
Περιορισμένα slots και ελλιπές εργατικό δυναμικό αποτελούν δύο εκ των κυριότερων προκλήσεων που αντιμετωπίζουν τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία. Στο πλαίσιο αυτό, οι κολοσσοί της ναυπηγικής βιομηχανίας τόσο στην Ιαπωνία αλλά ειδικά στη Νότια Κορέα στρέφονται στην κατασκευή πλοίων σε άλλες χώρες.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα της συγκεκριμένης προσέγγισης αποτελούν η ιαπωνική Tsuneishi και το ναυπηγείο της στις Φιλιππίνες, αλλά και η νοτιοκορεατική HD Hyundai και το ναυπηγείο της στο Βιετνάμ. Ωστόσο, η συγκεκριμένη προσέγγιση δεν είναι η μοναδική που έχουν στη διάθεσή τους τα ναυπηγεία. Ορισμένα επιλέγουν το εξ ολοκλήρου outsourcing της ναυπήγησης ενός πλοίου.
Η Samsung Heavy Industries πρόσφατα αποφάσισε το outsourcing της κατασκευής τεσσάρων Suezmaxes στο κινεζικό ναυπηγείο PaxOcean. Δηλαδή, η SHI θα αναλάβει τη σχεδίαση και την προμήθεια του βασικού εξοπλισμού του πλοίου, όμως η κατασκευή του θα λάβει χώρα στην Κίνα και θα πραγματοποιηθεί από το τοπικό εργατικό δυναμικό, υπό την επίβλεψη 20 εργαζομένων της SHI.
Η απόφαση αυτή αφενός επιτρέπει στην SHI να πάρει ανάσα από τις προκλήσεις που την ταλανίζουν και αφετέρου ρίχνει σημαντικά το κόστος ναυπήγησης του πλοίου, λόγω του φθηνότερου εργατικού δυναμικού.
Πηγή: Business Korea
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ