
Απομακρύνθηκε οριστικά από τον κόλπο της Ελευσίνας το παροπλισμένο δεξαμενόπλοιο «ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ» (ΙΜΟ 7414286), μετά τον Ανοικτό Πλειοδοτικό Διαγωνισμό που διηνήργησε ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (ΟΛΕ) ΑΕ, στις 27 Αυγούστου 2024.
Το πλοίο οδηγήθηκε ρυμουλκούμενο, άνευ πληρώματος, στην Τουρκία προς ανακύκλωση (σκραπ).
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας, το δεξαμενόπλοιο ήταν ελλιμενισμένο από το 2013 στον όρμο της Βλύχας, όπου στην συνέχεια εγκαταλείφθηκε από τον πλοιοκτήτη του, με αποτέλεσμα να χαρακτηριστεί επικίνδυνο και επιβλαβές το 2021.
Επίσης, τις προσεχείς ημέρες αναμένεται να απομακρυνθεί από τον όρμο της Βλύχας και το Φ/Γ «ΕΛΕΝΗ Κ» (Ν.Π.11116).
Οι προσπάθειες του ΟΛΕ ΑΕ συνεχίζονται αδιαλείπτως ώστε να απομακρυνθούν εκτός λιμένος Ελευσίνας και τα υπόλοιπα, συνολικά, 36 επικίνδυνα ναυπηγήματα, που παραμένουν στην περιοχή.
Με στόχο την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και τη διασφάλιση της ακώλυτης ναυσιπλοΐας, η σημερινή διοίκηση του ΟΛΕ ΑΕ, τα τελευταία τέσσερα χρόνια, κατάφερε να απαλλάξει τον κόλπο της Ελευσίνας από 20 επιβλαβή ναυπηγήματα, έχοντας διενεργήσει έως σήμερα δεκατρείς Ανοικτούς Πλειοδοτικούς Διαγωνισμούς, επτά Επαναληπτικούς Πλειοδοτικούς, εννέα Μειοδοτικούς Διαγωνισμούς και τρεις Επαναληπτικούς Μειοδοτικούς.
Μέσα στο 2024 πραγματοποιήθηκαν ένας Ανοικτός Πλειοδοτικός Διαγωνισμός για την απομάκρυνση 16 ναυαγίων και επικίνδυνων πλοίων και ένας Ανοικτός Μειοδοτικός για άλλα 15 επιβλαβή πλοία και ναυάγια, στον οποίο δεν υπήρξε συμμετοχή.
Σήμερα, βρίσκεται σε εξέλιξη Επαναληπτικός Ανοιχτός Πλειοδοτικός Διαγωνισμός για την απομάκρυνση άλλων εννέα επικίνδυνων πλοίων και ναυαγίων από τη θαλάσσια ζώνη ΟΛΕ ΑΕ, που είχε κηρυχθεί άγονος.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To βυθισμένο superyacht «Bayesian» του εκλιπόντος Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς πρόκειται να ανελκυστεί από τον βυθό της θάλασσας, με τις εργασίες να ξεκινούν μέχρι…
Οι προκλήσεις για τη ναυλαγορά των LNG carriers παραμένουν έντονες, καθώς το ανοδικό μομέντουμ που κατεγράφη πριν από μερικές εβδομάδες δεν διατηρήθηκε και πλέον…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ