
Τα πάνω κάτω στις θαλάσσιες εφοδιαστικές αλυσίδες έχουν φέρει οι αλλεπάλληλες αναταραχές στην κίνηση από τη Διώρυγα του Σουέζ και τη Διώρυγα του Παναμά, τις δύο κορυφαίες αρτηρίες για το θαλάσσιο εμπόριο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο όγκος του εμπορίου από τη Διώρυγα του Σουέζ σημείωσε πτώση 50% τους πρώτους δύο μήνες του έτους σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, λόγω των επιθέσεων των Χούθι, σύμφωνα με δεδομένα του ΔΝΤ.
Την ίδια ώρα, η ξηρασία στη Διώρυγα του Παναμά είχε ως αποτέλεσμα να επιβληθούν σειρά περιορισμών στις διελεύσεις πλοίων από τον περασμένο Οκτώβριο. Ως αποτέλεσμα, ο όγκος εμπορίου μεταξύ Οκτωβρίου 2023 και Φεβρουαρίου 2024 μειώθηκε κατά 32%.
Τα στοιχεία που συγκεντρώνει το ΔΝΤ δείχνουν επίσης αύξηση 74% στον όγκο του εμπορίου γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας σε σύγκριση με τα περσινά επίπεδα. Αντίθετα, ο αριθμός των port calls στα 70 λιμάνια στην Υποσαχάρια Αφρική μειώθηκε κατά 6,7% σε ετήσια βάση τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 2024. Η Ευρωπαϊκή Ένωση, η Μέση Ανατολή και η Κεντρική Ασία σημείωσαν μείωση 5,3%.
Το ΔΝΤ προειδοποιεί ότι οι διαταραχές θα μπορούσαν ενδεχομένως να επηρεάσουν τον πληθωρισμό λόγω του αυξημένου κόστους μεταφοράς και να δημιουργήσουν επιπλοκές στο θαλάσσιο εμπόριο και στην οικονομική δραστηριότητα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ