
Η πρώτη παγκοσμίως πιστοποίηση για την «Ασφάλεια Μηχανοστασίου για Αμμωνία» (MRS) θα απονεμηθεί από τον ClassNK σε ένα καινοτόμο πλοίο μέσης χωρητικότητας που χρησιμοποιεί καύσιμο αμμωνίας (AFMGC). Το πλοίο αυτό αναπτύσσεται από μια κοινοπραξία στην οποία συμμετέχουν οι εταιρείες Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) και Nihon Shipyard Co. Ltd. (NSY). Η πιστοποίηση MRS αποτελεί σημαντική αναγνώριση της τεχνολογικής υπεροχής ενός πλοίου, εξασφαλίζοντας ότι στο μηχανοστάσιό του υιοθετούνται κορυφαία μέτρα ασφαλείας για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που σχετίζονται με τη χρήση αμμωνίας ως καυσίμου.
Η ανάπτυξη αυτού του πλοίου πραγματοποιείται στο πλαίσιο του έργου Green Innovation Fund, υπό την αιγίδα του Οργανισμού Νέας Ενέργειας και Βιομηχανικής Τεχνολογίας της Ιαπωνίας (NEDO). Ένα από τα μεγαλύτερα τεχνολογικά εμπόδια ήταν η αντιμετώπιση της τοξικότητας που προκαλεί η αμμωνία στο μηχανοστάσιο. Η αμμωνία, αν και πολλά υποσχόμενη ως καύσιμο χαμηλών εκπομπών άνθρακα, είναι εξαιρετικά τοξική, γεγονός που απαιτεί εξελιγμένα μέτρα για την ασφάλεια του πληρώματος.
Το AFMGC (Ammonia-Fueled Medium Gas Carrier) είναι ένα πλοίο σχεδιασμένο να μεταφέρει υγροποιημένα αέρια, όπως αμμωνία, με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα. Οι διαστάσεις του πλοίου τοποθετούνται στα επίπεδα μέσης χωρητικότητας, με ειδικά διαμορφωμένους χώρους για την αποθήκευση και τη μεταφορά της αμμωνίας. Το μηχανοστάσιο είναι εξοπλισμένο με ειδικά σχεδιασμένες δεξαμενές αποθήκευσης και προηγμένα συστήματα ανίχνευσης και ελέγχου διαρροών, που αποτρέπουν τη διαφυγή της τοξικής ουσίας στο περιβάλλον του πλοίου.
Για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της αμμωνίας, το πλοίο είναι εξοπλισμένο με συστήματα ανίχνευσης και αυτόματης διακοπής λειτουργίας, εξειδικευμένες δεξαμενές καυσίμου με διπλό τοίχωμα και εκτεταμένες αξιολογήσεις κινδύνου, που διασφαλίζουν την ασφάλεια του πληρώματος και τον σχεδιασμό ασφαλών διαδρομών διαφυγής.
Η κοινοπραξία πραγματοποίησε λεπτομερή αξιολόγηση κινδύνων, που αναθεωρήθηκε από τον ClassNK, καθώς και σχεδιασμό ειδικών προδιαγραφών που ελαχιστοποιούν την πιθανότητα διαρροής αμμωνίας από σωληνώσεις και δεξαμενές. Αυτές οι τεχνολογικές λύσεις διασφαλίζουν το υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας στο μηχανοστάσιο, επιτρέποντας τη χρήση αμμωνίας ως ασφαλούς καυσίμου. Η κοινοπραξία συνεχίζει την ανάπτυξη του πλοίου με στόχο την ολοκλήρωση και την παράδοσή του έως τον Νοέμβριο του 2026.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Κινητοποίηση για αποκλεισμό στο λιμάνι του Βόλου πραγματοποιούν αυτή την ώρα οι Θεσσαλοί αγρότες και κτηνοτρόφοι, στο πλαίσιο της κλιμάκωσης των αγώνων τους. Νωρίς…

Σε συζητήσεις για την εξαγορά της LLOG Exploration Offshore, μιας εκ των κορυφαίων πετρελαϊκών που δραστηριοποιούνται στον Κόλπο του Μεξικού, βρίσκεται η Shell. Οι…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε ότι ενέκρινε, υπό όρους, την εξαγωγή ορισμένων ημιαγωγών της εταιρείας Nvidia στην Κίνα, αφού συνομίλησε με τον…

Η τουρκική εταιρεία low-cost αερομεταφορών Pegasus απλώνει τα «φτερά» της, προχωρώντας στην πλήρη εξαγορά τουλάχιστον δύο άλλων αερομεταφορέων της Γηραιάς Ηπείρου. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα…

Ένα νέο ερευνητικό project εκκινεί το World Maritime University, με στόχο την αντιμετώπιση της αυξανόμενης πρόκλησης εγκατάλειψης των ναυτικών. Στόχος του project, το οποίο…

Πιο δυσμενείς συνθήκες στην αγορά σιδηρομεταλλεύματος βλέπει η ING για το 2026, καθώς η ζήτηση από την Κίνα υποχωρεί, ενώ ταυτόχρονα η προσφορά αυξάνεται.…

Στα επίπεδα-ρεκόρ των 670.000 βαρελιών/ημέρα ανήλθαν οι εισαγωγές αμερικανικού πετρελαίου από τη Νότια Κορέα τον Νοέμβριο, παρά το γεγονός ότι συνολικά οι νοτιοκορεατικές εισαγωγές…

Η διαδικασία για την κατασκευή των αεροσκαφών τύπου Α320 από την Airbus βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη με έναν… αστερίσκο. Ο κατασκευαστής ανακοίνωσε πρόσφατα ότι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ