
Το πρώτο τριμαράν που θα λειτουργεί αποκλειστικά με την ισχύ του ανέμου, μέσω της ενσωμάτωσης ιστίων, πρόκειται να κατασκευαστεί από τη γαλλική εταιρεία Vela. Η εταιρεία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους 40 εκατ. ευρώ, με τη στήριξη της Crédit Mutuel Impact, της 11th Hour Racing και της BPI – Γαλλικής Δημόσιας Επενδυτικής Τράπεζας.
Το τριμαράν, που έχει πάρει το προσωνύμιο «Το Αεροπλάνο της Θάλασσας» λόγω της ταχύτητας και της ευελιξίας του, θα μπορεί να πραγματοποιεί διατλαντικές μεταφορές σε λιγότερο από 15 ημέρες, συμπεριλαμβανομένων της φόρτωσης, της διέλευσης και της εκφόρτωσης.
Με μήκος 220 πόδια (67 μ.), ύψος 200 πόδια (61 μ.) και πλάτος 82 πόδια (25 μ.), το πλοίο συνδυάζει αεροδυναμικό σχεδιασμό με ναυπηγική τεχνολογία αιχμής. Η κατασκευή του θα γίνει από αλουμίνιο, ενώ τα κατάρτια θα είναι κατασκευασμένα από ανθρακόνημα.
Το πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με περισσότερα από 300 τ.μ. φωτοβολταϊκών πάνελ και δύο υδρογεννήτριες, που θα παρέχουν επιπλέον ενέργεια για τις ανάγκες των συστημάτων του. Το σύστημα πρόωσης θα σχεδιαστεί από τη MerConcept, ενώ η ναυπηγική μελέτη έχει ανατεθεί στη VPLP.
Ένα από τα πιο αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά του τριμαράν είναι η δυνατότητα διατήρησης ελεγχόμενων θερμοκρασιών στους χώρους φόρτωσης. Αυτό το καθιστά ιδανικό για τη μεταφορά προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας, όπως φαρμακευτικά προϊόντα και ιατρικός εξοπλισμός, που απαιτούν αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας και ποιότητας.
Η κατασκευή του πλοίου θα πραγματοποιηθεί από το αυστραλιανό ναυπηγείο Austal, το οποίο ειδικεύεται σε αλουμινένια σκάφη. Η Vela στοχεύει να ξεκινήσει τις πρώτες γραμμές μεταφοράς μεταξύ της γαλλικής ακτής του Ατλαντικού και της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ στα τέλη του 2026, ενώ σχεδιάζει να προσθέσει τουλάχιστον τέσσερα επιπλέον πλοία στον στόλο της μέχρι το 2027-2028, αυξάνοντας τη συχνότητα αναχωρήσεων σε εβδομαδιαία βάση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ