
Καθώς επιμένουσες ξηρασίες πλήττουν όλο και πιο συχνά τον Παναμά, ως απότοκο της κλιματικής αλλαγής, η διαχειριστική αρχή της Διώρυγας του Παναμά εξετάζει μια αμφιλεγόμενη λύση, προκειμένου να ενισχύσει την αξιοπιστία του καναλιού.
Βάσει δημοσιεύματος του Reuters, η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά επιθυμεί να αναβιώσει, έπειτα από σχεδόν δύο δεκαετίες, μια πρόταση για την κατασκευή φράγματος στον ποταμό Ρίο Ίντιο. Πρόκειται για μια τεράστια τεχνητή δεξαμενή, που θα εξασφαλίσει σε μεγάλο βαθμό τη βιωσιμότητα της διώρυγας, η οποία βλέπει τις διελεύσεις πλοίων να περιορίζονται δραστικά, λόγω της έντονης ξηρασίας.
Ειδικότερα, το φιλόδοξο αυτό έργο, ύψους $1,6 δισ., περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός τεχνητού φράγματος συνολικής χωρητικότητας 1,25 δισ. κ.μ. γλυκού νερού, που είναι απαραίτητο για την εύρυθμη λειτουργία της διώρυγας. Σύμφωνα με τις προκαταρκτικές εκτιμήσεις, το εν λόγω φράγμα θα επιτρέψει έως και 15 επιπλέον διελεύσεις πλοίων ημερησίως κατά τη διάρκεια των περιόδων ξηρασίας, οι οποίες προβλέπεται ότι θα κάνουν πιο συχνή την εμφάνισή τους εφεξής.
Παρ’ όλα αυτά, η υλοποίηση του εν λόγω έργου θα επηρεάσει σημαντικά τον τοπικό πληθυσμό, γεγονός που αποτελεί πηγή διαμαρτυριών. Ενδεικτικά, υπολογίζεται ότι απαιτείται η μετεγκατάσταση περίπου 2.260 ανθρώπων, ενώ ακόμα 2.000 θα επηρεαστούν έμμεσα από το έργο.
Σε κάθε περίπτωση, ο πρόεδρος του Παναμά, José Mulino, σε πρόσφατες δηλώσεις του διαβεβαίωσε ότι καμία οριστική απόφαση δεν έχει ληφθεί ακόμη, καθώς το έργο υπόκειται σε μια μακρά διαδικασία έγκρισης από το Υπουργικό Συμβούλιο και την Εθνοσυνέλευση. Πλέον τα βλέμματα της ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην τελική απόφαση, που αναμένεται να ληφθεί το επόμενο έτος, και εφόσον δοθεί το πράσινο φως, το φράγμα προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2030 ή το 2031.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ