
Στο πλαίσιο των διεθνών προσπαθειών για τη μείωση των εκπομπών CO2 και την προώθηση της βιώσιμης ναυτιλίας, το λιμάνι του Γκότενμποργκ, το North Sea Port, η DFDS και το λιμάνι της Αμβέρσας-Μπριζ ενώνουν τις δυνάμεις τους για τη δημιουργία ενός πράσινου ναυτιλιακού διαδρόμου μεταξύ Σουηδίας και Βελγίου. Το σχέδιο αυτό, που αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2030, στοχεύει στη λειτουργία δύο Ro-Ro πλοίων με καύσιμο αμμωνία σε γραμμές μεταξύ της Σουηδίας και του Βελγίου. Με αυτήν την πρωτοβουλία ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία του πρώτου στον κόσμο πράσινου διαδρόμου αμμωνίας για πλοία.
Ο εν λόγω διάδρομος, που εκτείνεται για 2.500 χιλιόμετρα στοχεύει να συνδέσει 11 ευρωπαϊκές χώρες δια μέσω θαλάσσης, χερσαίων και σιδηροδρομικών δρόμων, από τη Νορβηγία μέχρι την Ισπανία. Οι προσπάθειες εντείνονται για την ηλεκτροκίνηση και την ασφαλή χρήση αμμωνίας ως καυσίμου, με τα λιμάνια να δρουν ως κόμβοι παροχής ηλεκτρικής ενέργειας και ασφαλούς ανεφοδιασμού της αμμωνίας.
Οι φιλοδοξίες για τον ναυτιλιακό διάδρομο δεν σταματούν εκεί. Τα λιμάνια προχωρούν σε σημαντικές επενδύσεις για την παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας, ενώ η DFDS έχει ήδη καταθέσει αίτηση για χρηματοδότηση τεσσάρων πλοίων με καύσιμο αμμωνία. Εάν το σχέδιο προχωρήσει, αναμένεται μείωση των εκπομπών CO2 κατά 328.000 τόνους ετησίως, που αντιστοιχεί σε περίπου 11% των εκπομπών της DFDS για το 2023.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκπρόσωπος του ισραηλινού στρατού εξέδωσε προειδοποίηση για απομάκρυνση των κατοίκων από μια περιοχή της Τεχεράνης, σύμφωνα με ανάρτηση του εκπροσώπου στην πλατφόρμα X. Ως…
Το Πεκίνο θα συνεχίσει να ενισχύει τον έλεγχο και την έγκριση αιτήσεων εξαγωγής για προϊόντα που σχετίζονται με τις σπάνιες γαίες, δήλωσε ο Χε…
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, κάλεσε την Κυριακή 15 Ιουνίου, την G7 να «αποφύγει τον προστατευτισμό», κατά τη διάρκεια…
Η κατάσταση στη Μ. Ανατολή παραμένει τεταμένη. Η διεθνής σκηνή παρακολουθεί με αμείωτο ενδιαφέρον τις εξελίξεις, δεδομένου ότι οι επιπτώσεις της πολεμικής αυτής σύρραξης,…
Στα 5,351 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε το πρωτογενές πλεόνασμα σε τροποποιημένη ταμειακή βάση για την περίοδο Ιανουαρίου – Μαΐου 2025, σύμφωνα με τα στοιχεία εκτέλεσης…
Η τεχνολογία των αυτόνομων ρομποτικών οχημάτων, τόσο επιφανείας όσο και βυθού, μετασχηματίζει σταδιακά τον τρόπο με τον οποίο επιθεωρούμε, παρακολουθούμε και διαχειριζόμαστε κρίσιμες θαλάσσιες…
Οι χώρες της ΕΕ διαφωνούν εδώ και καιρό σχετικά με το αν πρέπει να προωθήσουν καθολικά την πυρηνική ενέργεια για τη μετάβαση στη νέα…
Η Mediterranean Shipping Company (MSC) Group ενδιαφέρεται να αναλάβει τη διαχείριση των ναυπηγείων Damen Mangalia στη Ρουμανία, σύμφωνα με τοπικά δημοσιεύματα. Όπως αναφέρουν μέσα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ