
Ανησυχία επικρατεί στις διεθνείς αγορές, έπειτα από πρόσφατη ανακοίνωση της ρωσικής εταιρείας ενέργειας Gazprom περί διακοπής των ροών φυσικού αερίου από τον Nord Stream 1.
Σύμφωνα με την εταιρεία, οι ροές θα διακοπούν για τρεις ημέρες, και συγκεκριμένα από τις 31 Αυγούστου έως τις 2 Σεπτεμβρίου, προκειμένου να πραγματοποιηθούν εργασίες συντήρησης. Οι εργασίες, μάλιστα, θα πραγματοποιηθούν σε συνεργασία με τη γερμανική Siemens Energy. Μετά την ολοκλήρωσή τους, θα ξαναρχίσουν οι ροές των 33 εκατ. κ.μ. ημερησίως, επίπεδα παρόμοια με τα τωρινά και ίσα με μόλις 20% της συνολικής ικανότητας διαμετακόμισης του αγωγού.
Η εν λόγω εξέλιξη προκαλεί ανησυχία αναφορικά με την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης. Υπενθυμίζεται ότι, εντός του περασμένου Ιουλίου, οι ροές διακόπηκαν για δέκα ημέρες, προκειμένου να πραγματοποιηθούν ετήσιες εργασίες συντήρησης.
Ένα από τα θέματα που προκαλεί εντάσεις μεταξύ Ευρώπης και Ρωσίας αναφορικά με τον αγωγό είναι οι τουρμπίνες του. Βάσει της Μόσχας, η Ευρώπη φέρει την ευθύνη των μειωμένων ροών φυσικού αερίου, λόγω του γεγονότος ότι οι κυρώσεις των χωρών της Δύσης δυσχεραίνουν το έργο επιστροφής μιας τουρμπίνας στη Ρωσία.
Ωστόσο, αναλυτές κάνουν λόγο για απόπειρες πίεσης της Μόσχας ενάντια στην Ευρώπη, με στόχο την άρση κάποιων κυρώσεων ή ακόμα και την εκκίνηση της λειτουργίας του αγωγού Nord Stream 2. Υπενθυμίζεται ότι, στις αρχές Αυγούστου, η Γερμανία απέκλεισε το ενδεχόμενο λειτουργίας του νέου αγωγού.
Την ίδια ώρα, ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ δήλωσε ότι η Γερμανία πρέπει να προετοιμαστεί για το ενδεχόμενο περαιτέρω μείωσης των ροών ρωσικού φυσικού αερίου.
Τέλος, οι τιμές φυσικού αερίου στην Ευρώπη ξεπέρασαν τα $3.000/1.000 κ.μ. τη Δευτέρα 22 Αυγούστου, αγγίζοντας τα εν λόγω επίπεδα για πρώτη φορά μετά τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους.
Πηγή: TASS, Financial Times, Reuters, ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ