
Ως απάντηση σε σοβαρές παραβιάσεις ναυτιλιακών κανονισμών, η UAE Federal Maritime Administration (FMA) προέβη σε απαγόρευση σε εταιρεία προμήθειας ναυτιλιακών καυσίμων με έδρα το Ντουμπάι να επιχειρεί στα ύδατα και στα λιμάνια των ΗΑΕ. Η απαγόρευση αποτελεί απότοκο έρευνας, η οποία αποκάλυψε ότι η συγκεκριμένη εταιρεία προέβη σε παράνομες πρακτικές τροφοδοσίας πλοίων με καύσιμα.
Σύμφωνα με την έρευνα, η OCEANEXL FZC προμήθευσε 700 τόνους HSFO, από υπό ναύλωση πλοίο της στο αγκυροβόλιο Khorfakkan, σε πλοίο το οποίο δεν ήταν εξοπλισμένο με scrubber, εγείροντας ανησυχία για την ατμοσφαιρική ρύπανση καθώς και την όξινη βροχή.
Η FMA των ΗΑΕ ‒εκπροσωπούμενη από το Υπουργείο Ενέργειας και Υποδομών‒ έχει εφαρμόσει αυστηρά μέτρα για τα πλοία που προμηθεύονται καύσιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε θείο. Όλα τα πλοία τροφοδοσίας καυσίμων, πριν από τη διενέργεια εργασιών εφοδιασμού εντός των υδάτων και των λιμένων των ΗΑΕ, υποχρεούνται να εξετάζουν το Διεθνές Πιστοποιητικό Πρόληψης της Ρύπανσης του Αέρα (Πιστοποιητικό ΙΑΡΡ) του παραλαμβάνοντος πλοίου και να διατηρούν αντίγραφο, ώστε να διασφαλίζουν ότι συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις κατανάλωσης καυσίμων υψηλής περιεκτικότητας σε θείο μέσω της χρήσης scrubbers.
Η OCEANEXL FZC φέρεται να παραπλάνησε την FMA, αποκρύπτοντας τον πραγματικό τύπο καυσίμου που παραδόθηκε κατά τη διάρκεια της συναλλαγής, ισχυριζόμενη αρχικά ότι επρόκειτο για μεταφορά φορτίου από πλοίο σε πλοίο και όχι για τροφοδοσία καυσίμου. Επιπλέον, η OCEANEXL FZC λειτουργούσε χωρίς την απαιτούμενη άδεια ναυσιπλοΐας από τη διοίκηση.
Η FMA υποστηρίζει ότι τέτοιες πρακτικές θέτουν σε κίνδυνο όχι μόνο την ασφάλεια των πλοίων, αλλά και των ναυτικών και τελικά του θαλάσσιου συστήματος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ