
Σε δημοπρασία βγάζει η κρατική Ukrainian Danube Shipping Company (UDP) το σύνολο του στόλου της, που απαρτίζεται από έξι πλοία, σε μια προσπάθεια να επικεντρωθεί στις ποτάμιες εμπορευματικές μεταφορές και στον εκσυγχρονισμό του αντίστοιχου στόλου, τον οποίο θεωρεί οικονομικά βιωσιμότερο.
Πρόκειται για τα πλοία «Vilkovo» και «Izmail», τα οποία είναι έτοιμα προς χρήση, και τα «Tatarbunar», «Viana do Castelo», «Kiliya» και «Reni», που παραμένουν ανενεργά εδώ και χρόνια.
Στη σχετική ανακοίνωση, η UDP αναφέρει ότι πέρυσι τα συγκεκριμένα πλοία εξυπηρετούσαν τον στόχο της ουκρανικής κυβέρνησης να διασφαλίσει την εξαγωγή γεωργικών προϊόντων από τα λιμάνια του Δούναβη. Μετά την άρση του αποκλεισμού των λιμένων της Οδησσού, οι ναύλοι πήραν την κατιούσα, με αποτέλεσμα η διαχείριση των πλοίων να καθίσταται μη κερδοφόρα. «Τα έσοδα από τη ναύλωση δεν θα καλύψουν τις μελλοντικές δαπάνες συντήρησης και επισκευής των πλοίων. Πρόκειται για ένα προφανώς ασύμφορο έργο για το κράτος», τονίζεται στην ανακοίνωση.
Η UDP συνεχίζει λέγοντας ότι η ιδιωτικοποίηση των πλοίων μέσω ενός διαφανούς και ανοικτού διαγωνισμού είναι προς το συμφέρον του κράτους και της εταιρείας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ελβετική εταιρεία WinGD ανακοίνωσε, μετά από περισσότερο από μία δεκαετία έρευνας και ανάπτυξης, ότι το 2026 θα παρουσιάσει την πρώτη στον κόσμο δίχρονη…
Παράταση παίρνει η ολοκλήρωση της κατασκευής νέου επιβατικού αεροσκάφους που σχεδιάζει η αμερικανική Boeing. Πρόκειται για το 777X, το οποίο, σύμφωνα με την Boeing,…
Ανάμεικτα ήταν εκ νέου τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς τα υγραεριοφόρα μεγάλης μεταφορικής ικανότητας κατέγραψαν απώλειες, ενώ τα μικρότερου μεγέθους πλοία…
Η Σερβία ολοκλήρωσε την ανακατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου από το Βελιγράδι μέχρι την πόλη Σουμπότιτσα, στα σύνορα με την Ουγγαρία. Tην Παρασκευή 3 Οκτωβρίου…
Η Τουρκία θα συνεχίσει να προμηθεύεται φυσικό αέριο από τη Ρωσία, ήταν το μήνυμα που έστειλε ο υπουργός Ενέργειας της χώρας, Αλπαρσλάν Μπαϊρακτάρ, ερωτηθείς…
Μια νέα πρόκληση αναδύεται για τις ενδοποτάμιες μεταφορές μέσω του Μισισιπή στις ΗΠΑ, καθώς η στάθμη του νερού μειώνεται διαρκώς, καθιστώντας δύσκολη τη διέλευση…
Με τον Ντόναλντ Τραμπ να έχει διαμηνύσει επανειλημμένως την πρόθεσή του να αξιοποιήσει τους υδρογονάνθρακες των ΗΠΑ, ενεργειακοί κολοσσοί της Ευρώπης φαίνεται να «ποντάρουν»…
Τα LNG carriers κερδίζουν συνεχώς δημοτικότητα, με την ανάγκη μείωσης εκπομπών να διαμορφώνει τις τεχνολογικές επιλογές του μέλλοντος. Σε αυτό το πλαίσιο, η Everllence…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ