
Καθώς επιμένουσες ξηρασίες πλήττουν όλο και πιο συχνά τον Παναμά, ως απότοκο της κλιματικής αλλαγής, η διαχειριστική αρχή της Διώρυγας του Παναμά εξετάζει μια αμφιλεγόμενη λύση, προκειμένου να ενισχύσει την αξιοπιστία του καναλιού.
Βάσει δημοσιεύματος του Reuters, η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά επιθυμεί να αναβιώσει, έπειτα από σχεδόν δύο δεκαετίες, μια πρόταση για την κατασκευή φράγματος στον ποταμό Ρίο Ίντιο. Πρόκειται για μια τεράστια τεχνητή δεξαμενή, που θα εξασφαλίσει σε μεγάλο βαθμό τη βιωσιμότητα της διώρυγας, η οποία βλέπει τις διελεύσεις πλοίων να περιορίζονται δραστικά, λόγω της έντονης ξηρασίας.
Ειδικότερα, το φιλόδοξο αυτό έργο, ύψους $1,6 δισ., περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός τεχνητού φράγματος συνολικής χωρητικότητας 1,25 δισ. κ.μ. γλυκού νερού, που είναι απαραίτητο για την εύρυθμη λειτουργία της διώρυγας. Σύμφωνα με τις προκαταρκτικές εκτιμήσεις, το εν λόγω φράγμα θα επιτρέψει έως και 15 επιπλέον διελεύσεις πλοίων ημερησίως κατά τη διάρκεια των περιόδων ξηρασίας, οι οποίες προβλέπεται ότι θα κάνουν πιο συχνή την εμφάνισή τους εφεξής.
Παρ’ όλα αυτά, η υλοποίηση του εν λόγω έργου θα επηρεάσει σημαντικά τον τοπικό πληθυσμό, γεγονός που αποτελεί πηγή διαμαρτυριών. Ενδεικτικά, υπολογίζεται ότι απαιτείται η μετεγκατάσταση περίπου 2.260 ανθρώπων, ενώ ακόμα 2.000 θα επηρεαστούν έμμεσα από το έργο.
Σε κάθε περίπτωση, ο πρόεδρος του Παναμά, José Mulino, σε πρόσφατες δηλώσεις του διαβεβαίωσε ότι καμία οριστική απόφαση δεν έχει ληφθεί ακόμη, καθώς το έργο υπόκειται σε μια μακρά διαδικασία έγκρισης από το Υπουργικό Συμβούλιο και την Εθνοσυνέλευση. Πλέον τα βλέμματα της ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην τελική απόφαση, που αναμένεται να ληφθεί το επόμενο έτος, και εφόσον δοθεί το πράσινο φως, το φράγμα προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2030 ή το 2031.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς το έλλειμμα στην εγχώρια αγορά ενέργειας της Αιγύπτου διογκώνεται, το Κάιρο προχωρά στην υπογραφή κολοσσιαίων συμφωνιών, με στόχο τη διασφάλιση της ενεργειακής ασφάλειας…
Η επέκταση του χαρτοφυλακίου της AD Ports Group συνεχίζεται με δυναμικούς ρυθμούς, καθώς ο κολοσσός των logistics «απλώνει τα δίχτυα του» στις χώρες του…
Πτώση ιδιωτικού ελικοπτέρου σημειώθηκε στη θαλάσσια περιοχή της Βουλιαγμένης, υπό αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, στο ελικόπτερο επέβαιναν πέντε άτομα,…
Η ναυτιλία, ιστορικά, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη διαχείριση της αλλαγής και στο πλαίσιο αυτό θα καταφέρει να ανταποκριθεί επαρκώς και στις σύγχρονες προκλήσεις,…
Κατακόρυφη πτώση κατέγραψαν τον Μάιο οι εισαγωγές εμπορευμάτων σε αρκετά από τα μεγαλύτερα και πιο πολυσύχναστα λιμάνια των ΗΠΑ. Το γεγονός αυτό συνιστά απόρροια…
Διεκόπη η παραγωγή φυσικού αερίου από μέρος του κοιτάσματος South Pars του Ιράν μετά από ισραηλινή επίθεση σήμερα, μετέδωσε το ημιεπίσημο πρακτορείο ειδήσεων Tasnim.…
Οι εξελίξεις που διαδραματίζονται τα τελευταία 24ωρα στη Μέση Ανατολή είναι ραγδαίες. Η απειλή γενικευμένης σύρραξης φταντάζει πιο πιθανή από ποτέ, μετά την ανταλλαγή…
Καθώς οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας βρίσκονται στο «στόχαστρο» των κυρώσεων της Δύσης, η Ιαπωνία επανεκκίνησε τις εισαγωγές ρωσικού αργού έπειτα από δύο έτη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ