
Για την ανάγκη προώθησης παγκόσμιων οικονομικών μέτρων για την αύξηση της παραγωγής και χρήσης εναλλακτικών καυσίμων για τη ναυτιλία αλλά και τις γεωπολιτικές συγκρούσεις που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των πληρωμάτων μίλησε νωρίτερα στο πλαίσιο του 14ου Capital Link ο κ. Emanuele Grimaldi, πρόεδρος του ICS.
Στην αρχική του τοποθέτηση ο Ιταλός επιχειρηματίας ανέφερε ότι «οι ζωές των ναυτικών μας βρίσκονται υπό καθημερινή απειλή την ίδια ώρα που απλά κάνουν τη δουλειά τους. Δυστυχώς η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα συνεχίζει να είναι ασταθής». Ο ίδιος χαρακτήρισε «απαράδεκτες» τις επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων ενώ υπογράμμισε ότι έχουν περάσει πάνω από δέκα μήνες από την ομηρία των ναυτικών του «Galaxy Leader».
«Συλλογική, προληπτική δράση έναντι του προστατευτισμού»
«Το τελευταίο πράγμα που χρειαζόμαστε είναι ένας εμπορικός πόλεμος καθώς ο προστατευτισμός βρίσκεται σε άνοδο», τόνισε ο πρόεδρος του ICS. Ο προστατευτισμός, άλλωστε, αναδείχθηκε μεταξύ των κορυφαίων προκλήσεων για τη βιομηχανία στην πρόσφατη έκθεση ICS Barometer Report 2023-2024. O κ. Grimaldi σημείωσε επίσης ότι εν μέσω αυξημένου προστατευτισμού, η ναυτιλιακή κοινότητα θα πρέπει να αναλάβει «συλλογική και προληπτική δράση».
«Ρεαλιστικές λύσεις για την επίτευξη των στόχων του ΙΜΟ»
Στο περιβαλλοντικό μέτωπο, ο πρόεδρος του ICS τόνισε ότι η ναυτιλιακή κοινότητα αναμένει με ενδιαφέρον τα αποτελέσματα της MEPC 82 και συμπλήρωσε ότι ένα fuel standard για τα ναυτιλιακά καύσιμα θα πρέπει να συνοδεύεται από οικονομικά μέτρα που θα οδηγήσουν στην ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης. «Χρειαζόμαστε ρεαλιστικές λύσεις για την επίτευξη των στόχων του ΙΜΟ για μηδενικές εκπομπές», πρόσθεσε. Κατά τον ίδιο, απόλυτη προτεραιότητα αποτελεί η αύξηση της παραγωγής εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων και η ανάπτυξη των υποδομών προκειμένου τα συγκεκριμένα καύσιμα να προσφέρονται σε ανταγωνιστικές τιμές δεδομένου ότι και άλλοι κλάδοι, πέραν της ναυτιλίας, έχουν θέσει φιλόδοξους στόχους αποανθρακοποίησης. «Μια παγκόσμια βιομηχανία χρειάζεται παγκόσμιες λύσεις και με χαρά είδαμε πολλά κράτη-μέλη στην MEPC 81 να υποστηρίζουν την πρότασή μας για ένα σύστημα flat rate συνεισφοράς ανά τόνο εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. […] Η πρότασή μας είναι διαφανής και πρακτική», κατέληξε ο κ. Grimaldi.
Ο κ. Grimaldi τιμήθηκε με το «2024 Maritime Sustainability Award» από την πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών , κ. Μελίνα Τραυλού στο πλαίσιο του συνεδρίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ανθυπολοχαγός (ΠΖ) του Πολεμικού Ναυτικού έχασε σήμερα, Tρίτη 29 Απριλίου, τη ζωή του κατά την διάρκεια εκπαίδευσης στην Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών. Όπως ανακοινώθηκε από…
Τις προοπτικές της Metlen παρουσίασε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ευάγγελος Μυτιληναίος, σε συνέντευξη στην πρωινή εκπομπή “Europe Early Edition” του…
Πιστή στη δέσμευσή της περί εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας για το πλήρωμά της, η Capital Group, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη ήρθε σε συμφωνία…
Οι πυροσβέστες κατάφεραν αργά χθες, Δευτέρα 28 Απριλίου, το βράδυ να θέσουν υπό έλεγχο την πυρκαγιά που μαινόταν από το Σάββατο στο κύριο λιμάνι…
Καθώς οι παραγγελίες πλοίων απομακρύνονται από τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, η Alphaliner εξετάζει τα συστήματα πρόωσης με τα οποία είναι εξοπλισμένα τα containerships του…
Προς τη σύσταση κοινοπραξίας προχωρούν οι κολοσσοί ενέργειας Sinopec της Κίνας και Saudi Aramco της Σαουδικής Αραβίας. H συμφωνία, αξίας περίπου $4 δισ., υπεγράφη…
Το ράλι των παραγγελιών containerships φθίνει, όμως δεν σταματά, με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία να εξασφαλίζουν παραγγελίες για την κατασκευή συνολικά 24 πλοίων τις τελευταίες…
Οι στρατιωτικές δαπάνες αυξήθηκαν ταχύτατα το περασμένο έτος, με ρυθμό της τάξεως του 9,4% έναντι του 2023 και διαμορφώθηκαν στα $2,72 τρισ. Ειδικότερα, ένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ