
Για την ανάγκη προώθησης παγκόσμιων οικονομικών μέτρων για την αύξηση της παραγωγής και χρήσης εναλλακτικών καυσίμων για τη ναυτιλία αλλά και τις γεωπολιτικές συγκρούσεις που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των πληρωμάτων μίλησε νωρίτερα στο πλαίσιο του 14ου Capital Link ο κ. Emanuele Grimaldi, πρόεδρος του ICS.
Στην αρχική του τοποθέτηση ο Ιταλός επιχειρηματίας ανέφερε ότι «οι ζωές των ναυτικών μας βρίσκονται υπό καθημερινή απειλή την ίδια ώρα που απλά κάνουν τη δουλειά τους. Δυστυχώς η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα συνεχίζει να είναι ασταθής». Ο ίδιος χαρακτήρισε «απαράδεκτες» τις επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων ενώ υπογράμμισε ότι έχουν περάσει πάνω από δέκα μήνες από την ομηρία των ναυτικών του «Galaxy Leader».
«Συλλογική, προληπτική δράση έναντι του προστατευτισμού»
«Το τελευταίο πράγμα που χρειαζόμαστε είναι ένας εμπορικός πόλεμος καθώς ο προστατευτισμός βρίσκεται σε άνοδο», τόνισε ο πρόεδρος του ICS. Ο προστατευτισμός, άλλωστε, αναδείχθηκε μεταξύ των κορυφαίων προκλήσεων για τη βιομηχανία στην πρόσφατη έκθεση ICS Barometer Report 2023-2024. O κ. Grimaldi σημείωσε επίσης ότι εν μέσω αυξημένου προστατευτισμού, η ναυτιλιακή κοινότητα θα πρέπει να αναλάβει «συλλογική και προληπτική δράση».
«Ρεαλιστικές λύσεις για την επίτευξη των στόχων του ΙΜΟ»
Στο περιβαλλοντικό μέτωπο, ο πρόεδρος του ICS τόνισε ότι η ναυτιλιακή κοινότητα αναμένει με ενδιαφέρον τα αποτελέσματα της MEPC 82 και συμπλήρωσε ότι ένα fuel standard για τα ναυτιλιακά καύσιμα θα πρέπει να συνοδεύεται από οικονομικά μέτρα που θα οδηγήσουν στην ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης. «Χρειαζόμαστε ρεαλιστικές λύσεις για την επίτευξη των στόχων του ΙΜΟ για μηδενικές εκπομπές», πρόσθεσε. Κατά τον ίδιο, απόλυτη προτεραιότητα αποτελεί η αύξηση της παραγωγής εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων και η ανάπτυξη των υποδομών προκειμένου τα συγκεκριμένα καύσιμα να προσφέρονται σε ανταγωνιστικές τιμές δεδομένου ότι και άλλοι κλάδοι, πέραν της ναυτιλίας, έχουν θέσει φιλόδοξους στόχους αποανθρακοποίησης. «Μια παγκόσμια βιομηχανία χρειάζεται παγκόσμιες λύσεις και με χαρά είδαμε πολλά κράτη-μέλη στην MEPC 81 να υποστηρίζουν την πρότασή μας για ένα σύστημα flat rate συνεισφοράς ανά τόνο εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. […] Η πρότασή μας είναι διαφανής και πρακτική», κατέληξε ο κ. Grimaldi.
Ο κ. Grimaldi τιμήθηκε με το «2024 Maritime Sustainability Award» από την πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών , κ. Μελίνα Τραυλού στο πλαίσιο του συνεδρίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ