
Η ενίσχυση της σινορωσικής συνεργασίας με επίκεντρο την Αρκτική συνεχίζει να προβληματίζει τις ΗΠΑ, καθώς η κλιματική αλλαγή σταδιακά μετατρέπει την περιοχή αυτή σε πεδίο ανταγωνισμών, τόσο ως προς τις θαλάσσιες οδούς, όσο και ως προς τους φυσικούς πόρους.
Στο πλαίσιο αυτό, ανάμεσα στις κινήσεις των ΗΠΑ φέρεται να είναι η κατασκευή παγοθραυστικών πλοίων. Πιο συγκεκριμένα, εντός Ιουλίου, οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και η Φινλανδία ανακοίνωσαν συνεργασία για τη ναυπήγηση παγοθραυστικών, ώστε να αντιμετωπίσουν το πλεονέκτημα ιδίως της Ρωσίας στο πεδίο αυτό αλλά και για να στείλουν «μήνυμα» στη Μόσχα και το Πεκίνο, σύμφωνα με τις κυβερνήσεις των τριών κρατών μελών του NATO.
Στις κυριότερες ανησυχίες των ΗΠΑ συγκαταλέγονται η ενίσχυση όχι μονάχα τις εμπορικής συνεργασίας αλλά και της στρατιωτικής μεταξύ των Ρωσίας και Κίνας.
«Διαπιστώνουμε αυξανόμενη συνεργασία ανάμεσα στην Κίνα και τη Ρωσία στην Αρκτική σε εμπορικό επίπεδο, με την Κίνα να είναι από τους βασικούς πιστωτές της ρωσικής εξερεύνησης για ενεργειακούς πόρους» εκεί, δήλωσε στον Τύπο η Κάθλιν Χιξ, αμερικανίδα υφυπουργός Άμυνας.
Η στρατιωτική συνεργασία αναπτύσσεται επίσης, καθώς «η Ρωσία και η Κίνα διεξάγουν κοινά γυμνάσια στα ανοικτά των ακτών της Αλάσκας», συνέχισε, παρουσιάζοντας τη στρατηγική του Πενταγώνου για την Αρκτική.
«Όλες αυτές οι προκλήσεις εντείνονται διότι οι συνέπειες της κλιματικής αλλαγής οδηγούν σε ταχεία αύξηση των θερμοκρασιών και τη μείωση της κάλυψης από πάγο, κάτι που διευκολύνει όλη αυτή τη δραστηριότητα», συνέχισε.
Τα τελευταία χρόνια, η Ρωσία ενισχύει τη στρατιωτική παρουσία της στην Αρκτική, ανοίγοντας ξανά και εκσυγχρονίζοντας βάσεις και αεροδρόμια που είχαν εγκαταλειφθεί από τα τέλη της σοβιετικής εποχής, ενώ η Κίνα διαθέτει κεφάλαια για την εξερεύνηση και την έρευνα.
Η ταχεία τήξη των πολικών πάγων τονώνει την οικονομική δραστηριότητα σε αυτή την αφιλόξενη περιοχή, με διάφορα μέρη να επιδιώκουν να εντοπίσουν και να αξιοποιήσουν νέα κοιτάσματα πετρελαίου, αερίου και ορυκτών, καθώς και να αξιοποιήσουν τις νέες θαλάσσιες οδούς.
«Η Αρκτική ενδέχεται να ζήσει το πρώτο της καλοκαίρι πρακτικά χωρίς πάγο ως το 2030» και αυτό «θα αυξήσει τη βιωσιμότητα θαλάσσιων οδών» και την «πρόσβαση σε υποθαλάσσιους πόρους», εξήγησε το Πεντάγωνο.
Η Κίνα ειδικά θα επιθυμούσε να δημιουργήσει νέο, «πολικό δρόμο του μεταξιού», κι η εντεινόμενη ευθυγράμμιση και συνεργασία Πεκίνου-Μόσχας στην περιοχή είναι «πηγή ανησυχίας» για την Ουάσιγκτον.
*Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι εταιρείες Airbus, Leonardo και Thales ανακοίνωσαν την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου ότι θα συνενώσουν τις δορυφορικές και διαστημικές δραστηριότητές τους, με στόχο να δημιουργήσουν…

Η σπορά των χειμερινών σιτηρών στην Ευρώπη προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς, με κινητήριο μοχλό το ξηρότερο κλίμα και τις λιγότερες βροχοπτώσεις συγκριτικά με τα…

Με ταχύτατους ρυθμούς και γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Royal Caribbean. Βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο όμιλος…

Οι εισαγωγές σόγιας της Κίνας αντιπροσωπεύουν το 60% του παγκόσμιου εμπορίου, επισκιάζοντας όλες τις άλλες αγορές μαζί, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της ναυλομεσιτικής…

Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ