
Η πολωνική εισαγγελία επιβεβαίωσε σήμερα ότι έλαβε, στο πλαίσιο της έρευνας για το σαμποτάζ στους αγωγούς αερίου Nord Stream στα τέλη Σεπτεμβρίου 2022, ένταλμα σύλληψης που εκδόθηκε από τη Γερμανία σε βάρος ενός Ουκρανού εγκατεστημένου στην Πολωνία, ο οποίος όμως έχει ήδη εγκαταλείψει τη χώρα.
Αντιδρώντας σε πληροφορίες που δημοσιοποιήθηκαν από γερμανικά μέσα ενημέρωσης, η εισαγγελία επιβεβαίωσε ότι οι γερμανικές αρχές είχαν εκδώσει τον Ιούνιο ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης σε βάρος ενός άνδρα ονόματι Βολοντίμιρ Ζ..
Εκπρόσωπος του γραφείου του πολωνού γενικού εισαγγελέα διευκρίνισε ότι το Βερολίνο δεν περιέλαβε τον ύποπτο στο μητρώο καταζητουμένων, πράγμα που επέτρεψε σ’ αυτό τον τελευταίο να επιστρέψει στις αρχές Ιουλίου στην Ουκρανία χωρίς να τον σταματήσουν στα σύνορα.
Το γεγονός ότι οι Γερμανοί δεν περιέλαβαν το όνομά του στο μητρώο καταζητουμένων «σημαίνει ότι οι πολωνοί συνοριοφύλακες δεν ήταν ενημερωμένοι και δεν είχαν κανένα λόγο για να θέσουν υπό κράτηση τον Βολοντίμιρ Ζ.», υπογράμμισε η εκπρόσωπος Άννα Αντάμιακ.
Γερμανικά μέσα ενημέρωσης γνωστοποίησαν σήμερα ότι η γερμανική δικαιοσύνη είχε εκδώσει ένταλμα σύλληψης σε βάρος ενός Ουκρανού που ήταν ύποπτος ότι συνδέεται με τη δολιοφθορά, το Σεπτέμβριο 2022, των αγωγών αερίου Nord Stream 1 και 2 στη Βαλτική.
Βάσει των κανόνων της ευρωπαϊκής δικαστικής αμοιβαίας συνδρομής, οι πολωνικές αρχές είχαν στη διάθεσή τους 60 ημέρες για να αντιδράσουν στο γερμανικό αίτημα και να συλλάβουν τον κύριο ύποπτο, κάτι που δεν έγινε για λόγους που δεν διευκρινίζονται, πρόσθεσαν τα εν λόγω γερμανικά μέσα ενημέρωσης (οι εφημερίδες Sueddeutsche Zeitung και Die Zeit και ο κρατικός τηλεοπτικός σταθμός ARD).
Σύμφωνα πάντα με αυτά τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης, η γερμανική δικαιοσύνη υποψιάζεται ότι ο Βολοντίμιρ Ζ. ήταν αναμιγμένος στο σαμποτάζ των αγωγών αερίου μαζί με άλλους δύο ουκρανούς δύτες, οι οποίοι αναφέρονται ως Ζεβχέν Ου. και Σβιτλάνα Ου..
Οι τρεις φέρεται ότι είχαν τοποθετήσει τα εκρηκτικά από ένα ιστιοφόρο, το «Andromède», αναφορικά με το οποίο η γερμανική εισαγγελία είχε αποκαλύψει το 2023 ότι άρχισε έρευνα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ