
Ένα νέο ορόσημο έλαβε χώρα πρόσφατα στο λιμάνι του Μαϊάμι, καθώς για πρώτη φορά κρουαζιερόπλοιο της Carnival Cruise Line έλαβε ηλεκτρική ισχύ από τη στεριά.
Η μεγαλύτερη εταιρεία κρουαζιέρας στον κόσμο έχει θέσει στόχο έως το 2030 την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από τη στεριά στα ελλιμενισμένα πλοία της.
Το λιμάνι του Μαϊάμι καθίσταται πλέον το πρώτο σημαντικό λιμάνι κρουαζιέρας στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ που παρέχει τη δυνατότητα ηλεκτρικής ενέργειας από τη στεριά σε πέντε θέσεις κρουαζιερόπλοιων.
Το 67% του στόλου της Carnival Corporation διαθέτει την υποδομή για να συνδέεται με παροχές ρεύματος στη στεριά. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η εν λόγω εταιρεία κρουαζιέρας διαθέτει διπλάσιο αριθμό πλοίων με τη συγκεκριμένη δυνατότητα από τις παροχές που υπάρχουν στα λιμάνια με τέτοια υποδομή.
«Η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από τη στεριά για την τροφοδοσία των ελλιμενισμένων πλοίων μας είναι αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής μας για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) και την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος», δήλωσε ο Josh Weinstein, διευθύνων σύμβουλος της Carnival Corporation & plc.
Η ηλεκτροδότηση των ελλιμενισμένων πλοίων από τη στεριά δίνει τη δυνατότητα να σταματούν τις μηχανές τους και να συνδέονται με το τοπικό ηλεκτρικό δίκτυο για τις απαιτούμενες λειτουργίες τους. Η χρήση ενέργειας από τη στεριά μπορεί να μειώσει τις συνολικές εκπομπές έως και 98%, ανάλογα με το μείγμα καυσίμων.
Ήδη τα δύο τρίτα του στόλου της Carnival Corporation, δηλαδή 64 κρουαζιερόπλοια, διαθέτουν υποδομή για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από τη στεριά, ενώ τρία επιπλέον πλοία θα εξοπλιστούν μέσα στη χρονιά με ανάλογη υποδομή. Επίσης, η εταιρεία έχει συμφωνήσει με την εταιρεία τεχνολογίας ABB Group για την εγκατάσταση τα επόμενα χρόνια ακόμα 30 shore power connections στα κρουαζιερόπλοια της Carnival Corporation.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ