
Ένα νέο ορόσημο έλαβε χώρα πρόσφατα στο λιμάνι του Μαϊάμι, καθώς για πρώτη φορά κρουαζιερόπλοιο της Carnival Cruise Line έλαβε ηλεκτρική ισχύ από τη στεριά.
Η μεγαλύτερη εταιρεία κρουαζιέρας στον κόσμο έχει θέσει στόχο έως το 2030 την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από τη στεριά στα ελλιμενισμένα πλοία της.
Το λιμάνι του Μαϊάμι καθίσταται πλέον το πρώτο σημαντικό λιμάνι κρουαζιέρας στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ που παρέχει τη δυνατότητα ηλεκτρικής ενέργειας από τη στεριά σε πέντε θέσεις κρουαζιερόπλοιων.

Το 67% του στόλου της Carnival Corporation διαθέτει την υποδομή για να συνδέεται με παροχές ρεύματος στη στεριά. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η εν λόγω εταιρεία κρουαζιέρας διαθέτει διπλάσιο αριθμό πλοίων με τη συγκεκριμένη δυνατότητα από τις παροχές που υπάρχουν στα λιμάνια με τέτοια υποδομή.
«Η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από τη στεριά για την τροφοδοσία των ελλιμενισμένων πλοίων μας είναι αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής μας για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) και την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος», δήλωσε ο Josh Weinstein, διευθύνων σύμβουλος της Carnival Corporation & plc.
Η ηλεκτροδότηση των ελλιμενισμένων πλοίων από τη στεριά δίνει τη δυνατότητα να σταματούν τις μηχανές τους και να συνδέονται με το τοπικό ηλεκτρικό δίκτυο για τις απαιτούμενες λειτουργίες τους. Η χρήση ενέργειας από τη στεριά μπορεί να μειώσει τις συνολικές εκπομπές έως και 98%, ανάλογα με το μείγμα καυσίμων.
Ήδη τα δύο τρίτα του στόλου της Carnival Corporation, δηλαδή 64 κρουαζιερόπλοια, διαθέτουν υποδομή για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από τη στεριά, ενώ τρία επιπλέον πλοία θα εξοπλιστούν μέσα στη χρονιά με ανάλογη υποδομή. Επίσης, η εταιρεία έχει συμφωνήσει με την εταιρεία τεχνολογίας ABB Group για την εγκατάσταση τα επόμενα χρόνια ακόμα 30 shore power connections στα κρουαζιερόπλοια της Carnival Corporation.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ