
Μεγάλη συγκίνηση έχει προκαλέσει στη ναυτιλιακή κοινότητα της χώρας μας, αλλά και στην ευρύτερη ελληνική κοινωνία, η είδηση της αποδημίας της Αθηνάς (Νουνού) Μαρτίνου, το βράδυ της Παρασκευής 11 Οκτωβρίου 2024.
Γεννηθείσα το 1926, η Αθηνά Ι. Μαρτίνου (το γένος Μεθενίτη) ήταν σύζυγος του Ιωάννη Μαρτίνου, με τον οποίο απόκτησαν τέσσερα τέκνα, τους Θανάση, Ανδρέα, Κωνσταντίνο και Ελένη. Διαδραμάτισε καταλυτικό ρόλο στην απόφαση της οικογένειας Μαρτίνου να εισέλθει στο ναυτιλιακό επιχειρείν κατά τα μέσα της δεκαετίας του 1960 και την αγορά του φορτηγού πλοίου «Θανάσης». Η ίδρυση της Thenamaris το 1971, και η συνεπακόλουθη διαχείριση της εταιρείας με τους τρεις υιούς της, Θανάση, Ντίνο και Ανδρέα αποτέλεσε τον θεμέλιο λίθο για την περαιτέρω ανάπτυξη και εδραίωση της οικογένειας στο διεθνές ναυτιλιακό γίγνεσθαι.
Έκτοτε, ο Οίκος Μαρτίνου, με σταθερά βήματα προόδου κατά τα επόμενα χρόνια, και την ίδρυση διαφορετικών διαχειριστριών εταιρειών που εκπροσωπούν τα επιχειρηματικά συμφέροντα της επόμενης γενιάς της οικογένειας, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες οικογένειες του ελληνικού ναυτιλιακού παραδείγματος, με πρωταγωνιστικό ρόλο στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές.
Τα εγγόνια της Αθηνάς Μαρτίνου συνεχίζουν το όραμά της έχοντας ιδρύσει το Ίδρυμα Αθηνάς Ι. Μαρτίνου, το οποίο έχει ως βασικό σκοπό την ενίσχυση μη κερδοσκοπικών οργανισμών με δράση στην Ελλάδα καθώς και την υλοποίηση Προγράμματος Υποτροφιών. Η κοινωφελής δράση του ιδρύματος έχει πανελλαδική εμβέλεια και διατομεακή κάλυψη, δίνοντας έμφαση σε θέματα που σχετίζονται με τη θάλασσα. Πιο συγκεκριμένα, το Ίδρυμα πραγματοποιεί δωρεές στους τομείς της κοινωνικής πρόνοιας, της υγείας, της παιδείας, του πολιτισμού και του περιβάλλοντος, και υποτροφίες με κυρίαρχη τη θεματική της θάλασσας.
Σήμερα πενθεί η πολυμελής οικογένειά της, όπως και η ακόμη μεγαλύτερη ναυτιλιακή οικογένεια που δημιούργησε από ανθρώπους που ενθάρρυνε, εκπαίδευσε και ενέπνευσε. Η Νουνού Μαρτίνου θα παραμείνει στη μνήμη όλων μας ως μια ηγετική και πρωτοπόρος γυναικεία παρουσία στη μεταπολεμική ελληνική ναυτιλία.
Η εκδοτική οικογένεια των Ναυτικών Χρονικών εκφράζει τα θερμά της συλλυπητήρια στην οικογένεια της εκλιπούσας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ