
Για την ανάγκη προώθησης παγκόσμιων οικονομικών μέτρων για την αύξηση της παραγωγής και χρήσης εναλλακτικών καυσίμων για τη ναυτιλία αλλά και τις γεωπολιτικές συγκρούσεις που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των πληρωμάτων μίλησε νωρίτερα στο πλαίσιο του 14ου Capital Link ο κ. Emanuele Grimaldi, πρόεδρος του ICS.
Στην αρχική του τοποθέτηση ο Ιταλός επιχειρηματίας ανέφερε ότι «οι ζωές των ναυτικών μας βρίσκονται υπό καθημερινή απειλή την ίδια ώρα που απλά κάνουν τη δουλειά τους. Δυστυχώς η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα συνεχίζει να είναι ασταθής». Ο ίδιος χαρακτήρισε «απαράδεκτες» τις επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων ενώ υπογράμμισε ότι έχουν περάσει πάνω από δέκα μήνες από την ομηρία των ναυτικών του «Galaxy Leader».
«Συλλογική, προληπτική δράση έναντι του προστατευτισμού»
«Το τελευταίο πράγμα που χρειαζόμαστε είναι ένας εμπορικός πόλεμος καθώς ο προστατευτισμός βρίσκεται σε άνοδο», τόνισε ο πρόεδρος του ICS. Ο προστατευτισμός, άλλωστε, αναδείχθηκε μεταξύ των κορυφαίων προκλήσεων για τη βιομηχανία στην πρόσφατη έκθεση ICS Barometer Report 2023-2024. O κ. Grimaldi σημείωσε επίσης ότι εν μέσω αυξημένου προστατευτισμού, η ναυτιλιακή κοινότητα θα πρέπει να αναλάβει «συλλογική και προληπτική δράση».
«Ρεαλιστικές λύσεις για την επίτευξη των στόχων του ΙΜΟ»
Στο περιβαλλοντικό μέτωπο, ο πρόεδρος του ICS τόνισε ότι η ναυτιλιακή κοινότητα αναμένει με ενδιαφέρον τα αποτελέσματα της MEPC 82 και συμπλήρωσε ότι ένα fuel standard για τα ναυτιλιακά καύσιμα θα πρέπει να συνοδεύεται από οικονομικά μέτρα που θα οδηγήσουν στην ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης. «Χρειαζόμαστε ρεαλιστικές λύσεις για την επίτευξη των στόχων του ΙΜΟ για μηδενικές εκπομπές», πρόσθεσε. Κατά τον ίδιο, απόλυτη προτεραιότητα αποτελεί η αύξηση της παραγωγής εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων και η ανάπτυξη των υποδομών προκειμένου τα συγκεκριμένα καύσιμα να προσφέρονται σε ανταγωνιστικές τιμές δεδομένου ότι και άλλοι κλάδοι, πέραν της ναυτιλίας, έχουν θέσει φιλόδοξους στόχους αποανθρακοποίησης. «Μια παγκόσμια βιομηχανία χρειάζεται παγκόσμιες λύσεις και με χαρά είδαμε πολλά κράτη-μέλη στην MEPC 81 να υποστηρίζουν την πρότασή μας για ένα σύστημα flat rate συνεισφοράς ανά τόνο εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. […] Η πρότασή μας είναι διαφανής και πρακτική», κατέληξε ο κ. Grimaldi.
Ο κ. Grimaldi τιμήθηκε με το «2024 Maritime Sustainability Award» από την πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών , κ. Μελίνα Τραυλού στο πλαίσιο του συνεδρίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η τριμερής συμφωνία Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας για τον Κάθετο Διάδρομο Αιγαίου – Μαύρης Θάλασσας, έναν στρατηγικό σιδηροδρομικό και οδικό άξονα που θα συνδέει…

Τα τελευταία 10 χιλιόμετρα του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου, μεταξύ Μιντιλογλίου και Καμινίων, εγκαινιάστηκαν σήμερα από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Με την…

Σε ένα ακόμη ορόσημο για το παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο πετρελαίου συμμετέχει ο ελληνόκτητος στόλος. Συγκεκριμένα, η κινεζική CNOOC φόρτωσε στο VLCC «Sophia» της…

Υποχώρησε και τον Νοέμβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος κλείνοντας στις 106 μονάδες, από 107,5 μονάδες τον Οκτώβριο. Σύμφωνα με έρευνα οικονομικής συγκυρίας του ΙΟΒΕ,…

Μια στρατηγικής σημασίας συμφωνία υπεγράφη μεταξύ των TotalEnergies, TES και της ιαπωνικής κοινοπραξίας των Osaka Gas, Toho Gas και ITOCHU, εγκαινιάζοντας ουσιαστικά έναν νέο…

Μια φιλόδοξη προσπάθεια ανάκτησης του χαμένου εδάφους στην παγκόσμια ναυπηγική σκακιέρα επιχειρεί η ιαπωνική βιομηχανία, με αιχμή του δόρατος την Imabari. Η δέσμευση για…

Ένα ιστορικό ορόσημο για τις εγχώριες ενεργειακές υποδομές και την ευρωπαϊκή αγορά φυσικού αερίου καταγράφηκε μέσω της διαδικασίας δημοπρασιών του ΔΕΣΦΑ. Για πρώτη φορά…

Η ναυτική ασφάλεια στη Μαύρη Θάλασσα τέθηκε επί τάπητος στη συνάντηση του Τούρκου Υπουργού Εξωτερικών Χακάν Φιντάν και του Γενικού Γραμματέα του ΝΑΤΟ Μαρκ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ