
Οι Φιλιππίνες και η Κίνα αντάλλαξαν σήμερα κατηγορίες έπειτα από τη σύγκρουση σκαφών της ακτοφυλακής τους στη Νότια Σινική Θάλασσα με την κάθε πλευρά να ισχυρίζεται ότι η άλλη πραγματοποίησε επικίνδυνους ελιγμούς στη διαφιλονικούμενη θαλάσσια περιοχή.
Δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί κατά τη σύγκρουση που σημειώθηκε στον Ύφαλο Σαμπίνα, ο οποίος στις Φιλιππίνες ονομάζεται Ύφαλος Εσκόντα, ενώ αυτό είναι το πέμπτο περιστατικό αντιπαράθεσης ανάμεσα στις ναυτικές και τις εναέριες δυνάμεις των δύο χωρών στη Νότια Σινική Θάλασσα.
Η ακτοφυλακή των Φιλιππίνων ανακοίνωσε ότι το πλοίο τους, το Teresa Magbanua, υπέστη σοβαρές ζημιές όταν εμβολίστηκε τρεις φορές από το πλοίο της κινεζικής ακτοφυλακής σήμερα το πρωί.
Από την πλευρά της η κινεζική ακτοφυλακή επέρριψε την ευθύνη για το περιστατικό στις Φιλιππίνες.
Νωρίτερα αυτό τον μήνα οι Φιλιππίνες κατηγόρησαν το Πεκίνο για δύο ξεχωριστά περιστατικά στα οποία κινεζικά αεροσκάφη φέρεται να εκτόξευσαν φωτοβολίδες σε αεροσκάφη τους που περιπολούσαν στη Νότια Σινική Θάλασσα.
Δύο άλλα περιστατικά παρενόχλησης της κινεζικής ακτοφυλακής εναντίον πλοίων των Φιλιππίνων σε διαφιλονικούμενη θαλάσσια περιοχή καταγράφηκαν μέσα στον Αύγουστο.
Ο Αμερικανός πρεσβευτής στις Φιλιππίνες καταδίκασε σήμερα τις πολλαπλές επικίνδυνες παραβιάσεις του διεθνούς δικαίου από την Κίνα, περιλαμβανομένου του σημερινού επεισοδίου.
Η Κίνα, η οποία διεκδικεί σχεδόν ολόκληρη τη Νότια Σινική Θάλασσα, πραγματοποιεί όλο και πιο επιθετικές ενέργειες στην περιοχή τα τελευταία χρόνια.
Επιπλέον, έχει αψηφίσει απόφαση του 2016 από το Μόνιμο Διαιτητικό Δικαστήριο της Χάγης το οποίο δικαίωσε το Φιλιππίνες στην πολυετή τους διαμάχη με την Κίνα στην Νότια Σινική Θάλασσα.
Το Βιετνάμ, η Μαλαισία, το Μπρουνέι και η Ταϊβάν επίσης έχουν διεκδικήσεις στην περιοχή, η οποία φέρεται ότι είναι πλούσια σε φυσικούς πόρους.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ισχυρό πλήγμα υπέστη η αυστραλιανή εταιρεία φυσικού αερίου Santos, μετά το «ναυάγιο» της εξαγοράς της από κοινοπραξία με επικεφαλής τον κολοσσό ADNOC. Συγκεκριμένα, την…
Η προσφορά χωρητικότητας των δεξαμενόπλοιων, σε γενικό πλαίσιο, βρίσκεται σε σχετικά υψηλά επίπεδα, ενώ παράλληλα επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς, ιδίως αν λάβει κανείς υπόψη…
Αναντίρρητα, την τελευταία πενταετία η διεθνής κοινότητα έχει ταλανιστεί από αλλεπάλληλες κρίσεις −γεωπολιτικές, υγειονομικές, ενεργειακές− που έχουν επηρεάσει το σύνολο των βιομηχανιών, με το…
Η αξιοποίηση των εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων γνωρίζει σημαντική πρόοδο τα τελευταία χρόνια, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης.…
Τα Capesizes συνεχίζουν να κυριαρχούν στην αγορά των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και τον Σεπτέμβριο, με τα κέρδη τους να παραμένουν ανθεκτικά εν μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ