 16,5 εκατ. τόνους ρωσικού LNG. Πρόκειται για επίπεδα υψηλότερα από το ρεκόρ των 15,21 εκατ. τόνων που εισήχθησαν από τη Ρωσία το 2022.
Το γεγονός αυτό καταδεικνύει την αδυναμία της ευρωπαϊκής αγοράς να «απογαλακτιστεί» από το φθηνό LNG της Μόσχας. Υπενθυμίζεται ότι, μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, η ΕΕ έθεσε ως στόχο την καθολική διακοπή των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων έως το 2027. Ωστόσο, οι αποστολές LNG από τη Ρωσία στα ευρωπαϊκά λιμάνια εξακολουθούν να αυξάνονται. Ενδεικτικό άλλωστε είναι το γεγονός ότι το ρωσικό LNG αντιπροσωπεύει περίπου το 20% των συνολικών εισαγωγών καυσίμων της ΕΕ του τρέχοντος έτους, έναντι 15% το 2023.
Σε κάθε περίπτωση, «τροχοπέδη» στις προσπάθειες της ΕΕ αποτελούν οι σημαντικά χαμηλότερες τιμές των φορτίων LNG που αποστέλλονται από τον τερματικό σταθμό Yamal της Ρωσίας στα ευρωπαϊκά λιμάνια, σε σχέση με τις τιμές του αμερικανικού LNG. Επίσης, ανασταλτικός παράγοντας παραμένουν οι μεταφορτώσεις ρωσικού LNG σε χώρες εκτός ΕΕ, οι οποίες πρόκειται να απαγορευτούν με τα νέα μέτρα που θα τεθούν σε ισχύ τον Μάρτιο του 2025.
Τέλος, υπενθυμίζεται ότι η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, άφησε να εννοηθεί τον Οκτώβριο ότι η ΕΕ θα μπορούσε να αυξήσει τις εισαγωγές αμερικανικού LNG. Με αυτόν τον τρόπο, η ΕΕ θα αποσχιστεί ενεργειακά από τη Μόσχα και ταυτόχρονα θα κατευνάσει τον νεοεκλεγέντα Πρόεδρο των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος πρόσφατα προανήγγειλε την επιβολή δασμών (και) στην ΕΕ εφόσον οι χώρες της Γηραιάς Ηπείρου δεν δεσμευτούν να αυξήσουν τις εισαγωγές αμερικανικού LNG και πετρελαίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγία κάνει ακόμα ένα βήμα προς την αποανθρακοποίηση στις θαλάσσιες μεταφορές, με τη συμφωνία της Brunvoll Mar-El και της Rødne Fjord Cruise για…
Τάσεις σταθερότητας εμφανίζει η ναυλαγορά των containerships, έπειτα από έντεκα διαδοχικές εβδομάδες πτώσης των spot ναύλων. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container Index (WCI) της…
Η ανάπτυξη πλήρως ηλεκτρικών υποθαλάσσιων συστημάτων παραγωγής είναι καίριας σημασίας, καθώς μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τις ανάγκες σε εξοπλισμό στην επιφάνεια. Παράλληλα ανοίγει…
Η βραζιλιάνικος κολοσσός εξόρυξης μεταλλευμάτων Vale, εξήγγειλε στις 4 Σεπτεμβρίου ότι θα επενδύσει $12,3 δις. στις μεταλλευτικές της δραστηριότητες στην πολιτεία Minas Gerais μέχρι…
Η Τουρκία αναμένεται να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή ημιαγωγών, με στόχο να μειώσει την εξάρτησή της από τεχνολογίες τρίτων χωρών. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Μια διακήρυξη-ορόσημο, με στόχο την προστασία των δικαιωμάτων των ναυτικών, υιοθετήθηκε πρόσφατα σε συνέδριο που διοργάνωσε η κυβέρνηση των Φιλιππίνων στη Μανίλα. Η Διακήρυξη…
Καθώς η παγκόσμια αγορά σιδηρομεταλλεύματος εξακολουθεί να διανύει περίοδο αβεβαιότητας, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal εστιάζει στις τελευταίες εξελίξεις και στον αντίκτυπό τους στην…
Ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο με κινεζική υπογραφή βρίσκεται προ των πυλών για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ειδικότερα, μια κινεζική διαχειρίστρια εταιρεία πρόκειται να «εγκαινιάσει» την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ