
Στο πλαίσιο των διεθνών προσπαθειών για τη μείωση των εκπομπών CO2 και την προώθηση της βιώσιμης ναυτιλίας, το λιμάνι του Γκότενμποργκ, το North Sea Port, η DFDS και το λιμάνι της Αμβέρσας-Μπριζ ενώνουν τις δυνάμεις τους για τη δημιουργία ενός πράσινου ναυτιλιακού διαδρόμου μεταξύ Σουηδίας και Βελγίου. Το σχέδιο αυτό, που αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2030, στοχεύει στη λειτουργία δύο Ro-Ro πλοίων με καύσιμο αμμωνία σε γραμμές μεταξύ της Σουηδίας και του Βελγίου. Με αυτήν την πρωτοβουλία ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία του πρώτου στον κόσμο πράσινου διαδρόμου αμμωνίας για πλοία.
Ο εν λόγω διάδρομος, που εκτείνεται για 2.500 χιλιόμετρα στοχεύει να συνδέσει 11 ευρωπαϊκές χώρες δια μέσω θαλάσσης, χερσαίων και σιδηροδρομικών δρόμων, από τη Νορβηγία μέχρι την Ισπανία. Οι προσπάθειες εντείνονται για την ηλεκτροκίνηση και την ασφαλή χρήση αμμωνίας ως καυσίμου, με τα λιμάνια να δρουν ως κόμβοι παροχής ηλεκτρικής ενέργειας και ασφαλούς ανεφοδιασμού της αμμωνίας.
Οι φιλοδοξίες για τον ναυτιλιακό διάδρομο δεν σταματούν εκεί. Τα λιμάνια προχωρούν σε σημαντικές επενδύσεις για την παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας, ενώ η DFDS έχει ήδη καταθέσει αίτηση για χρηματοδότηση τεσσάρων πλοίων με καύσιμο αμμωνία. Εάν το σχέδιο προχωρήσει, αναμένεται μείωση των εκπομπών CO2 κατά 328.000 τόνους ετησίως, που αντιστοιχεί σε περίπου 11% των εκπομπών της DFDS για το 2023.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ