
Για την ανάγκη προώθησης παγκόσμιων οικονομικών μέτρων για την αύξηση της παραγωγής και χρήσης εναλλακτικών καυσίμων για τη ναυτιλία αλλά και τις γεωπολιτικές συγκρούσεις που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των πληρωμάτων μίλησε νωρίτερα στο πλαίσιο του 14ου Capital Link ο κ. Emanuele Grimaldi, πρόεδρος του ICS.
Στην αρχική του τοποθέτηση ο Ιταλός επιχειρηματίας ανέφερε ότι «οι ζωές των ναυτικών μας βρίσκονται υπό καθημερινή απειλή την ίδια ώρα που απλά κάνουν τη δουλειά τους. Δυστυχώς η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα συνεχίζει να είναι ασταθής». Ο ίδιος χαρακτήρισε «απαράδεκτες» τις επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων ενώ υπογράμμισε ότι έχουν περάσει πάνω από δέκα μήνες από την ομηρία των ναυτικών του «Galaxy Leader».
«Συλλογική, προληπτική δράση έναντι του προστατευτισμού»
«Το τελευταίο πράγμα που χρειαζόμαστε είναι ένας εμπορικός πόλεμος καθώς ο προστατευτισμός βρίσκεται σε άνοδο», τόνισε ο πρόεδρος του ICS. Ο προστατευτισμός, άλλωστε, αναδείχθηκε μεταξύ των κορυφαίων προκλήσεων για τη βιομηχανία στην πρόσφατη έκθεση ICS Barometer Report 2023-2024. O κ. Grimaldi σημείωσε επίσης ότι εν μέσω αυξημένου προστατευτισμού, η ναυτιλιακή κοινότητα θα πρέπει να αναλάβει «συλλογική και προληπτική δράση».
«Ρεαλιστικές λύσεις για την επίτευξη των στόχων του ΙΜΟ»
Στο περιβαλλοντικό μέτωπο, ο πρόεδρος του ICS τόνισε ότι η ναυτιλιακή κοινότητα αναμένει με ενδιαφέρον τα αποτελέσματα της MEPC 82 και συμπλήρωσε ότι ένα fuel standard για τα ναυτιλιακά καύσιμα θα πρέπει να συνοδεύεται από οικονομικά μέτρα που θα οδηγήσουν στην ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης. «Χρειαζόμαστε ρεαλιστικές λύσεις για την επίτευξη των στόχων του ΙΜΟ για μηδενικές εκπομπές», πρόσθεσε. Κατά τον ίδιο, απόλυτη προτεραιότητα αποτελεί η αύξηση της παραγωγής εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων και η ανάπτυξη των υποδομών προκειμένου τα συγκεκριμένα καύσιμα να προσφέρονται σε ανταγωνιστικές τιμές δεδομένου ότι και άλλοι κλάδοι, πέραν της ναυτιλίας, έχουν θέσει φιλόδοξους στόχους αποανθρακοποίησης. «Μια παγκόσμια βιομηχανία χρειάζεται παγκόσμιες λύσεις και με χαρά είδαμε πολλά κράτη-μέλη στην MEPC 81 να υποστηρίζουν την πρότασή μας για ένα σύστημα flat rate συνεισφοράς ανά τόνο εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. […] Η πρότασή μας είναι διαφανής και πρακτική», κατέληξε ο κ. Grimaldi.
Ο κ. Grimaldi τιμήθηκε με το «2024 Maritime Sustainability Award» από την πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών , κ. Μελίνα Τραυλού στο πλαίσιο του συνεδρίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τουλάχιστον 26 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε δυστύχημα με σκάφος στον ποταμό Νίγηρα, στη νοτιοκεντρική Νιγηρία, ανακοίνωσαν οι αρχές της πολιτείας Κόγκι. «Σύμφωνα…
Μεγάλη μείωση του πληθωρισμού στην Ελλάδα καταγράφηκε τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση της Eurostat. Ειδικότερα, με βάση τον εναρμονισμένο δείκτη τιμών καταναλωτή…
Ένα νέο κεφάλαιο στην τεχνολογική θωράκιση κρίσιμων θαλάσσιων και ενεργειακών υποδομών έρχεται με τη συνεργασία των Aker Solutions και Kongsberg Discovery. Οι δύο εταιρείες…
Από τους μικρούς αρθρωτούς αντιδραστήρες (SMRs) έως τα πλωτά πυρηνικά εργοστάσια, πλήθος χωρών και εταιρειών επενδύουν σε λύσεις που συνδυάζουν υψηλή ενεργειακή πυκνότητα, αξιοπιστία…
Η μεθανόλη ενισχύει τη θέση της ως καύσιμο-κλειδί στη μετάβαση της ναυτιλίας προς την αποανθρακοποίηση, με νέες παραγγελίες στον τομέα των Very Large Ore…
Η υπερθέρμανση των ωκεανών ευνοεί την εξάπλωση των εισβαλλόντων, χωροκατακτητικών ειδών και διαταράσσει την θαλάσσια βιοποικιλότητα και την αλιεία, κυρίως στη Μεσόγειο Θάλασσα, προειδοποιεί…
Η αξιοπιστία στο πλαίσιο τήρησης του χρονοδιαγράμματος αποτελεί ένα κρίσιμο στοιχείο για τις εταιρείες στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς συνιστά καταλυτικό παράγοντα της αποδοτικότητάς…
Oι γεωπολιτικοί τριγμοί και η δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ έχουν προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων σε όλους τους τομείς της οικονομίας, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλιακής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ