
Καθώς επιμένουσες ξηρασίες πλήττουν όλο και πιο συχνά τον Παναμά, ως απότοκο της κλιματικής αλλαγής, η διαχειριστική αρχή της Διώρυγας του Παναμά εξετάζει μια αμφιλεγόμενη λύση, προκειμένου να ενισχύσει την αξιοπιστία του καναλιού.
Βάσει δημοσιεύματος του Reuters, η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά επιθυμεί να αναβιώσει, έπειτα από σχεδόν δύο δεκαετίες, μια πρόταση για την κατασκευή φράγματος στον ποταμό Ρίο Ίντιο. Πρόκειται για μια τεράστια τεχνητή δεξαμενή, που θα εξασφαλίσει σε μεγάλο βαθμό τη βιωσιμότητα της διώρυγας, η οποία βλέπει τις διελεύσεις πλοίων να περιορίζονται δραστικά, λόγω της έντονης ξηρασίας.
Ειδικότερα, το φιλόδοξο αυτό έργο, ύψους $1,6 δισ., περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός τεχνητού φράγματος συνολικής χωρητικότητας 1,25 δισ. κ.μ. γλυκού νερού, που είναι απαραίτητο για την εύρυθμη λειτουργία της διώρυγας. Σύμφωνα με τις προκαταρκτικές εκτιμήσεις, το εν λόγω φράγμα θα επιτρέψει έως και 15 επιπλέον διελεύσεις πλοίων ημερησίως κατά τη διάρκεια των περιόδων ξηρασίας, οι οποίες προβλέπεται ότι θα κάνουν πιο συχνή την εμφάνισή τους εφεξής.
Παρ’ όλα αυτά, η υλοποίηση του εν λόγω έργου θα επηρεάσει σημαντικά τον τοπικό πληθυσμό, γεγονός που αποτελεί πηγή διαμαρτυριών. Ενδεικτικά, υπολογίζεται ότι απαιτείται η μετεγκατάσταση περίπου 2.260 ανθρώπων, ενώ ακόμα 2.000 θα επηρεαστούν έμμεσα από το έργο.
Σε κάθε περίπτωση, ο πρόεδρος του Παναμά, José Mulino, σε πρόσφατες δηλώσεις του διαβεβαίωσε ότι καμία οριστική απόφαση δεν έχει ληφθεί ακόμη, καθώς το έργο υπόκειται σε μια μακρά διαδικασία έγκρισης από το Υπουργικό Συμβούλιο και την Εθνοσυνέλευση. Πλέον τα βλέμματα της ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην τελική απόφαση, που αναμένεται να ληφθεί το επόμενο έτος, και εφόσον δοθεί το πράσινο φως, το φράγμα προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2030 ή το 2031.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου πλοίων διπλού καυσίμου της κινεζικής ναυτιλιακής εταιρείας Cosco. Σύμφωνα με ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η…
Τα τελευταία δεδομένα για τις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) δημοσίευσε πρόσφατα η Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Συγκεκριμένα, βάσει στοιχείων της…
Οι «φουρτούνες» στη spot ναυλαγορά των LNG carriers συνεχίζονται, με τους ναύλους να μην παρουσιάζουν μεταβολές την περασμένη εβδομάδα και να εξακολουθούν να κυμαίνονται…
Το μεταβαλλόμενο αλλά και, συγχρόνως, αυστηρότερο κανονιστικό πλαίσιο της ναυτιλίας αναφορικά με τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τα επενδυτικά…
Οι επιπτώσεις από το απότομο «φρενάρισμα» στις παραγγελίες για νεότευκτα το 2025 έχουν γίνει αισθητές σε κάθε χώρα με έντονη παρουσία στη ναυπηγική βιομηχανία.…
Μάχη στα μέτωπα της φωτιάς δίνουν οι πυροσβεστικές δυνάμεις σε Αττική, Εύβοια, Μεσσηνία και Κύθηρα. Πιο συγκεκριμένα: Πυρκαγιά σε χαμηλή βλάστηση στην Δροσοπηγή Αττικής…
Την παρθενική του κίνηση στο πεδίο των θαλάσσιων μεταφορών υλοποίησε πρόσφατα ο Ισπανός κροίσος Amancio Ortega, ιδρυτής του κολοσσού της μόδας Zara. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ορόσημο για τις υπεράκτιες εξερευνήσεις πετρελαίου της Κίνας συνιστά η πρόσφατη εκκίνηση της παραγωγής σε ένα γιγαντιαίο πεδίο πετρελαίου στη Θάλασσα Μποχάι. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ