
Το πρώτο τριμαράν που θα λειτουργεί αποκλειστικά με την ισχύ του ανέμου, μέσω της ενσωμάτωσης ιστίων, πρόκειται να κατασκευαστεί από τη γαλλική εταιρεία Vela. Η εταιρεία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους 40 εκατ. ευρώ, με τη στήριξη της Crédit Mutuel Impact, της 11th Hour Racing και της BPI – Γαλλικής Δημόσιας Επενδυτικής Τράπεζας.
Το τριμαράν, που έχει πάρει το προσωνύμιο «Το Αεροπλάνο της Θάλασσας» λόγω της ταχύτητας και της ευελιξίας του, θα μπορεί να πραγματοποιεί διατλαντικές μεταφορές σε λιγότερο από 15 ημέρες, συμπεριλαμβανομένων της φόρτωσης, της διέλευσης και της εκφόρτωσης.
Με μήκος 220 πόδια (67 μ.), ύψος 200 πόδια (61 μ.) και πλάτος 82 πόδια (25 μ.), το πλοίο συνδυάζει αεροδυναμικό σχεδιασμό με ναυπηγική τεχνολογία αιχμής. Η κατασκευή του θα γίνει από αλουμίνιο, ενώ τα κατάρτια θα είναι κατασκευασμένα από ανθρακόνημα.
Το πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με περισσότερα από 300 τ.μ. φωτοβολταϊκών πάνελ και δύο υδρογεννήτριες, που θα παρέχουν επιπλέον ενέργεια για τις ανάγκες των συστημάτων του. Το σύστημα πρόωσης θα σχεδιαστεί από τη MerConcept, ενώ η ναυπηγική μελέτη έχει ανατεθεί στη VPLP.
Ένα από τα πιο αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά του τριμαράν είναι η δυνατότητα διατήρησης ελεγχόμενων θερμοκρασιών στους χώρους φόρτωσης. Αυτό το καθιστά ιδανικό για τη μεταφορά προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας, όπως φαρμακευτικά προϊόντα και ιατρικός εξοπλισμός, που απαιτούν αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας και ποιότητας.
Η κατασκευή του πλοίου θα πραγματοποιηθεί από το αυστραλιανό ναυπηγείο Austal, το οποίο ειδικεύεται σε αλουμινένια σκάφη. Η Vela στοχεύει να ξεκινήσει τις πρώτες γραμμές μεταφοράς μεταξύ της γαλλικής ακτής του Ατλαντικού και της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ στα τέλη του 2026, ενώ σχεδιάζει να προσθέσει τουλάχιστον τέσσερα επιπλέον πλοία στον στόλο της μέχρι το 2027-2028, αυξάνοντας τη συχνότητα αναχωρήσεων σε εβδομαδιαία βάση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ