Kαι αν (ξανα)κλείσει το Σουέζ για τη ναυτιλία;

Kαι αν (ξανα)κλείσει το Σουέζ για τη ναυτιλία;

683
Kαι αν (ξανα)κλείσει το Σουέζ για τη ναυτιλία;

Ρευστή παραμένει η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα, με τις ναυτιλιακές εταιρείες να καλούνται να αναπροσαρμόσουν τα πλάνα τους.

Παρά το γεγονός ότι οι ΗΠΑ συγκρότησαν συμμαχία 10 χωρών για την προστασία των πλοίων ενάντια στις επιθέσεις των Χούθι, η ναυτιλιακή κοινότητα αναμένει πώς θα εφαρμοστούν οι δράσεις αυτές. Προσώρας, πολλά πλοία επιλέγουν δρομολόγια γύρω από την Αφρική, παρακάμπτοντας το Σουέζ, με τις επιπτώσεις να είναι εμφανείς στο κόστος και στους χρόνους μεταφοράς εμπορευμάτων.

Οι επιθέσεις των Χούθι έχουν ενδεχομένως δημιουργήσει μια χειρότερη κατάσταση έκτακτης ανάγκης για τη ναυτιλία από το κλείσιμο της διώρυγας του Σουέζ το 2021, όταν το «Ever Given» είχε προσαράξει για μία εβδομάδα, προκαλώντας έμφραγμα στις θαλάσσιες μεταφορές. Καθώς τα πλοία που μεταφέρουν μεγάλο εύρος εμπορευμάτων, από πετρέλαιο μέχρι σιτηρά και αυτοκίνητα, αναγκάζονται να πλέουν γύρω από την Αφρική, το επιπλέον κόστος και οι καθυστερήσεις εγκυμονούν κινδύνους για την παγκόσμια οικονομία, την ώρα που ο πληθωρισμός φαινόταν να αποκλιμακώνεται.

Σε συνέντευξή του στο Bloomberg, o Rolf Habben Jansen, διευθύνων σύμβουλος της Hapag-Lloyd, σημειώνει ότι ο αντίκτυπος σε εμπόριο και οικονομία ενδέχεται να είναι βραχυπρόθεσμος, ωστόσο η ναυτιλιακή κοινότητα θα πρέπει να προετοιμαστεί για σενάρια που περιλαμβάνουν μεγαλύτερης διάρκειας επιδράσεις.

Ακόμη, ο διευθύνων σύμβουλος της Euronav, Alexander Saverys, τονίζει στο Bloomberg πως το γεγονός ότι η ναυσιπλοΐα θα πραγματοποιείται με τη συνοδεία πολεμικών πλοίων θα επιβραδύνει τη ροή του εμπορίου. Οι νηοπομπές ή οι ομαδικές διελεύσεις που ακολουθούν μια συγκεκριμένη διαδρομή αποτελούσαν κοινή πρακτική στο παρελθόν, όταν η πειρατεία στη Σομαλία ήταν σε έξαρση, υπογραμμίζει ο Jakob Paaske Larsen, επικεφαλής ναυτικής ασφάλειας της BIMCO.

Το Πεντάγωνο δεν έχει διευκρινίσει τον τρόπο λειτουργίας της συμμαχίας, με τον Vincent Clerc, διευθύνοντα σύμβουλο της Maersk, να εκτιμά ότι η όλη προετοιμασία θα διαρκέσει μερικές εβδομάδες.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.