
Το 2025 θα φέρει ένα νέο κύμα νεότευκτων δεξαμενόπλοιων, ωστόσο ο αντίκτυπος στις ισορροπίες προσφοράς και ζήτησης θα είναι διαφορετικός, αναλόγως του μεγέθους των πλοίων.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Gibson, οι παραδόσεις MR tankers θα διπλασιαστούν το 2025 στα 70 πλοία. Σε υψηλά επίπεδα αναμένεται να διαμορφωθούν και οι παραδόσεις για Aframax/LR2 (55) αλλά και Suezmax (30). Από την άλλη, αναμένεται να παραδοθούν μόλις 15 VLCC, Panamax/LR1 και Handy δεξαμενόπλοια.
Από πλευράς ζήτησης, καμπανάκι φαίνεται να χτυπά για τα MR tankers λόγω της ενίσχυσης της παραγωγής διυλιστηρίων όπως το Dangote. Επιπλέον, αρκετά από τα πετρελαιοφόρα που αναμένεται να παραδοθούν ενδέχεται να μεταφέρουν καθαρά φορτία στο παρθενικό τους ταξίδι, εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν, εξέλιξη που θα «κλέψει» κάποια φορτία από την αγορά των clean.
Παρότι το outlook για τα product tankers είναι θολό, η εικόνα διαφαίνεται καλύτερη για τα crude tankers. Η άνοδος της παραγωγής αργού πετρελαίου στη Βόρεια και Νότια Αμερική θα προσφέρει στήριγμα στα τονομίλια. Όπως υπογραμμίζει η Gibson, επικαλούμενη έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας, η παραγωγή πετρελαίου σε ΗΠΑ, Καναδά, Βραζιλία, Γουιάνα και Αργεντινή θα αυξηθεί κατά 1,2 εκατ. βαρέλια/ημερησίως.
Σε κάθε περίπτωση, η στάση του OPEC+ στην παραγωγή πετρελαίου παραμένει αστάθμητος παράγοντας. Εφόσον οι περιορισμοί στην παραγωγή ξεκινήσουν να αίρονται, τα δεξαμενόπλοια θα ευνοηθούν από ένα περιβάλλον χαμηλότερων τιμών, που θα δώσει κίνητρο για εισαγωγές. Περαιτέρω περιορισμοί στην παραγωγή φαντάζουν λιγότερο πιθανοί, βάσει της Gibson.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
2.965 έλεγχοι έγιναν από τον Ιούνιο έως τα μέσα Ιουλίου από στελέχη του Λιμενικού Σώματος, σε επιχειρήσεις εκμίσθωσης θαλασσίων μέσων αναψυχής και βεβαιώθηκαν 265…
Η κυβέρνηση της Συρίας υπέγραψε στις 14 Ιουλίου συμφωνία ύψους $800 εκατ. με την DP World, με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, για την…
Η Metlen ολοκλήρωσε την κατασκευή του ηλιακού πάρκου «San Severo» στην Ιταλία, στην περιφέρεια της Απουλίας. Το έργο διαθέτει μέγιστη ισχύ 12 MWp και…
Καθώς οι διαπραγματεύσεις Ουάσιγκτον-Σεούλ με επίκεντρο τους δασμούς βρίσκονται σε εξέλιξη, ο «φακός» στρέφεται στη ναυπηγική βιομηχανία, όπου εξετάζεται το ενδεχόμενο συνεργασίας ανάμεσα στις…
Το 2025 βρίσκει τον στόλο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να αυξάνεται με σχετικά βραδύ ρυθμό, σε σύγκριση με τα προηγούμενα έτη, σύμφωνα με δεδομένα…
Οι έμποροι χαλκού που εξάγουν τα φορτία τους στις ΗΠΑ επιδιώκουν να μετατοπίσουν τις παραδόσεις μέσω Χαβάης και Πουέρτο Ρίκο, προκειμένου να μειώσουν τους…
Δεν εγκρίθηκε τελικά το 18ο πακέτο κυρώσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά της Ρωσίας, καθώς η Σλοβακία άσκησε βέτο, μπλοκάροντας τη διαδικασία. «Η Ρωσία δεν…
Iσχυρότερες επιδόσεις σε θέματα ασφάλειας και συμμόρφωσης καταγράφουν τα bulk carriers των μελών της INTERCARGO έναντι του παγκόσμιου μέσου όρου του στόλου, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ