
Η Λιθουανία κάνει ένα σημαντικό βήμα στην ανάπτυξη πράσινων καυσίμων, με την κατασκευή του πρώτου σταθμού παραγωγής και ανεφοδιασμού υδρογόνου στις Βαλτικές Χώρες, στην Κλαϊπέντα.
Ο σταθμός θα χρησιμοποιεί την τεχνολογία ηλεκτρόλυσης με μεμβράνη ανταλλαγής πρωτονίων (PEM), η οποία συνιστά μια καινοτόμο και καθαρή μέθοδο παραγωγής υδρογόνου από ηλεκτρική ενέργεια και νερό. Το σύστημα αυτό επιτρέπει τη μετατροπή της ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές σε υδρογόνο. Η ηλεκτρική ισχύς που θα απαιτείται για τη λειτουργία του συστήματος θα φτάνει τα 3 MW.
Η εγκατάσταση αναμένεται να παράγει περίπου 500 κιλά υδρογόνου ημερησίως, με ετήσια παραγωγή που θα φτάνει τους 127 τόνους. Το υδρογόνο που θα παράγεται θα αποθηκεύεται σε δεξαμενές υψηλής πίεσης (550 bar) και πολύ υψηλής πίεσης (1.000 bar), διασφαλίζοντας τη σταθερή και αξιόπιστη παροχή του καυσίμου σε διάφορες εφαρμογές. Η καθαρότητα του υδρογόνου θα φτάνει το 99,99%, προσφέροντας έτσι υψηλής ποιότητας καύσιμο για χρήση τόσο στη βιομηχανία όσο και στις μεταφορές.
Το έργο περιλαμβάνει όχι μόνο την εγκατάσταση του εξοπλισμού παραγωγής υδρογόνου, αλλά και την ενσωμάτωση προηγμένων τεχνολογικών συστημάτων. Αυτά περιλαμβάνουν ηλεκτρικά συστήματα, συστήματα αυτοματισμού και ολοκληρωμένες πλατφόρμες ασφάλειας, που θα διασφαλίζουν την αδιάκοπη και ασφαλή λειτουργία του σταθμού. Η MT Group θα αναλάβει τη διαχείριση του έργου, την κατασκευή και την τεχνική υποστήριξη για δύο χρόνια μετά την ολοκλήρωσή του, παρέχοντας έτσι μια ολοκληρωμένη λύση EPC.
Το υδρογόνο που θα παράγεται στον σταθμό της Κλαϊπέντα θα χρησιμοποιείται τόσο για τις ανάγκες του λιμένα όσο και για εμπορικούς και δημόσιους σκοπούς. Στο μέλλον, υπάρχουν σχέδια για τη χρήση του υδρογόνου και στον ανεφοδιασμό πλοίων, καθώς αυξάνεται η ζήτηση για εναλλακτικά καύσιμα στη ναυτιλία.
Το έργο εντάσσεται στο πλαίσιο του Προγράμματος Ενεργειακής Ανάπτυξης 2021-2030 της Λιθουανίας, το οποίο στοχεύει στη μείωση της χρήσης ορυκτών καυσίμων και στην προώθηση προηγμένων τεχνολογιών ενέργειας. Το συνολικό κόστος του σταθμού προβλέπεται να φτάσει τα 10,5 εκατ. ευρώ και η λειτουργία του θα θέσει νέα πρότυπα στην ενεργειακή τεχνολογία της περιοχής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με άμεση επέμβαση των ρυμουλκών – αντιρρυπαντικών πλοίων της εταιρείας «Seagate» και συντονισμένες ενέργειες με το Λιμενικό Σώμα, απετράπη ο κίνδυνος εκτεταμένης ρύπανσης, σε…
Κάθετη βύθιση προς τα δεξιά με την πλώρη να εξέχει του ύδατος, παρουσιάζει το φορτηγό πλοίο «MN KOSTAS» σημαίας Σιέρρα Λεόνε, που είχε προσαράξει…
Στις επίμονες τάσεις συρρίκνωσης της αγοράς των Handy δεξαμενόπλοιων εστιάζει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson. Σύμφωνα με την έκθεση, μέχρι στιγμής φέτος ο συνολικός…
Καθώς η προσφορά βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) βρίσκεται σε έλλειμμα στη Λατινική Αμερική, μια νέα στρατηγική κοινοπραξία φιλοδοξεί να καλύψει το κενό. Συγκεκριμένα, η…
Ο ισραηλινός υπουργός Άμυνας διέταξε σήμερα την επιστράτευση 60.000 εφέδρων, αφού έδωσε το πράσινο φως για την κατάληψη της Πόλης της Γάζας, εν μέσω…
Με τον υδράργυρο να χτυπά «κόκκινο» στην Κίνα και την ξηρασία να πλήττει την παραγωγή υδροηλεκτρικής ενέργειας της χώρας, η κινεζική παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας…
Σε αλλαγή πλεύσης όσον αφορά τη στρατηγική στο πεδίο των διυλίσεων προχωρά η Ινδονησία, καθώς η κυβέρνηση του νησιωτικού κράτους σχεδιάζει την ανάπτυξη ενός…
Το 2025 αποτελεί ένα έτος με πολλές εναλλαγές σε ό,τι αφορά τις παγκόσμιες ροές σιδηρομεταλλεύματος. Ειδικότερα, οι διά θαλάσσης μεταφορές σιδηρομεταλλεύματος μπορεί να ξεπέρασαν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ