
Ο τυφώνας Γκέμι πέρασε από τη βόρεια Ταϊβάν σήμερα, αφήνοντας πίσω του δυο νεκρούς, εκτεταμένες πλημμύρες και προκαλώντας ναυάγιο φορτηγού πλοίου στα ανοικτά, προτού κατευθυνθεί στην ηπειρωτική Κίνα, όπου αναμένεται να φέρει καταρρακτώδεις βροχοπτώσεις.
Ο Γκέμι έφθασε πάνω από το έδαφος περί τα μεσάνυχτα (τοπική ώρα· 19:00 χθες Τετάρτη ώρα Ελλάδας), στις βορειοανατολικές ακτές, στην κομητεία Γιλάν. Ήταν ο ισχυρότερος τυφώνας που έπληξε τη νήσο τα τελευταία οκτώ χρόνια και συνοδευόταν από ανέμους ταχύτητας ως ακόμη και 227 χιλιομέτρων ανά ώρα, σύμφωνα με την μετεωρολογική υπηρεσία της Ταϊβάν.
Περί τις 08:30 (04:00 ώρα Ελλάδας) βρισκόταν πλέον στο στενό της Ταϊβάν και κατευθυνόταν στη Φουτζού, στην επαρχία Φουτζιάν της ηπειρωτικής Κίνας.
Ο τυφώνας προκάλεσε διακοπή της ηλεκτροδότησης, η οποία έπληξε κάπου μισό εκατομμύριο νοικοκυριά, πάντως πλέον η παροχή έχει αποκατασταθεί κατά το μεγαλύτερο μέρος της, σύμφωνα με την εταιρεία Taipower.
Σύμφωνα με το πυροσβεστικό σώμα της νήσου, φορτηγό πλοίο υπό σημαία Τανζανίας με εννεαμελές πλήρωμα, υπηκόους της Μιανμάρ, βυθίστηκε ανοικτά της Καοσιούγκ, λιμανιού στη νότια Ταϊβάν, και δεν έχει υπάρξει έκτοτε επικοινωνία με τους ναυτικούς. Βρίσκονται σε εξέλιξη επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης, σύμφωνα με την ίδια πηγή.
Γραφεία, σχολεία και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, ανάμεσά τους οι χρηματαγορές, παραμένουν εκτός λειτουργίας σήμερα. Τα περισσότερα τρένα θα ξαναρχίσουν να κυκλοφορούν μετά τις 15:00 (10:00 ώρα Ελλάδας), ενώ όλες οι πτήσεις εσωτερικού και 185 πτήσεις προς και από διεθνή αεροδρόμια ακυρώθηκαν ή αναβλήθηκαν.
Δύο άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και άλλοι 266 τραυματίστηκαν εξαιτίας του τυφώνα, ανακοίνωσαν οι αρχές στη νήσο.
Στην Κίνα, όπου αναμένεται ο Γκέμι να πλήξει με καταρρακτώδεις βροχές την επαρχία Φουτζιάν εντός της ημέρας, προτού κινηθεί προς βορρά και σταδιακά εξασθενίσει πάνω από το έδαφος τις επόμενες ώρες, απομακρύνθηκαν εσπευσμένα από τις εστίες τους κάπου 150.000 άνθρωποι.
Ο Γκέμι είχε αφήσει πίσω ήδη άλλους 6 νεκρούς στις Φιλιππίνες προτού κινηθεί προτού πλήξει την Ταϊβάν.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με φόντο το γαλάζιο του Σαρωνικού και με εφόδιο τον ενθουσιασμό των ιστιοπλόων, έμπειρων και αρχάριων, η 2η Drydockers Regatta, που πραγματοποιήθηκε το Σαββατοκύριακο…
Αύξηση κατά 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάρτιο φέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη του Μάρτιου 2024, έναντι μείωσης κατά…
Ως διά μαγείας τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο εξαφανίζονται από τα ψηφιακά συστήματα παρακολούθησης της ναυτιλιακής κίνησης. Οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας υποχώρησαν…
Τα venture capitals που εστιάζουν στην τεχνητή νοημοσύνη οδηγούν την ανάπτυξη στην αγορά των startups, την ίδια ώρα που άλλες εταιρείες αδυνατούν να σηκώσουν…
Τις επόμενες στρατηγικές κινήσεις της στη «σκακιέρα» των ναυπηγήσεων φαίνεται να ζυγίζει η Νότια Κορέα, η οποία εστιάζει στις επιχειρηματικές ευκαιρίες που θα προκύψουν…
Το νέο ferry «Nerthus» της Molslinjen είναι πλήρως ηλεκτρικό, εξασφαλίζοντας μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά τη διάρκεια λειτουργίας του. Το πλοίο, το οποίο σχεδίασε η…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση της Hapag-Lloyd στην αγορά των containerships, καθώς η γερμανική εταιρεία τακτικών γραμμών έφτασε πρόσφατα σε ένα σημαντικό ορόσημο…
Καθώς οι τιμές πετρελαίου σημειώνουν πτωτική πορεία, το ίδιο ισχύει και για το αργό της Ρωσίας, το οποίο πωλείται σε τιμές που το καθιστούν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ