
Οι Φιλιππίνες καλούν τους ναυτικούς τους να αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα, καθώς οι αντάρτες Χούθι, που έχουν τη βάση τους στην Υεμένη συνεχίζουν τις επιθέσεις τους εναντίον εμπορικών πλοίων που χρησιμοποιούν αυτόν τον στρατηγικό δίαυλο.
«Οι Φιλιππινέζοι υπήκοοι πρέπει να αποφεύγουν την περιοχή, εκτός εάν είναι απολύτως απαραίτητο για την επιβίωσή τους», δήλωσε το υπουργείο Εξωτερικών, σημειώνοντας την κλιμάκωση της σύγκρουσης στην Ερυθρά Θάλασσα που αποτελεί έναν σαφή και παρόντα κίνδυνο για όλους τους Φιλιππινέζους ναυτικούς που εργάζονται στην περιοχή.
Σύμφωνα με το υπουργείο, οι Φιλιππινέζοι ναυτικοί πρέπει να επιδεικνύουν σύνεση και να ασκούν το δικαίωμα άρνησής τους να ταξιδέψουν λόγω των κινδύνων.
Η προειδοποίηση αυτή εκδόθηκε την επομένη της απομάκρυνσης των μελών του πληρώματος –23 Φιλιππινέζων και δύο Ρώσων– από ένα δεξαμενόπλοιο υπό ελληνική σημαία που επλήγη την Τετάρτη από αρκετά βλήματα ανοικτά του λιμανιού Χοντάιντα της Υεμένης, που τελεί υπό τον έλεγχο των ανταρτών Χούθι.
Η επίθεση στο δεξαμενόπλοιο Sounion προκάλεσε πυρκαγιά πάνω στο πλοίο και επηρέασε την πλωιμότητά του.
Την Πέμπτη 22 Αυγούστου, ο εκπρόσωπος των Χούθι Γιαχία Σάρια ανέλαβε την ευθύνη για την επίθεση, λέγοντας ότι το Sounion ανήκει σε μια εταιρία που έχει δοσοληψίες με τον ισραηλινό εχθρό.
Η περιοχή αποτελεί εδώ και μήνες θέατρο επιθέσεων των Χούθι, που λένε πως επιτίθενται σε πλοία που έχουν σχέση με το Ισραήλ σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους της Λωρίδας της Γάζας που υποφέρουν από τον πόλεμο ανάμεσα στο Ισραήλ και την παλαιστινιακή Χαμάς.
Οι Φιλιππίνες είναι σημαντικός προμηθευτής ναυτικών για την παγκόσμια ναυτιλία. Η Μανίλα δήλωσε την Πέμπτη 22 Αυγούστου, πως το Sounion ήταν το ένατο πλοίο με Φιλιππινέζους μέλη πληρώματος που δέχθηκε επίθεση από τους Χούθι.
Ένας Φιλιππινέζος εξακολουθεί να αγνοείται από την επίθεση στο πλοίο Tutor τον Ιούνιο και 17 Φιλιππινέζοι μέλη πληρώματος του Galaxy Leader εξακολουθούν να κρατούνται από τους Χούθι μετά την κατάσχεση του πλοίου τον περασμένο Νοέμβριο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε «ορμητήριο» για την επέκταση της CMA CGM στα logistics της Ανατολικής Μεσογείου φαίνεται να εξελίσσεται ο λιμένας της Λαττάκειας στη Συρία, καθώς η…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία κατακλύζεται τα τελευταία χρόνια από νέες τεχνολογίες, η ανάπτυξη αυτόνομων πλοίων φαίνεται να κεντρίζει ιδιαίτερα το ενδιαφέρον της Νότιας Κορέας.…
Ανοδική πορεία κατέγραψε η ζήτηση για αερομεταφορές το α΄ τρίμηνο του 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με δεδομένα της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), η ζήτηση των…
Στα νεότευκτα πλοία συνεχίζουν να εστιάζουν δίχως παύση οι κολοσσοί της liner ναυτιλίας. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του Reuters, η OOCL προχώρησε σε…
Η ναυλαγορά των LNG carriers πρόσφατα βυθίστηκε σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, με την ανάκαμψη των ναύλων να μην έχει λάβει χώρα ακόμη. Ειδικότερα, σύμφωνα…
Γεγονός πρέπει να θεωρείται πλέον η δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας logistics παγκοσμίως, καθώς η δανική DSV ολοκλήρωσε αισίως την εξαγορά της DB Schenker. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Αναμφισβήτητα, ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) δεσπόζει ως μία από τις πλέον εμβληματικές πολιτικές φυσιογνωμίες στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Η διαδρομή του, από τις Μουρνιές…
Σημαντική επίδοση παρουσίασαν οι δείκτες κερδοφορίας της ΟΛΠ Α.Ε. το πρώτο τρίμηνο του 2025, έναντι του πρώτου τριμήνου 2024, ενώ θετικές επιδόσεις κατέγραψαν και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ