
Η Κίνα επεκτείνει το εύρος των έργων της που σχετίζονται με το μεγαλεπήβολο project Belt and Road Initiative (BRI) υπογράφοντας διακρατική συμφωνία για τη σιδηροδρομική διασύνδεση της Κίνας με το Κιργιστάν και το Ουζμπεκιστάν.
Η εν λόγω συμφωνία, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, υπογράφηκε την προηγούμενη εβδομάδα, δρομολογώντας ουσιαστικά και πρακτικά εμπορικά οφέλη για τις χώρες της περιοχής, όπως επισημαίνουν ειδικοί.
Σε συνέντευξή του στο κινεζικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua, ο Κιουμπανιτσμπέκ Τααμπάλντιεφ, πολιτικός επιστήμονας και καθηγητής Διεθνών Σχέσεων στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Ala-Too International University, που έχει την έδρα του στην πρωτεύουσα του Κιργιστάν, Μπισκέκ, τόνισε ότι η υπογραφή της συμφωνίας για την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής, είναι ένα ιστορικό γεγονός για τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα.
«Η υλοποίηση του προγράμματος θα έχει ουσιαστικά οφέλη για όλους τους συμμετέχοντες, αλλά και για την Κεντρική και Νότια Ασία, καθώς ένας νέος διαμετακομιστικός διάδρομος θα ανοίξει από την Ανατολή προς τη Δύση», δήλωσε ο κ. Τααμπάλντιεφ. Καθώς, όπως επεσήμανε, «η μεταφορά εμπορευμάτων από την Κίνα προς το Νότο, αλλά και γενικότερα προς τη Δύση θα γίνεται μέσω μιας πιο σύντομης (σιδηροδρομικής) διαδρομής».
Το project BRI στοχεύει στη δημιουργία μιας περιφερειακής υπερσύνδεσης μέσω της Κινεζικής Θάλασσας και του Ινδικού ωκεανού, με τη δημιουργία ενός πυκνού δικτύου υποδομών, με απώτερο σκοπό του μεγαλεπήβολου αυτού σχεδίου την ενίσχυση της γεωστρατηγικής σημασίας της Ευρασίας και την ανάδειξη της Κίνας σε ισχυρή παγκόσμια δύναμη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ