Εν μέσω της εκ νέου αναδιάταξης των routes της παγκόσμιας ναυτιλίας, η αγορά παρατηρεί τα τονομίλια να οδηγούνται σε άνοδο και τα βλέμματα στρέφονται στην εικόνα της προσφοράς σήμερα αλλά και στο βραχυπρόθεσμο μέλλον.
Παρά την πληθώρα παραγγελιών που έχουν λάβει χώρα πρόσφατα, το orderbook των δεξαμενόπλοιων, και κυρίως εκείνων μεταφοράς αργού πετρελαίου, παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Το Bloomberg σημειώνει χαρακτηριστικά ότι μόλις δύο «supertankers» αναμένεται να παραδοθούν εντός του έτους, τα λιγότερα εδώ και περίπου 40 έτη.
Η έλλειψη δεξαμενόπλοιων σε συνδυασμό με την αποφυγή της Διώρυγας του Σουέζ περιορίζουν σημαντικά την αποδοτικότητα του στόλου. Οι εξελίξεις αυτές λαμβάνουν χώρα ενώ ο «σκοτεινός στόλος» tankers συνεχίζει να απαρτίζεται από πληθώρα πλοίων.
Ο CEO της Euronav NV, Alexander Saverys, ανέφερε πρόσφατα ότι η επίδραση της αναδιάταξης των routes είναι εμφανής στη ναυτιλία και ειδικά στα δεξαμενόπλοια.
Πέραν αυτού, αναλυτές συμφωνούν πως η προσφορά στα δεξαμενόπλοια είναι περιορισμένη και υπογραμμίζουν ότι θα περιοριστεί περαιτέρω στο μέλλον. Παράγοντες αισιοδοξίας για τα tankers είναι σαφώς το περιορισμένο orderbook αλλά και η ηλικία του στόλου, όπως και οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί.