
Οριακή άνοδο σημείωσε ο τριμηνιαίος δείκτης Seafarers Happiness Index (SHI), ο οποίος ποσοτικοποιεί το επίπεδο ικανοποίησης των ναυτικών από τις συνθήκες διαβίωσης εν πλω.
Ο γενικός δείκτης διαμορφώθηκε στο 6,99/10 από το 6,94 το α΄ τρίμηνο, δείγμα ότι οι συμμετέχοντες στην έρευνα αισθάνονται ικανοποιημένοι από την εκπαίδευση που λαμβάνουν, την αλληλεπίδραση με τους άλλους ναυτικούς και την ευρύτερη ευημερία τους.
Οι επιδόσεις του δείκτη κατά τα τελευταία τέσσερα τρίμηνα δείχνουν μια πορεία ανάκαμψης και κάποιες ενδείξεις σταθεροποίησης. Μετά από μια πτώση το δ΄ τρίμηνο του 2023, τα επόμενα τρίμηνα παρουσίασαν αξιοσημείωτη βελτίωση.
Στα επιμέρους δεδομένα, ο δείκτης για το γενικό επίπεδο ικανοποίησης αυξήθηκε στο 7 από το 6,86. Πολλοί ναυτικοί εκφράζουν βαθιά υπερηφάνεια για τη δουλειά τους, περιγράφοντάς την ως «δουλειά των ονείρων τους», που προσφέρει μοναδικές ευκαιρίες για προσωπική ανάπτυξη, ταξίδια και οικονομική σταθερότητα. Η συντροφικότητα μεταξύ των μελών του πληρώματος αναδεικνύεται ως σημαντική πηγή χαράς. Πολυάριθμες απαντήσεις υπογραμμίζουν τις «αρμονικές σχέσεις» και την «οικογενειακή κουλτούρα» επί του πλοίου, υποδηλώνοντας ότι οι ισχυροί δεσμοί που δημιουργούνται στη θάλασσα μπορούν να συμβάλουν στην άμβλυνση της απομόνωσης που είναι συνυφασμένη με την εργασία. Στον αντίποδα, ένας σημαντικός αριθμός ναυτικών εκφράζουν την απογοήτευσή τους για την υπερβολική γραφειοκρατία ‒ένα μόνιμο πρόβλημα, παρά τις πολλές συζητήσεις για την ψηφιοποίηση‒, τις συχνές επιθεωρήσεις και την πίεση να διατηρούν άψογες επιδόσεις.
Πτώση σημείωσε ο δείκτης αναφορικά με την τακτική επικοινωνία με την οικογένεια, καθώς διαμορφώθηκε στο 7,14 από το 7,22 του α΄ τριμήνου. Για ακόμα μία φορά οι ναυτικοί, μέσω των απαντήσεών τους, επιβεβαιώνουν τον κρίσιμο ρόλο της συνδεσιμότητας με τις οικογένειές τους. «Αισθάνομαι ότι είμαι σπίτι μου όταν επικοινωνώ μαζί τους διαδικτυακά», σημείωσε ένας ναυτικός. Στο πλαίσιο αυτό, η βελτιωμένη σύνδεση στο διαδίκτυο, μέσω υπηρεσιών όπως το Starlink, αποδεικνύεται μετασχηματιστική. Δεν είναι όμως και λίγοι οι ναυτικοί που κάνουν λόγο για περιορισμένη ή μηδαμινή πρόσβαση, εξ ου και η πτώση του επιμέρους δείκτη. Ενώ πολλοί εκτιμούν την ικανότητα επικοινωνίας, άλλοι σημειώνουν τις προκλήσεις της εξισορρόπησης αυτής της δυνατότητας με τις επαγγελματικές τους υποχρεώσεις. «Δεν υπάρχει χρόνος για να δεχτώ μια κλήση ή ένα μήνυμα λόγω του υψηλού φόρτου εργασίας και της έλλειψης σήματος», ανέφερε ένας ναυτικός.
Οι απαντήσεις σχετικά με τις απολαβές των ναυτικών αποκαλύπτουν διαφορετικές εμπειρίες και προοπτικές. Επισημαίνουν τόσο την ικανοποίηση όσο και τη δυσαρέσκεια, αντανακλώντας τη διαφοροποιημένη πραγματικότητα των απολαβών σε αυτό το απαιτητικό επάγγελμα. Ο δείκτης κατέγραψε άνοδο στο 6,88 από το 6,81. Πολλοί είναι οι ναυτικοί που τονίζουν ότι το ναυτικό επάγγελμα παρέχει απολαβές οι οποίες επιτρέπουν έναν άνετο τρόπο ζωής και την υποστήριξη των οικογενειών. Η μοναδική φύση της ναυτικής εργασίας, με τα ελάχιστα έξοδα επί του πλοίου, επιτρέπει σε ορισμένους να αποταμιεύουν και να σχεδιάζουν το μέλλον. Ωστόσο, από τις απαντήσεις ορισμένων ναυτικών, προκύπτει απογοήτευση και ανησυχία. Ένα επαναλαμβανόμενο θέμα είναι η στασιμότητα των απολαβών εν μέσω του αυξανόμενου παγκόσμιου πληθωρισμού. Ένας ναυτικός σημειώνει: «Καμία αύξηση στις απολαβές εδώ και αρκετά χρόνια. Ο πληθωρισμός αυξάνεται, αλλά οι απολαβές είναι οι ίδιες».
Τέλος, ο δείκτης για τη διατροφή εμφάνισε πτώση από το 7,23 στο 7,03, ο δείκτης για τη δυνατότητα εκπαίδευσης κατέγραψε άνοδο στο 7,28 από το 7,23 και ο δείκτης για την αλληλεπίδραση με τα άλλα μέλη πληρώματος άνοδο στο 7,75 από το 7,68.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ