
Η Κίνα επεκτείνει το εύρος των έργων της που σχετίζονται με το μεγαλεπήβολο project Belt and Road Initiative (BRI) υπογράφοντας διακρατική συμφωνία για τη σιδηροδρομική διασύνδεση της Κίνας με το Κιργιστάν και το Ουζμπεκιστάν.
Η εν λόγω συμφωνία, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, υπογράφηκε την προηγούμενη εβδομάδα, δρομολογώντας ουσιαστικά και πρακτικά εμπορικά οφέλη για τις χώρες της περιοχής, όπως επισημαίνουν ειδικοί.
Σε συνέντευξή του στο κινεζικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua, ο Κιουμπανιτσμπέκ Τααμπάλντιεφ, πολιτικός επιστήμονας και καθηγητής Διεθνών Σχέσεων στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Ala-Too International University, που έχει την έδρα του στην πρωτεύουσα του Κιργιστάν, Μπισκέκ, τόνισε ότι η υπογραφή της συμφωνίας για την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής, είναι ένα ιστορικό γεγονός για τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα.
«Η υλοποίηση του προγράμματος θα έχει ουσιαστικά οφέλη για όλους τους συμμετέχοντες, αλλά και για την Κεντρική και Νότια Ασία, καθώς ένας νέος διαμετακομιστικός διάδρομος θα ανοίξει από την Ανατολή προς τη Δύση», δήλωσε ο κ. Τααμπάλντιεφ. Καθώς, όπως επεσήμανε, «η μεταφορά εμπορευμάτων από την Κίνα προς το Νότο, αλλά και γενικότερα προς τη Δύση θα γίνεται μέσω μιας πιο σύντομης (σιδηροδρομικής) διαδρομής».
Το project BRI στοχεύει στη δημιουργία μιας περιφερειακής υπερσύνδεσης μέσω της Κινεζικής Θάλασσας και του Ινδικού ωκεανού, με τη δημιουργία ενός πυκνού δικτύου υποδομών, με απώτερο σκοπό του μεγαλεπήβολου αυτού σχεδίου την ενίσχυση της γεωστρατηγικής σημασίας της Ευρασίας και την ανάδειξη της Κίνας σε ισχυρή παγκόσμια δύναμη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ