
Η πολωνική εισαγγελία επιβεβαίωσε σήμερα ότι έλαβε, στο πλαίσιο της έρευνας για το σαμποτάζ στους αγωγούς αερίου Nord Stream στα τέλη Σεπτεμβρίου 2022, ένταλμα σύλληψης που εκδόθηκε από τη Γερμανία σε βάρος ενός Ουκρανού εγκατεστημένου στην Πολωνία, ο οποίος όμως έχει ήδη εγκαταλείψει τη χώρα.
Αντιδρώντας σε πληροφορίες που δημοσιοποιήθηκαν από γερμανικά μέσα ενημέρωσης, η εισαγγελία επιβεβαίωσε ότι οι γερμανικές αρχές είχαν εκδώσει τον Ιούνιο ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης σε βάρος ενός άνδρα ονόματι Βολοντίμιρ Ζ..
Εκπρόσωπος του γραφείου του πολωνού γενικού εισαγγελέα διευκρίνισε ότι το Βερολίνο δεν περιέλαβε τον ύποπτο στο μητρώο καταζητουμένων, πράγμα που επέτρεψε σ’ αυτό τον τελευταίο να επιστρέψει στις αρχές Ιουλίου στην Ουκρανία χωρίς να τον σταματήσουν στα σύνορα.
Το γεγονός ότι οι Γερμανοί δεν περιέλαβαν το όνομά του στο μητρώο καταζητουμένων «σημαίνει ότι οι πολωνοί συνοριοφύλακες δεν ήταν ενημερωμένοι και δεν είχαν κανένα λόγο για να θέσουν υπό κράτηση τον Βολοντίμιρ Ζ.», υπογράμμισε η εκπρόσωπος Άννα Αντάμιακ.
Γερμανικά μέσα ενημέρωσης γνωστοποίησαν σήμερα ότι η γερμανική δικαιοσύνη είχε εκδώσει ένταλμα σύλληψης σε βάρος ενός Ουκρανού που ήταν ύποπτος ότι συνδέεται με τη δολιοφθορά, το Σεπτέμβριο 2022, των αγωγών αερίου Nord Stream 1 και 2 στη Βαλτική.
Βάσει των κανόνων της ευρωπαϊκής δικαστικής αμοιβαίας συνδρομής, οι πολωνικές αρχές είχαν στη διάθεσή τους 60 ημέρες για να αντιδράσουν στο γερμανικό αίτημα και να συλλάβουν τον κύριο ύποπτο, κάτι που δεν έγινε για λόγους που δεν διευκρινίζονται, πρόσθεσαν τα εν λόγω γερμανικά μέσα ενημέρωσης (οι εφημερίδες Sueddeutsche Zeitung και Die Zeit και ο κρατικός τηλεοπτικός σταθμός ARD).
Σύμφωνα πάντα με αυτά τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης, η γερμανική δικαιοσύνη υποψιάζεται ότι ο Βολοντίμιρ Ζ. ήταν αναμιγμένος στο σαμποτάζ των αγωγών αερίου μαζί με άλλους δύο ουκρανούς δύτες, οι οποίοι αναφέρονται ως Ζεβχέν Ου. και Σβιτλάνα Ου..
Οι τρεις φέρεται ότι είχαν τοποθετήσει τα εκρηκτικά από ένα ιστιοφόρο, το «Andromède», αναφορικά με το οποίο η γερμανική εισαγγελία είχε αποκαλύψει το 2023 ότι άρχισε έρευνα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…

Το 2025 συνιστά ευρύτερα ένα έτος-ορόσημο για την MSC, έναν από τους ισχυρότερους παράγοντες ‒αν όχι ο ισχυρότερος πλέον‒ της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, και…

Τα εθνικά αεροδρόμια, με βάση δεδομένα που παραθέτει η Insete Intelligence, διαφαίνεται ότι το 2025 ελκύουν συλλογικά αυξημένη επισκεψιμότητα, συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.…

Η Adani Enterprises, ναυαρχίδα του ομίλου Adani, εξήγγειλε στις 4 Νοεμβρίου σχέδια για άντληση 250 δισ. ρουπιών ($2,8 δισ.) μέσω rights issue μετοχών, σύμφωνα…

Η παραγωγή καυσίμων από διυλιστήρια της Νιγηρίας εισέρχεται σε νέα κλίμακα. Με την κυβέρνηση της αφρικανικής χώρας να καθιερώνει δασμούς ύψους 15% στις εισαγωγές…

Έπειτα από ένα εύφλεκτο εξάμηνο στις σχέσεις ΗΠΑ και Κίνας, οι Τραμπ και Σι Τζινπίνγκ αποφάσισαν να θάψουν (;) το τσεκούρι του (εμπορικού) πολέμου,…

Η βρετανική εταιρεία ασφάλειας της ναυσιπλοΐας Ambrey ανακοίνωσε σήμερα πως υπάρχουν αναφορές ότι πειρατές έκαναν ρεσάλτο σε ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο με σημαία Μάλτας στα ανοικτά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ