
Σε άνοδο βρίσκεται η διαφορά του κόστους ναύλωσης ενός LNG carrier στα δυτικά του Σουέζ σε σύγκριση με τα ανατολικά του Σουέζ.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης ενός LNGC μεταφορικής ικανότητας περίπου 160.000 κ.μ. πλέον ανέρχεται σε $55.000 ημερησίως, αφότου κατέγραψε αύξηση $10.000/ημέρα, την εβδομάδα με πέρας τη 19η Ιουνίου. Πρόκειται για τα υψηλότερα επίπεδα των ναύλων από τον Φεβρουάριο του 2024.
Ωστόσο, οι ναύλοι ανατολικά του Σουέζ δεν σημείωσαν άνοδο, αλλά παρέμειναν στα $38.000/ημέρα για ένα πλοίο ίδιων προδιαγραφών. Το γεγονός αυτό μεγαλώνει τη διαφορά μεταξύ των ναύλων στις δύο παραδοσιακές λεκάνες της αγοράς, εκείνη του Ατλαντικού και εκείνη του Ειρηνικού. Στο παρελθόν, τέτοιες εξελίξεις οδήγησαν στη μετατόπιση πλοίων προς την πλευρά του Σουέζ, όπου οι ναύλοι είναι σε υψηλότερα επίπεδα. Ωστόσο, ελέω της εύφλεκτης γεωπολιτικής κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα, η προσαρμοστικότητα της αγοράς ενδέχεται να έχει επηρεαστεί, γεγονός που θα καθυστερήσει την επιστροφή στην ισορροπία.
Παράλληλα, όσον αφορά την αγορά χρονοναυλώσεων, δεν σημειώθηκε καμία μεταβολή. Το κόστος ναύλωσης ενός TFDE LNGC μεταφορικής ικανότητας περίπου 160.000 κ.μ. για ένα έτος παρέμεινε στα $60.500/ημέρα, βάσει της Fearnleys.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Η Σαουδική Αραβία εμφανίζεται αποφασισμένη να ανακτήσει μερίδιο στην αγορά πετρελαίου της Κίνας, τον μεγαλύτερο εισαγωγέα αργού παγκοσμίως. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ