
Η Λιθουανία κάνει ένα σημαντικό βήμα στην ανάπτυξη πράσινων καυσίμων, με την κατασκευή του πρώτου σταθμού παραγωγής και ανεφοδιασμού υδρογόνου στις Βαλτικές Χώρες, στην Κλαϊπέντα.
Ο σταθμός θα χρησιμοποιεί την τεχνολογία ηλεκτρόλυσης με μεμβράνη ανταλλαγής πρωτονίων (PEM), η οποία συνιστά μια καινοτόμο και καθαρή μέθοδο παραγωγής υδρογόνου από ηλεκτρική ενέργεια και νερό. Το σύστημα αυτό επιτρέπει τη μετατροπή της ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές σε υδρογόνο. Η ηλεκτρική ισχύς που θα απαιτείται για τη λειτουργία του συστήματος θα φτάνει τα 3 MW.
Η εγκατάσταση αναμένεται να παράγει περίπου 500 κιλά υδρογόνου ημερησίως, με ετήσια παραγωγή που θα φτάνει τους 127 τόνους. Το υδρογόνο που θα παράγεται θα αποθηκεύεται σε δεξαμενές υψηλής πίεσης (550 bar) και πολύ υψηλής πίεσης (1.000 bar), διασφαλίζοντας τη σταθερή και αξιόπιστη παροχή του καυσίμου σε διάφορες εφαρμογές. Η καθαρότητα του υδρογόνου θα φτάνει το 99,99%, προσφέροντας έτσι υψηλής ποιότητας καύσιμο για χρήση τόσο στη βιομηχανία όσο και στις μεταφορές.
Το έργο περιλαμβάνει όχι μόνο την εγκατάσταση του εξοπλισμού παραγωγής υδρογόνου, αλλά και την ενσωμάτωση προηγμένων τεχνολογικών συστημάτων. Αυτά περιλαμβάνουν ηλεκτρικά συστήματα, συστήματα αυτοματισμού και ολοκληρωμένες πλατφόρμες ασφάλειας, που θα διασφαλίζουν την αδιάκοπη και ασφαλή λειτουργία του σταθμού. Η MT Group θα αναλάβει τη διαχείριση του έργου, την κατασκευή και την τεχνική υποστήριξη για δύο χρόνια μετά την ολοκλήρωσή του, παρέχοντας έτσι μια ολοκληρωμένη λύση EPC.
Το υδρογόνο που θα παράγεται στον σταθμό της Κλαϊπέντα θα χρησιμοποιείται τόσο για τις ανάγκες του λιμένα όσο και για εμπορικούς και δημόσιους σκοπούς. Στο μέλλον, υπάρχουν σχέδια για τη χρήση του υδρογόνου και στον ανεφοδιασμό πλοίων, καθώς αυξάνεται η ζήτηση για εναλλακτικά καύσιμα στη ναυτιλία.
Το έργο εντάσσεται στο πλαίσιο του Προγράμματος Ενεργειακής Ανάπτυξης 2021-2030 της Λιθουανίας, το οποίο στοχεύει στη μείωση της χρήσης ορυκτών καυσίμων και στην προώθηση προηγμένων τεχνολογιών ενέργειας. Το συνολικό κόστος του σταθμού προβλέπεται να φτάσει τα 10,5 εκατ. ευρώ και η λειτουργία του θα θέσει νέα πρότυπα στην ενεργειακή τεχνολογία της περιοχής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ