
Οριακή άνοδο σημείωσε ο τριμηνιαίος δείκτης Seafarers Happiness Index (SHI), ο οποίος ποσοτικοποιεί το επίπεδο ικανοποίησης των ναυτικών από τις συνθήκες διαβίωσης εν πλω.
Ο γενικός δείκτης διαμορφώθηκε στο 6,99/10 από το 6,94 το α΄ τρίμηνο, δείγμα ότι οι συμμετέχοντες στην έρευνα αισθάνονται ικανοποιημένοι από την εκπαίδευση που λαμβάνουν, την αλληλεπίδραση με τους άλλους ναυτικούς και την ευρύτερη ευημερία τους.
Οι επιδόσεις του δείκτη κατά τα τελευταία τέσσερα τρίμηνα δείχνουν μια πορεία ανάκαμψης και κάποιες ενδείξεις σταθεροποίησης. Μετά από μια πτώση το δ΄ τρίμηνο του 2023, τα επόμενα τρίμηνα παρουσίασαν αξιοσημείωτη βελτίωση.
Στα επιμέρους δεδομένα, ο δείκτης για το γενικό επίπεδο ικανοποίησης αυξήθηκε στο 7 από το 6,86. Πολλοί ναυτικοί εκφράζουν βαθιά υπερηφάνεια για τη δουλειά τους, περιγράφοντάς την ως «δουλειά των ονείρων τους», που προσφέρει μοναδικές ευκαιρίες για προσωπική ανάπτυξη, ταξίδια και οικονομική σταθερότητα. Η συντροφικότητα μεταξύ των μελών του πληρώματος αναδεικνύεται ως σημαντική πηγή χαράς. Πολυάριθμες απαντήσεις υπογραμμίζουν τις «αρμονικές σχέσεις» και την «οικογενειακή κουλτούρα» επί του πλοίου, υποδηλώνοντας ότι οι ισχυροί δεσμοί που δημιουργούνται στη θάλασσα μπορούν να συμβάλουν στην άμβλυνση της απομόνωσης που είναι συνυφασμένη με την εργασία. Στον αντίποδα, ένας σημαντικός αριθμός ναυτικών εκφράζουν την απογοήτευσή τους για την υπερβολική γραφειοκρατία ‒ένα μόνιμο πρόβλημα, παρά τις πολλές συζητήσεις για την ψηφιοποίηση‒, τις συχνές επιθεωρήσεις και την πίεση να διατηρούν άψογες επιδόσεις.
Πτώση σημείωσε ο δείκτης αναφορικά με την τακτική επικοινωνία με την οικογένεια, καθώς διαμορφώθηκε στο 7,14 από το 7,22 του α΄ τριμήνου. Για ακόμα μία φορά οι ναυτικοί, μέσω των απαντήσεών τους, επιβεβαιώνουν τον κρίσιμο ρόλο της συνδεσιμότητας με τις οικογένειές τους. «Αισθάνομαι ότι είμαι σπίτι μου όταν επικοινωνώ μαζί τους διαδικτυακά», σημείωσε ένας ναυτικός. Στο πλαίσιο αυτό, η βελτιωμένη σύνδεση στο διαδίκτυο, μέσω υπηρεσιών όπως το Starlink, αποδεικνύεται μετασχηματιστική. Δεν είναι όμως και λίγοι οι ναυτικοί που κάνουν λόγο για περιορισμένη ή μηδαμινή πρόσβαση, εξ ου και η πτώση του επιμέρους δείκτη. Ενώ πολλοί εκτιμούν την ικανότητα επικοινωνίας, άλλοι σημειώνουν τις προκλήσεις της εξισορρόπησης αυτής της δυνατότητας με τις επαγγελματικές τους υποχρεώσεις. «Δεν υπάρχει χρόνος για να δεχτώ μια κλήση ή ένα μήνυμα λόγω του υψηλού φόρτου εργασίας και της έλλειψης σήματος», ανέφερε ένας ναυτικός.
Οι απαντήσεις σχετικά με τις απολαβές των ναυτικών αποκαλύπτουν διαφορετικές εμπειρίες και προοπτικές. Επισημαίνουν τόσο την ικανοποίηση όσο και τη δυσαρέσκεια, αντανακλώντας τη διαφοροποιημένη πραγματικότητα των απολαβών σε αυτό το απαιτητικό επάγγελμα. Ο δείκτης κατέγραψε άνοδο στο 6,88 από το 6,81. Πολλοί είναι οι ναυτικοί που τονίζουν ότι το ναυτικό επάγγελμα παρέχει απολαβές οι οποίες επιτρέπουν έναν άνετο τρόπο ζωής και την υποστήριξη των οικογενειών. Η μοναδική φύση της ναυτικής εργασίας, με τα ελάχιστα έξοδα επί του πλοίου, επιτρέπει σε ορισμένους να αποταμιεύουν και να σχεδιάζουν το μέλλον. Ωστόσο, από τις απαντήσεις ορισμένων ναυτικών, προκύπτει απογοήτευση και ανησυχία. Ένα επαναλαμβανόμενο θέμα είναι η στασιμότητα των απολαβών εν μέσω του αυξανόμενου παγκόσμιου πληθωρισμού. Ένας ναυτικός σημειώνει: «Καμία αύξηση στις απολαβές εδώ και αρκετά χρόνια. Ο πληθωρισμός αυξάνεται, αλλά οι απολαβές είναι οι ίδιες».
Τέλος, ο δείκτης για τη διατροφή εμφάνισε πτώση από το 7,23 στο 7,03, ο δείκτης για τη δυνατότητα εκπαίδευσης κατέγραψε άνοδο στο 7,28 από το 7,23 και ο δείκτης για την αλληλεπίδραση με τα άλλα μέλη πληρώματος άνοδο στο 7,75 από το 7,68.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ