
Απομακρύνθηκε οριστικά από τον κόλπο της Ελευσίνας το παροπλισμένο δεξαμενόπλοιο «ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ» (ΙΜΟ 7414286), μετά τον Ανοικτό Πλειοδοτικό Διαγωνισμό που διηνήργησε ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (ΟΛΕ) ΑΕ, στις 27 Αυγούστου 2024.
Το πλοίο οδηγήθηκε ρυμουλκούμενο, άνευ πληρώματος, στην Τουρκία προς ανακύκλωση (σκραπ).
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας, το δεξαμενόπλοιο ήταν ελλιμενισμένο από το 2013 στον όρμο της Βλύχας, όπου στην συνέχεια εγκαταλείφθηκε από τον πλοιοκτήτη του, με αποτέλεσμα να χαρακτηριστεί επικίνδυνο και επιβλαβές το 2021.
Επίσης, τις προσεχείς ημέρες αναμένεται να απομακρυνθεί από τον όρμο της Βλύχας και το Φ/Γ «ΕΛΕΝΗ Κ» (Ν.Π.11116).
Οι προσπάθειες του ΟΛΕ ΑΕ συνεχίζονται αδιαλείπτως ώστε να απομακρυνθούν εκτός λιμένος Ελευσίνας και τα υπόλοιπα, συνολικά, 36 επικίνδυνα ναυπηγήματα, που παραμένουν στην περιοχή.
Με στόχο την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και τη διασφάλιση της ακώλυτης ναυσιπλοΐας, η σημερινή διοίκηση του ΟΛΕ ΑΕ, τα τελευταία τέσσερα χρόνια, κατάφερε να απαλλάξει τον κόλπο της Ελευσίνας από 20 επιβλαβή ναυπηγήματα, έχοντας διενεργήσει έως σήμερα δεκατρείς Ανοικτούς Πλειοδοτικούς Διαγωνισμούς, επτά Επαναληπτικούς Πλειοδοτικούς, εννέα Μειοδοτικούς Διαγωνισμούς και τρεις Επαναληπτικούς Μειοδοτικούς.
Μέσα στο 2024 πραγματοποιήθηκαν ένας Ανοικτός Πλειοδοτικός Διαγωνισμός για την απομάκρυνση 16 ναυαγίων και επικίνδυνων πλοίων και ένας Ανοικτός Μειοδοτικός για άλλα 15 επιβλαβή πλοία και ναυάγια, στον οποίο δεν υπήρξε συμμετοχή.
Σήμερα, βρίσκεται σε εξέλιξη Επαναληπτικός Ανοιχτός Πλειοδοτικός Διαγωνισμός για την απομάκρυνση άλλων εννέα επικίνδυνων πλοίων και ναυαγίων από τη θαλάσσια ζώνη ΟΛΕ ΑΕ, που είχε κηρυχθεί άγονος.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ