
Ένα νέο ορόσημο έλαβε χώρα πρόσφατα στο λιμάνι του Μαϊάμι, καθώς για πρώτη φορά κρουαζιερόπλοιο της Carnival Cruise Line έλαβε ηλεκτρική ισχύ από τη στεριά.
Η μεγαλύτερη εταιρεία κρουαζιέρας στον κόσμο έχει θέσει στόχο έως το 2030 την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από τη στεριά στα ελλιμενισμένα πλοία της.
Το λιμάνι του Μαϊάμι καθίσταται πλέον το πρώτο σημαντικό λιμάνι κρουαζιέρας στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ που παρέχει τη δυνατότητα ηλεκτρικής ενέργειας από τη στεριά σε πέντε θέσεις κρουαζιερόπλοιων.
Το 67% του στόλου της Carnival Corporation διαθέτει την υποδομή για να συνδέεται με παροχές ρεύματος στη στεριά. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η εν λόγω εταιρεία κρουαζιέρας διαθέτει διπλάσιο αριθμό πλοίων με τη συγκεκριμένη δυνατότητα από τις παροχές που υπάρχουν στα λιμάνια με τέτοια υποδομή.
«Η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από τη στεριά για την τροφοδοσία των ελλιμενισμένων πλοίων μας είναι αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής μας για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) και την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος», δήλωσε ο Josh Weinstein, διευθύνων σύμβουλος της Carnival Corporation & plc.
Η ηλεκτροδότηση των ελλιμενισμένων πλοίων από τη στεριά δίνει τη δυνατότητα να σταματούν τις μηχανές τους και να συνδέονται με το τοπικό ηλεκτρικό δίκτυο για τις απαιτούμενες λειτουργίες τους. Η χρήση ενέργειας από τη στεριά μπορεί να μειώσει τις συνολικές εκπομπές έως και 98%, ανάλογα με το μείγμα καυσίμων.
Ήδη τα δύο τρίτα του στόλου της Carnival Corporation, δηλαδή 64 κρουαζιερόπλοια, διαθέτουν υποδομή για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από τη στεριά, ενώ τρία επιπλέον πλοία θα εξοπλιστούν μέσα στη χρονιά με ανάλογη υποδομή. Επίσης, η εταιρεία έχει συμφωνήσει με την εταιρεία τεχνολογίας ABB Group για την εγκατάσταση τα επόμενα χρόνια ακόμα 30 shore power connections στα κρουαζιερόπλοια της Carnival Corporation.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ