
Το 2025 θα φέρει ένα νέο κύμα νεότευκτων δεξαμενόπλοιων, ωστόσο ο αντίκτυπος στις ισορροπίες προσφοράς και ζήτησης θα είναι διαφορετικός, αναλόγως του μεγέθους των πλοίων.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Gibson, οι παραδόσεις MR tankers θα διπλασιαστούν το 2025 στα 70 πλοία. Σε υψηλά επίπεδα αναμένεται να διαμορφωθούν και οι παραδόσεις για Aframax/LR2 (55) αλλά και Suezmax (30). Από την άλλη, αναμένεται να παραδοθούν μόλις 15 VLCC, Panamax/LR1 και Handy δεξαμενόπλοια.
Από πλευράς ζήτησης, καμπανάκι φαίνεται να χτυπά για τα MR tankers λόγω της ενίσχυσης της παραγωγής διυλιστηρίων όπως το Dangote. Επιπλέον, αρκετά από τα πετρελαιοφόρα που αναμένεται να παραδοθούν ενδέχεται να μεταφέρουν καθαρά φορτία στο παρθενικό τους ταξίδι, εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν, εξέλιξη που θα «κλέψει» κάποια φορτία από την αγορά των clean.
Παρότι το outlook για τα product tankers είναι θολό, η εικόνα διαφαίνεται καλύτερη για τα crude tankers. Η άνοδος της παραγωγής αργού πετρελαίου στη Βόρεια και Νότια Αμερική θα προσφέρει στήριγμα στα τονομίλια. Όπως υπογραμμίζει η Gibson, επικαλούμενη έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας, η παραγωγή πετρελαίου σε ΗΠΑ, Καναδά, Βραζιλία, Γουιάνα και Αργεντινή θα αυξηθεί κατά 1,2 εκατ. βαρέλια/ημερησίως.
Σε κάθε περίπτωση, η στάση του OPEC+ στην παραγωγή πετρελαίου παραμένει αστάθμητος παράγοντας. Εφόσον οι περιορισμοί στην παραγωγή ξεκινήσουν να αίρονται, τα δεξαμενόπλοια θα ευνοηθούν από ένα περιβάλλον χαμηλότερων τιμών, που θα δώσει κίνητρο για εισαγωγές. Περαιτέρω περιορισμοί στην παραγωγή φαντάζουν λιγότερο πιθανοί, βάσει της Gibson.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Διαχρονικά, αρχής γενομένης από την ίδρυσή τους, το 1931, τα Ναυτικά Χρονικά εστιάζουν την προσοχή τους σε κάθε σημαντική εξέλιξη, η οποία ενδεχομένως επηρεάζει…
To βυθισμένο superyacht «Bayesian» του εκλιπόντος Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς πρόκειται να ανελκυστεί από τον βυθό της θάλασσας, με τις εργασίες να ξεκινούν μέχρι…
Οι προκλήσεις για τη ναυλαγορά των LNG carriers παραμένουν έντονες, καθώς το ανοδικό μομέντουμ που κατεγράφη πριν από μερικές εβδομάδες δεν διατηρήθηκε και πλέον…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ