
Η ενίσχυση της σινορωσικής συνεργασίας με επίκεντρο την Αρκτική συνεχίζει να προβληματίζει τις ΗΠΑ, καθώς η κλιματική αλλαγή σταδιακά μετατρέπει την περιοχή αυτή σε πεδίο ανταγωνισμών, τόσο ως προς τις θαλάσσιες οδούς, όσο και ως προς τους φυσικούς πόρους.
Στο πλαίσιο αυτό, ανάμεσα στις κινήσεις των ΗΠΑ φέρεται να είναι η κατασκευή παγοθραυστικών πλοίων. Πιο συγκεκριμένα, εντός Ιουλίου, οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και η Φινλανδία ανακοίνωσαν συνεργασία για τη ναυπήγηση παγοθραυστικών, ώστε να αντιμετωπίσουν το πλεονέκτημα ιδίως της Ρωσίας στο πεδίο αυτό αλλά και για να στείλουν «μήνυμα» στη Μόσχα και το Πεκίνο, σύμφωνα με τις κυβερνήσεις των τριών κρατών μελών του NATO.
Στις κυριότερες ανησυχίες των ΗΠΑ συγκαταλέγονται η ενίσχυση όχι μονάχα τις εμπορικής συνεργασίας αλλά και της στρατιωτικής μεταξύ των Ρωσίας και Κίνας.
«Διαπιστώνουμε αυξανόμενη συνεργασία ανάμεσα στην Κίνα και τη Ρωσία στην Αρκτική σε εμπορικό επίπεδο, με την Κίνα να είναι από τους βασικούς πιστωτές της ρωσικής εξερεύνησης για ενεργειακούς πόρους» εκεί, δήλωσε στον Τύπο η Κάθλιν Χιξ, αμερικανίδα υφυπουργός Άμυνας.
Η στρατιωτική συνεργασία αναπτύσσεται επίσης, καθώς «η Ρωσία και η Κίνα διεξάγουν κοινά γυμνάσια στα ανοικτά των ακτών της Αλάσκας», συνέχισε, παρουσιάζοντας τη στρατηγική του Πενταγώνου για την Αρκτική.
«Όλες αυτές οι προκλήσεις εντείνονται διότι οι συνέπειες της κλιματικής αλλαγής οδηγούν σε ταχεία αύξηση των θερμοκρασιών και τη μείωση της κάλυψης από πάγο, κάτι που διευκολύνει όλη αυτή τη δραστηριότητα», συνέχισε.
Τα τελευταία χρόνια, η Ρωσία ενισχύει τη στρατιωτική παρουσία της στην Αρκτική, ανοίγοντας ξανά και εκσυγχρονίζοντας βάσεις και αεροδρόμια που είχαν εγκαταλειφθεί από τα τέλη της σοβιετικής εποχής, ενώ η Κίνα διαθέτει κεφάλαια για την εξερεύνηση και την έρευνα.
Η ταχεία τήξη των πολικών πάγων τονώνει την οικονομική δραστηριότητα σε αυτή την αφιλόξενη περιοχή, με διάφορα μέρη να επιδιώκουν να εντοπίσουν και να αξιοποιήσουν νέα κοιτάσματα πετρελαίου, αερίου και ορυκτών, καθώς και να αξιοποιήσουν τις νέες θαλάσσιες οδούς.
«Η Αρκτική ενδέχεται να ζήσει το πρώτο της καλοκαίρι πρακτικά χωρίς πάγο ως το 2030» και αυτό «θα αυξήσει τη βιωσιμότητα θαλάσσιων οδών» και την «πρόσβαση σε υποθαλάσσιους πόρους», εξήγησε το Πεντάγωνο.
Η Κίνα ειδικά θα επιθυμούσε να δημιουργήσει νέο, «πολικό δρόμο του μεταξιού», κι η εντεινόμενη ευθυγράμμιση και συνεργασία Πεκίνου-Μόσχας στην περιοχή είναι «πηγή ανησυχίας» για την Ουάσιγκτον.
*Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ