
Η ενίσχυση της σινορωσικής συνεργασίας με επίκεντρο την Αρκτική συνεχίζει να προβληματίζει τις ΗΠΑ, καθώς η κλιματική αλλαγή σταδιακά μετατρέπει την περιοχή αυτή σε πεδίο ανταγωνισμών, τόσο ως προς τις θαλάσσιες οδούς, όσο και ως προς τους φυσικούς πόρους.
Στο πλαίσιο αυτό, ανάμεσα στις κινήσεις των ΗΠΑ φέρεται να είναι η κατασκευή παγοθραυστικών πλοίων. Πιο συγκεκριμένα, εντός Ιουλίου, οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και η Φινλανδία ανακοίνωσαν συνεργασία για τη ναυπήγηση παγοθραυστικών, ώστε να αντιμετωπίσουν το πλεονέκτημα ιδίως της Ρωσίας στο πεδίο αυτό αλλά και για να στείλουν «μήνυμα» στη Μόσχα και το Πεκίνο, σύμφωνα με τις κυβερνήσεις των τριών κρατών μελών του NATO.
Στις κυριότερες ανησυχίες των ΗΠΑ συγκαταλέγονται η ενίσχυση όχι μονάχα τις εμπορικής συνεργασίας αλλά και της στρατιωτικής μεταξύ των Ρωσίας και Κίνας.
«Διαπιστώνουμε αυξανόμενη συνεργασία ανάμεσα στην Κίνα και τη Ρωσία στην Αρκτική σε εμπορικό επίπεδο, με την Κίνα να είναι από τους βασικούς πιστωτές της ρωσικής εξερεύνησης για ενεργειακούς πόρους» εκεί, δήλωσε στον Τύπο η Κάθλιν Χιξ, αμερικανίδα υφυπουργός Άμυνας.
Η στρατιωτική συνεργασία αναπτύσσεται επίσης, καθώς «η Ρωσία και η Κίνα διεξάγουν κοινά γυμνάσια στα ανοικτά των ακτών της Αλάσκας», συνέχισε, παρουσιάζοντας τη στρατηγική του Πενταγώνου για την Αρκτική.
«Όλες αυτές οι προκλήσεις εντείνονται διότι οι συνέπειες της κλιματικής αλλαγής οδηγούν σε ταχεία αύξηση των θερμοκρασιών και τη μείωση της κάλυψης από πάγο, κάτι που διευκολύνει όλη αυτή τη δραστηριότητα», συνέχισε.
Τα τελευταία χρόνια, η Ρωσία ενισχύει τη στρατιωτική παρουσία της στην Αρκτική, ανοίγοντας ξανά και εκσυγχρονίζοντας βάσεις και αεροδρόμια που είχαν εγκαταλειφθεί από τα τέλη της σοβιετικής εποχής, ενώ η Κίνα διαθέτει κεφάλαια για την εξερεύνηση και την έρευνα.
Η ταχεία τήξη των πολικών πάγων τονώνει την οικονομική δραστηριότητα σε αυτή την αφιλόξενη περιοχή, με διάφορα μέρη να επιδιώκουν να εντοπίσουν και να αξιοποιήσουν νέα κοιτάσματα πετρελαίου, αερίου και ορυκτών, καθώς και να αξιοποιήσουν τις νέες θαλάσσιες οδούς.
«Η Αρκτική ενδέχεται να ζήσει το πρώτο της καλοκαίρι πρακτικά χωρίς πάγο ως το 2030» και αυτό «θα αυξήσει τη βιωσιμότητα θαλάσσιων οδών» και την «πρόσβαση σε υποθαλάσσιους πόρους», εξήγησε το Πεντάγωνο.
Η Κίνα ειδικά θα επιθυμούσε να δημιουργήσει νέο, «πολικό δρόμο του μεταξιού», κι η εντεινόμενη ευθυγράμμιση και συνεργασία Πεκίνου-Μόσχας στην περιοχή είναι «πηγή ανησυχίας» για την Ουάσιγκτον.
*Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ