
Οι Φιλιππίνες καλούν τους ναυτικούς τους να αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα, καθώς οι αντάρτες Χούθι, που έχουν τη βάση τους στην Υεμένη συνεχίζουν τις επιθέσεις τους εναντίον εμπορικών πλοίων που χρησιμοποιούν αυτόν τον στρατηγικό δίαυλο.
«Οι Φιλιππινέζοι υπήκοοι πρέπει να αποφεύγουν την περιοχή, εκτός εάν είναι απολύτως απαραίτητο για την επιβίωσή τους», δήλωσε το υπουργείο Εξωτερικών, σημειώνοντας την κλιμάκωση της σύγκρουσης στην Ερυθρά Θάλασσα που αποτελεί έναν σαφή και παρόντα κίνδυνο για όλους τους Φιλιππινέζους ναυτικούς που εργάζονται στην περιοχή.
Σύμφωνα με το υπουργείο, οι Φιλιππινέζοι ναυτικοί πρέπει να επιδεικνύουν σύνεση και να ασκούν το δικαίωμα άρνησής τους να ταξιδέψουν λόγω των κινδύνων.
Η προειδοποίηση αυτή εκδόθηκε την επομένη της απομάκρυνσης των μελών του πληρώματος –23 Φιλιππινέζων και δύο Ρώσων– από ένα δεξαμενόπλοιο υπό ελληνική σημαία που επλήγη την Τετάρτη από αρκετά βλήματα ανοικτά του λιμανιού Χοντάιντα της Υεμένης, που τελεί υπό τον έλεγχο των ανταρτών Χούθι.
Η επίθεση στο δεξαμενόπλοιο Sounion προκάλεσε πυρκαγιά πάνω στο πλοίο και επηρέασε την πλωιμότητά του.
Την Πέμπτη 22 Αυγούστου, ο εκπρόσωπος των Χούθι Γιαχία Σάρια ανέλαβε την ευθύνη για την επίθεση, λέγοντας ότι το Sounion ανήκει σε μια εταιρία που έχει δοσοληψίες με τον ισραηλινό εχθρό.
Η περιοχή αποτελεί εδώ και μήνες θέατρο επιθέσεων των Χούθι, που λένε πως επιτίθενται σε πλοία που έχουν σχέση με το Ισραήλ σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους της Λωρίδας της Γάζας που υποφέρουν από τον πόλεμο ανάμεσα στο Ισραήλ και την παλαιστινιακή Χαμάς.
Οι Φιλιππίνες είναι σημαντικός προμηθευτής ναυτικών για την παγκόσμια ναυτιλία. Η Μανίλα δήλωσε την Πέμπτη 22 Αυγούστου, πως το Sounion ήταν το ένατο πλοίο με Φιλιππινέζους μέλη πληρώματος που δέχθηκε επίθεση από τους Χούθι.
Ένας Φιλιππινέζος εξακολουθεί να αγνοείται από την επίθεση στο πλοίο Tutor τον Ιούνιο και 17 Φιλιππινέζοι μέλη πληρώματος του Galaxy Leader εξακολουθούν να κρατούνται από τους Χούθι μετά την κατάσχεση του πλοίου τον περασμένο Νοέμβριο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ